Proč koupit |
---|
Výborný jízdní komfort Špičkové zpracování interiéru Velký vnitřní prostor Jisté jízdní vlastnosti Úsporné turbodiesely Bohatá výbava |
O vozidle
Výbava
Jak je u velkých limuzín Audi zvykem, opět platí, že příplatkový ceník je opravdu hodně dlouhé čtení. Proto se od sebe jednotlivá auta mohou výrazně lišit různými prvky výbavy, standard je pochopitelně bohatý. V příplatkové výbavě jsou ovšem opravdu parádní prvky jako audio Bang & Olufsen, různé pokročilé bezpečnostní systémy, masážní sedadla a další vymoženosti.
Design
Rafinovaně propracovaný, takový je vzhled Audi A8. Na jednu stranu jsou tu agresivní a mohutné detaily, auto jistě působí úctyhodně a mohutně, na druhou stranu také velmi elegantně. A celkově vlastně z běžné sériové produkce na první pohled příliš nevybočuje, dobře se mu daří splynout s davem. Přitom při bližším pohledu vynikne celková kvalita vozu. Absolutorium si zaslouží také interiér.
Spotřeba
I přes modernější motory a oproti předchozím provedením opět o něco nižší hmotnost nelze ani u třetí generace A8 hovořit o kdovíjak nízké spotřebě. Turbodieselový osmiválec sice dovoluje plout krajinou tiše třeba za 8 litrů, ovšem to vyloženě zahálí jeho potenciál. Navíc ve městě spotřeba roste. Menší turbodiesel není o mnoho úspornější a benzinové motory, ač nejsou na svou kategorii kdovíjak žíznivé, rozhodně mají patřičný apetit.
Jízdní vlastnosti
Třetí generace Audi A8 chce být nejsportovnější limuzínou z německých rivalů a částečně se jí to i daří. Přispívá k tomu adaptivní podvozek i pohon všech kol, který je standardem. Jízdní vlastnosti auta jsou velmi jisté a limity leží hodně daleko za běžně očekávanou hranicí. Přesto však A8 určitě není sportovní náčiní.
Bezpečnost
Ani třetí generace Audi A8 nezavítala do testovacího centra organizace Euro NCAP. Nedozvíme se tedy, jak by si vedla v jejích nárazových testech. Nicméně vzhledem ke špičkové použité technice a propracované konstrukci vozu lze očekávat, že úroveň bezpečí je opravdu vysoká.
Praktičnost
Dostatek vnitřního prostoru (byť na limuzíny možná jen opravdu dostatek) je hlavní praktickou stránkou A8. Zavazadlový prostor oproti předchozí generaci mírně narostl na velmi dobrých 510 litrů. Sklopná sedadla ovšem nečekejte, je tu jen průvlak na lyže, sedadla mají zajistit maximální komfort cestujícím, a nikoli možnost přepravovat více nákladu.
Komfort
Jízdní komfort i špičková komfortní výbava jsou u velkých limuzín samozřejmostí a A8 není výjimkou. Jen osmiválcový turbodiesel může mít v některých režimech podvozku mírně nervóznější chování. V kabině však panuje ticho a posádka si může užívat skvěle zpracovaného interiéru. Provedení interiéru u A8 patří vůbec k tomu nejlepšímu v běžné automobilové produkci, obzvláště, pokud narazíte na vůz s některou z příplatkových verzí. O maximální komfort se stará i osmistupňová převodovka, která dovede předvídat příští zařazený převod pomocí dat z GPS a map navigačního systému.
Provozní náklady
Provozní náklady Audi A8 třetí generace opravdu nebudou nízké. Jde sice o relativně nový vůz, u kterého můžeme počítat s relativně spolehlivým fungováním, a i jeho motory jsou úspornější než u starších limuzín. Ovšem běžné servisní úkony, ceny prací i náhradních dílů jsou opravdu vysoké, a to nemluvíme o pojistkách a dalších výdajích.