Proč koupit |
---|
Cestovní komfort Elegantní design Verze s pohonem všech kol Kvalitní interiér a zpracování Dobrá nabídka prostoru Široká paleta motorů |
O vozidle
Audi A6 druhé generace je komfortní sedan nebo combi vyšší střední třídy. Dnes je dostupné za vcelku příznivé ceny a jde o snadnou příležitost, jak získat pohodlný prémiový vůz. Vyznačuje se dodnes překvapivě elegantním a hodnotným designem, což platí i pro interiér, který ovšem může být vzhledem ke stáří vozu a nájezdu už notně opotřebovaný. A6 ovšem působí rozhodně elegantnějším a modernějším dojmem než soudobý Mercedes třídy E a možná i moderněji než pětkové BMW.
A6 druhé generace je především pohodlný vůz schopný polykat velké porce kilometrů. Jízdní vlastnosti jsou spíše jen lehce nadprůměrné, převládá komfortní charakter a plavná jízda. Sportovní tohle Audi rozhodně není, ovšem změnit to dovedou nabroušené verze S6 a RS6, které jsou ovšem na trhu ojetých vozů vzácností. Ke komfortnímu charakteru vozu dobře sedí jak provedení interiéru a použité materiály, tak dostatek prostoru. A6 druhé generace tady patří ke špičce třídy, a byť obrovský Mercedes E nepřekonává, místa je tu dostatek i pro opravdu vysoké cestující. A platí to i na zadních sedadlech. I zavazadlový prostor pojme nadstandardní množství zavazadel, u combi lze počítat i s dobrou variabilitou.
Velmi bohatá je nabídka motorů. Spektrum těch zážehových sahá od 92 kW běžné nepřeplňované osmnáctistovky až po brutálních 331 kW nadvakrát přeplňovaného osmiválce 4,2 litru v ostrém provedení RS6. Slabší a spíše cestovní rychlík S6 má osmiválec 4,2 bez turba s výkonem 250 kW. V běžném provedení 4,2 Quattro měl tento motor výkon 221 kW. Na opačném konci nabídky jsou čtyřválce, již zmiňovaná základní osmnáctistovka ovšem nebyla příliš populární jak vzhledem k nedostatku výkonu, tak vyšší spotřebě a častějšímu výskytu technických potíží. Překvapivě je spolehlivější jeho přeplňovaná varianta s výkonem 110 nebo 132 kW. Dvoulitr s výkonem 96 kW také příliš nenadchne. Ideální benzinovou volbou jsou šestiválce, byť ten základní s objemem 2,4 litru má jen průměrných 121 kW. Solidní klasikou jsou motory 2,8 a 3,0 litru s výkonem 142 a 162 kW. Trochu ostražitější byste měli být při výběru neobvyklého motoru 2,7 litru biturbo s výkonem 169 kW.
Skladba turbodieselů je trochu jednodušší. Základem jsou motory 1,9 TDI s výkonem 81 a 96 kW, které jsou přece jenom trochu slabší. Následují šestiválce 2,5 litru s výkony 110, 114, 125 a nakonec i 132 kW. Základní šestiválec má ovšem výrazný turboefekt, silnější motory jsou lepší volbou.
Výbava
Prémiové značky vždy sázely na politiku v podstatě základních modelů s dlouhým seznamem příplatkové výbavy. To platí i pro druhé Audi A6, ovšem v době jeho vzniku přece jenom nebyla k dispozici tak velká sada různých elektronických systémů. Z dnešního hlediska tedy bude výbava A6 většinou vcelku běžná.
Design
Vzhled druhé generace Audi A6 je velmi elegantní a nadčasový. Vůz, který vznikl ještě před érou mohutných masek a výrazných tvarů, je dobrou volbou konzervativně založených řidičů, kteří touží po pohodlném a hodnotně vypadajícím vozu.
Spotřeba
Zdaleka nejoblíbenější pohonnou jednotkou pro Audi A6 je vznětový vidlicový šestiválec 2,5 TDI v několika výkonových stupních. Ten přináší jednak solidní dynamiku, a především příznivou spotřebu paliva. Benzinové motorizace mají vyšší nároky na palivo, ovšem příliš často se s nimi nesetkáme.
Jízdní vlastnosti
Jízdní vlastnosti Audi A6 druhé generace nejsou úplnou špičkou třídy. Auto má celkově spíše plavný charakter a v zatáčkách jsou znát náklony. Jízdní vlastnosti jsou nezáludné, ale skrze komfortní odpružení méně čitelné. Dobrou trakci a jistotu v zatáčkách i na mokrých nebo zasněžených silnicích mají verze s pohonem všech kol quattro.
Bezpečnost
Audi A6 druhé generace získalo v nárazových testech Euro NCAP pouhé tři hvězdičky a za svými konkurenty tak trochu v bezpečnosti zaostává. Na dnešní poměry je i bezpečnostní výbava vcelku běžná a ničím nepřekvapí.
Praktičnost
Velké Audi A6 je pohodlný vůz pro daleké cesty a potvrzuje to i nabídka vnitřního prostoru. Ta je opravdu velkorysá, i cestující na zadních sedadlech nebudou v žádném směru strádat. Zavazadlový prostor sedanu má ohromný objem 550 litrů. Combi je na tom z hlediska absolutních hodnot hůře, nabídne 455 litrů, ovšem náklad zde lze výrazně vršit a pochopitelně lze také sklápět sedadla.
Komfort
Jízdní komfort Audi A6 je opravdu výborný. Druhá generace je totiž především pohodlný polykač kilometrů, nerovnosti filtruje s velkým přehledem a po silnici se doslova nese. Odpružení přitom není zbytečně houpavé. K dobrému komfortu přispívá i velký vnitřní prostor a kvalitní zpracování interiéru. Na něm už ovšem mohou být znát známky opotřebení.
Provozní náklady
Starší velký prémiový sedan má nejenom vyšší spotřebu, ale celkově vyšší provozní náklady. A6 je spolehlivější než třeba Mercedes třídy E, i tak je ale potřeba počítat s možnými vyššími náklady na průběžnou údržbu.