




Proč koupit |
---|
Atraktivní design Výkonné motory Kvalitní zpracování Rozumná spotřeba paliva Dobré jízdní vlastnosti Spolehlivost |

O vozidle
Pod kapotou první generace Audi TT najdeme výhradně benzinové agregáty. Od počátku se nejprve TT dodávalo s dvojí variantou přeplňovaného dvacetiventilového čtyřválce 1,8. Základní verze s výkonem 132 kW umí s autem slušně cvičit, na výběr je provedení s pohonem předních, nebo všech kol. Silnější varianta se 165 kW má pak standardně poháněna všechna kola. V roce 2001 se objevil také základní motor 1,8 Turbo s výkonem 110 kW, který lze považovat za pohodovou jednotku třeba pro kabriolet. K dispozici byl také šestiválec 3,2 litru s výkonem 184 kW, ten ovšem nadměrně zatěžuje přední nápravu. To trochu narušuje jízdní vlastnosti a také má vliv na trvanlivost nápravy.
Výbava




Výbava Audi TT z dnešního hlediska příliš nepřekvapí, ve své době ovšem rozhodně byla tím nejlepším, co šlo v případě techniky kompaktních modelů získat. Klimatizace, airbagy, kožená sedadla i jejich vyhřívání tak nejsou u TT ničím neobvyklým.
Design




Audi TT první generace bylo ve své době hodně neotřelým vozem a ani dnes si jej na silnici s ničím nespletete. Oblé tvary jsou velmi originální a snad i trochu futuristické, byť dnes už možná malinko okoukané. I tak je první TT z pera Petera Schreyera dodnes opravdu atraktivním a originálním vozem, který možná opět získává své kouzlo.
Spotřeba




Na rozdíl od mnoha pravověrných sporťáků se může Audi TT pochlubit i rozumnou spotřebou paliva. Především obě slabší provedení přeplňované osmnáctistovky se dovedou v apetitu překvapivě krotit, silnější provedení je už ovšem žíznivější. Šestiválec má pak vysokou spotřebu.
Jízdní vlastnosti




Jízdní vlastnosti Audi TT jsou velmi dobré, byť k jistotě jim musel pomoci dodatečně přidaný spojler v zadní části vozu. Auto je velmi agilní, a především u verzí s pohonem všech kol je přilnavost a trakce opravdu perfektní. Na druhou stranu klasické sporťáky s pohonem zadních kol dovedou být přece jen zábavnější.
Bezpečnost




Audi TT se může pochlubit i slušnou úrovní ochrany posádky. V roce 2003 se nárazovým testům Euro NCAP podrobilo provedení kabriolet a odvezlo si více než slušné hodnocení čtyř hvězdiček z pěti možných. To svědčí o velké tuhosti karoserie, a kupé tak posádku ochrání ještě o něco lépe.
Praktičnost




Sportovní automobily nebývají příliš praktické, takže u Audi TT překvapí už jenom přítomnost zadní řady sedadel. Ta je o všem spíše nouzová, usadí se sem jenom malí cestující. Zavazadlový prostor má v základu slušný objem 270 litrů, ovšem u verzí s pohonem všech kol je nutné počítat jen s 220 litry.
Komfort




Audi TT je především sportovně zaměřený vůz, a proto tlumení nerovností není tak důležité jako jízdní vlastnosti. Oproti soupeřům ovšem dovede být TT docela komfortní a posádka se může těšit také z kvalitně provedeného interiéru.
Provozní náklady




Audi TT používá vcelku běžnou velkosériovou techniku, což usnadňuje jak samotné servisní úkony, tak shánění náhradních dílů. Na druhou stranu díly, které jsou pro tento vůz specifické, budou vždy trochu dražší. Mezi podobně koncipovanými sporťáky ovšem TT patří k provozně méně náročným vozům.