Proč koupit |
---|
Atraktivní design Výborné jízdní vlastnosti Přesné a ostré řízení Dobrý vnitřní prostor Dobré odhlučnění |
O vozidle
Paleta motorů se v případě těch benzinových skládá převážně z přeplňovaných čtrnáctistovek. Základem je provedení 1,4 T s výkonem 77 kW, výkonnější verze dává 88 kW. Motor 1,4 T MultiAir má výkon 125 kW a lze jej krom šestistupňové manuální kombinovat i s dvouspojkovou převodovkou TCT. Nejsilnějším benzinovým provedením je verze QV s motorem 1,8 TBi o výkonu solidních 173 kW. Toto provedení nabízí opravdu rychlé svezení, přitom netrpí jízdní komfort. Vznětovým základem je motor 1,6 JTD, který naopak dovolí s Giuliettou jezdit opravdu velmi úsporně. Silnějšími volbami jsou pak dvoulitry – slabší o výkonu 103 kW a výkonnější s celkem 125kW maximem.
Výbava
Už základní výbava Giulietty je poměrně bohatá, najdeme v ní například šest airbagů nebo klimatizaci, nechybí volič jízdních režimů DNA, centrální zamykání, elektrický paket, palubní počítač nebo třeba stop-start systém (není k dispozici pro QV). Lepší modely pak mohou mít výbavu ještě bohatší.
Design
Vzhled opět tradičně patří k největším lákadlům Alfy Romeo Giulietta. Dynamické a vyvážené tvary hatchbacku patří k tomu nejatraktivnějšímu v segmentu kompaktních vozů. Autu to sluší v celé řadě barevných provedení, velmi dobré pocity pokračují také v interiéru. I tady je kladen důraz na dynamiku.
Spotřeba
Motorovou paletu Giulietty tvoří výhradně přeplňované motory. Ty vznětové umějí být opravdu velmi úsporné, benzinové jsou trochu náchylnější na konkrétní jízdní styl a využívání jejich výkonového potenciálu. I tak zůstává spotřeba v rozumných a přijatelných mezích.
Jízdní vlastnosti
V zatáčkách funguje Alfa Romeo Giulietta opravdu výborně. Auto je stabilní, do zatáčky se karoserie jen mírně zhoupne. Řízení má v posilovači trochu nepřirozeně umělý odpor. Platí to i pro sportovní režim Dynamic, který lze volit ovladačem na středovém tunelu. Systém DNA, jak Alfa Romeo svému řešení pro změnu charakteru auta říká, je standardem ve všech verzí Giulietty. Právě v režimu Dynamic přitom auto nejvíce dostojí slibům daným vnějším vzhledem. Další specialitou Alfy je elektronická simulace diferenciálu přední nápravy, která přibrzďuje vnitřní kolo v zatáčce a pomáhá ji vykroužit bez jeho prokluzu.
Bezpečnost
V tradičních nárazových testech organizace Euro NCAP se Giulietta propracovala k výbornému pětihvězdičkovému výsledku. Stalo se tak v roce 2010 a i podle přísnějších kritérií pro rok 2013 by jí skóre zůstalo. A to díky opravdu výbornému zisku ve všech oblastech. K němu krom robustní karoserie přispívá i bohatá bezpečnostní výbava se šesti airbagy v základu.
Praktičnost
V interiéru Giulietty je překvapivě dobrá nabídka místa pro posádku, přesto auto působí nadále příjemně útulně. Zavazadlový prostor je však na kompaktní hatchback trochu menší, jeho 350 litrů určitě neohromí. Vyšší je i nakládací hrana.
Komfort
Jízdní komfort není tím hlavním, oč Alfa Romeo Giulietta usiluje, nicméně se jí daří ho držet na velmi slušné úrovni. Třeba i díky dobrému odhlučnění a komfortním sedadlům i útulnému interiéru. Samotné tlumení nerovností není špatné, ovšem auto hůře zvládá jednotlivé výmoly.
Provozní náklady
Motory Giulietty mají vcelku příznivou spotřebu paliva a peněženku nezruinují. Mírně vyšší náklady na provoz si tak vyžádá spíše samotná značka automobilu s prémiovějším charakterem. Její servis nebo ceny náhradních dílů jsou mírně vyšší než u běžné konkurence, na druhou stranu mezi prémiovými hatchbacky bude Giulietta patřit k provozně méně náročným autům.