Proč koupit |
---|
Atraktivní design Výkonné motory Kvalitní zpracování Rozumná spotřeba paliva Dobré jízdní vlastnosti Spolehlivost |
O vozidle
O pohon se opět starají silné, ale v podstatě obyčejné velkosériové motory. Základem je provedení 1,8 TFSI s výkonem 118 kW, které možná nenadchne svou dynamikou, ale je výtečné z hlediska každodenní použitelnosti a má rozumnou spotřebu paliva. Toto provedení je k mání pouze s pohonem předních kol. Silnější 2,0 TFSI s výkonem 147 a později 155 kW pak už může mít i pohon všech kol. Překvapením je možná existence vznětové varianty, dvoulitrový motor TDI je tu kombinován výhradně s pohonem všech kol a manuální převodovkou. Výkon je 125 kW a spotřeba pochopitelně nízká. Vrcholem běžné nabídky byl opět šestiválec, z objemu 3,2 litru dává výkon 184 kW. U novějších provedení ovšem není k dispozici. Tím ovšem nabídka motorů pro TT nekončí. Audi připravilo i výkonnější varianty, nesou označení TTS a TT RS. Slabší TTS má výkon 200 kW z přeplňovaného dvoulitru, TT RS má pak pětiválec 2,5 litru s výkonem 250 kW. Nejsilnější verze jsou pochopitelně kombinovány výhradně s pohonem všech kol.
Výbava
Audi TT druhé generace si výrazně polepšilo i v oblasti výbavy. Nově nabízí malé sportovní Audi opravdu zajímavé prvky ať už z oblasti komfortu, nebo bezpečnosti. I u základních modelů je výbava velmi dobrá, navíc na trhu se zcela běžně vyskytují mnohem lépe vybavené vozy.
Design
Stylisticky druhé TT rozvíjí myšlenku původního vozu, tvary jsou tentokrát promyšlenější. Příď je charakteristicky oblá a zkracuje převisy na minimum, velká maska chladiče je typická pro současné modely značky. Záď klesá trochu pozvolněji a v jiném oblouku než u původního modelu, což vytváří dojem trochu delšího auta. TT se tak více tváří jako opravdové kupé, a nikoli jako zvláštní bublina. K tomuto pocitu přispívají ještě velmi vysoký ponton karoserie a vcelku úzká okna.
Spotřeba
Audi TT druhé generace stále používá vcelku běžné motory, které dovedou být při normálním jízdním stylu i příjemně úsporné. S povahou sportovního automobilu trochu neladí turbodiesel, který je jednou z možných variant. Ten ovšem nabídne opravdu nízkou spotřebu paliva, a TT s ním tak je stylovým vozem pro každodenní jezdění.
Jízdní vlastnosti
Jízdní vlastnosti Audi TT patří k tomu nejlepšímu, čeho lze s technikou kompaktní třídy vozů dosáhnout. Díky nízké karoserii, a tudíž nízko položenému těžišti se široko rozkročený automobil skvěle ovládá a zatáčky projíždí velmi dravě. U variant s předním pohonem se ovšem můžeme dočkat trochu horší trakce a typické nedotáčivosti.
Bezpečnost
Na rozdíl od první generace se druhé Audi TT v nárazových testech Euro NCAP nikdy neobjevilo. Ovšem už od pohledu velmi tuhá konstrukce převážně hliníkové karoserie zajistí posádce jistě velmi dobrou ochranu. Bezpečnostní výbava je také na perfektní úrovni.
Praktičnost
Druhé Audi TT je ještě praktičtější než první generace, tímto se vymyká naprosté většině podobně velkých kupé. U kupé je k dispozici pro zavazadla 290 litrů a po sklopení zadních sedadel se sem vejde hodně zajímavých 700 litrů nákladu. Nadále platí, že zadní sedadla Audi TT jsou tu spíše jako nouzové řešení, posadí se sem opravdu jenom děti. Kabriolet má pouze dvojici sedadel a pojme 250 litrů zavazadel.
Komfort
Druhá generace Audi TT má sice velmi sportovní výraz, na druhou stranu dovede překvapit i slušným komfortem. Kabina je kvalitní a velmi příjemná, pochvalu zaslouží výborná sportovní sedadla. Podvozek je tužší, ovšem tlumení nerovností docela dobré. Komfort navíc dovede zlepšit příplatkový podvozek Magnetic Ride.
Provozní náklady
Technický základ Audi TT druhé generace je opět vcelku běžný, jde o koncernovou techniku kompaktních modelů. Oproti nim ovšem budou pochopitelně provozní náklady vyšší, ať už kvůli výkonnějším motorům, dražšímu servisu Audi, nebo vyšším cenám specifických dílů.