




Proč koupit |
---|
Velký vnitřní prostor Dynamický a autoritativní vzhled Propracovaný a luxusní interiér Skvělý pohon všech kol Výtečné jízdní vlastnosti |

O vozidle
V roce 2011 nastoupila na trh už čtvrtá generace Audi A6 (C7). Oproti předchozímu modelu nejde o takový skok jako v případě generace C6, množství vylepšení ovšem dělá z nové A6 opravdu špičkový vůz. Jestliže se předchozí A6 často blížila technikou a výbavou větší A8, u nové generace to platí ještě více. Do Audi vyšší střední třídy si tak lze objednat prakticky jakékoli vymoženosti, které dnešní automobilový průmysl nabízí. Krom techniky pochopitelně v Ingolstadtu zapracovali také na vzhledu. Čtvrtá generace A6 je sice spíše postupnou evolucí předchozí verze a celkovými linkami na ni jasně navazuje, ovšem auto dostalo podstatně agresivnější vzhled. Za něj je zodpovědná především ještě mohutnější maska chladiče, která tentokrát dostala tvar šestiúhelníku. I čtvrté A6 zůstává hodně velkým autem, oproti předchozí generaci se prodloužil rozvor, celková délka se naopak mírně zmenšila, i tak A6 stále měří přes 4,9 metru. Hodně záležet si dali stylisté také na provedení interiéru – ty Audi umí tradičně, u nové A6 se k tomu přidává i trochu emocionálnější vzhled. Posádka se tu tak cítí velmi útulně a příjemně. Svůj díl na tom mají i ještě lepší použité materiály než u předchůdce. Změnou prošel i systém pohonu všech kol Quattro, který už nepoužívá diferenciál Torsen. U čtyřkolky nově putuje na zadní kola standardně 60 % točivého momentu, a ve spojení s (pro některé verze příplatkovým) aktivním diferenciálem se tak mění charakter kdysi výrazněji nedotáčivých Audi. Není tedy divu, že verze Quattro je v nové generaci ještě oblíbenější než u předchozího modelu.
Co se nabídky verzí týče, k dostání jsou opět klasický sedan, combi a od roku 2012 také Allroad Quattro. Paleta jednotek je opět široká a pochopitelně na trhu ojetých vozů převládají vznětové motory. Pozitivní zprávou je, že se inženýrům Audi podařilo umravnit třílitrový šestiválec TDI, který tak ke kultivovanému projevu a vysokému výkonu (150 nebo 180 kW) přidává i příznivou spotřebu paliva. Příjemným překvapením je, že úsporný je i silnější motor 2,0 TDI Bi-Turbo s 230 kW. Pochopitelně nejúspornější jsou specifikace se základním motorem 2,0 TDI, který díky 130kW výkonu nemá ani s velkým a relativně těžkým vozem vůbec potíže. Paletu benzinových motorů otevírá čtyřválec 2,0 TFSI se 132 kW, dále už pokračují šestiválce 2,8 FSI (150 kW) a 3,0 TFSI. Chybět pochopitelně nemůže ani silniční raketa S6 s osmiválcem 4,0 TFSI s výkonem 309 kW. Ještě ostřejší verze RS6 se na trh teprve chystá, dostane stejný motor, vyladěný na 412 kW. Obě verze tak naznačují, že u Audi skončil hon za absolutními nejvyššími výkony, nové S6 i RS6 totiž mají mírně nižší výkon než starší typ.
Výbava




I prémiové automobilky musely přistoupit na výrazně vylepšenou základní výbavu svých modelů. A6 tak má v základu prakticky vše, co můžeme potřebovat, a připlácí se za vyloženě luxusní prvky. O ty ovšem není u ojetých vozů nouze. Pro nové A6 navíc platí, že celková nabídka prvků výbavy a techniky nemá u konkurence obdoby.
Design




Doslova dechberoucí detaily a řada dynamických linek dělají z Audi A6 generace C7 velmi pohledné auto s vyváženými proporcemi. Při celkovém pohledu přitom objevíme, že A6 krom agresivity nechybí ani elegance, současný designový směr automobilky Audi zde dosáhl svého dosavadního vrcholu.
Spotřeba




U nové generace Audi A6 se konstruktérům podařilo snížit spotřebu vznětových verzí TDI, které si v předchozím provedení přece jenom říkaly o trošku více paliva než u soupeřů. Vynikající jsou z hlediska poměru výkonu a spotřeby především třílitrové vznětové šestiválce, které nově patří ve své třídě k tomu vůbec nejúspornějšímu. To samé se bohužel nedá říci o atmosférických šestiválcích, které naopak spotřebují více paliva než konkurence.
Jízdní vlastnosti




Vzhledem ke koncepci pohonu se dosavadní provedení Audi A6 vyznačovalo menší ochotou měnit směr jízdy a tendencí k nedotáčivosti. To platí pro verze s pohonem přední nápravy i ve čtvrté generaci, ovšem Quattro je zapovězeno jen základním čtyřválcům, ostatní motory jej mohou mít za příplatek, nebo dokonce ve standardu. Nová konstrukce pohonu všech kol posílá více výkonu na zadní nápravu a vůz je celkově daleko lépe ovladatelný a zábavnější než v předchozích generacích. Audi tak v tomto ohledu prakticky srovnalo krok se špičkou.
Bezpečnost




Audi A6 nové generace získalo krátce po svém uvedení v roce 2011 v nárazových testech Euro NCAP plný počet pěti hvězdiček. Celkově patří vůz i díky extrémně široké nabídce různých bezpečnostních a asistenčních systémů k těm vůbec nejbezpečnějším, jaké se na našich silnicích pohybují.
Praktičnost




Nabídkou vnitřního prostoru se A6 v podstatě neliší od obvyklých měr v dané třídě, což ovšem znamená, že na žádném z míst (mohou být vybaveny i velmi komfortními sedadly) nebudou pasažéři strádat nedostatkem místa. Zavazadlový prostor se tentokrát mezigeneračně u sedanu mírně zmenšil na 530 litrů, combi nadále poskytne 565 litrů. To jsou hodnoty, které budou drtivé většině plně dostačovat.
Komfort




Bohatá nabídka vnitřního prostoru i podvozek schopný velmi dobře filtrovat nerovnosti našich silnic, to jsou přednosti A6. K nim se ovšem přidává i opravdu působivé provedení interiéru z hlediska použitých materiálů a jeho vzhledu. Příjemnější a útulnější kabinu dnes budete hledat jen těžko.
Provozní náklady




Audi A6 generace C7 je prozatím velmi mladý ojetý vůz, který se vyznačuje jak vysokými pořizovacími náklady, tak celkově vyššími náklady na servisní práce. Předchozí generace však prokázala svou spolehlivost a u nové zatím nenapovídá nic tomu, že by se trvanlivost měla zhoršit. Velmi příznivá je také spotřeba vznětových motorů.