![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Proč koupit |
---|
Velmi dobré jízdní vlastnosti Atraktivní design Živé motory Lákavé ceny |
![](https://www.aaaauto.cz/data/photo/thumb/12125_430x0x75.jpg)
O vozidle
Paleta motorů je vcelku široká, platí, že ty dodávané do roku 2001 jsou trochu živější, potom je v rozletu mírně omezila norma Euro 3. Základem je i na dnešní dobu slušně výkonná šestnáctistovka s výkonem 88 kW, druhým stupněm je osmnáctistovka se 106 kW. Dvoulitr disponuje výkonem 114 kW, což už je na auto velmi slušná porce výkonu. Právě osmnáctistovka a dvoulitr platí za spolehlivé volby a může se u nich v rozumných mezích držet i spotřeba. Špičkou je pak šestiválec 2,5 litru s výkonem 140 kW. Teprve po modernizaci v roce 2001 se objevila i sportovní varianta GTA se šestiválcem o výkonu 184 kW a objemu 3,2 litru. Specialitou benzinových motorů je konstrukce Twin Spark, tedy dvojice zapalovacích svíček. Motory také vykazují vyšší spotřebu oleje. Turbodiesely z počátku zastupovaly agregáty 1,9 JTD s výkonem 77 kW a pětiválec 2,4 JTD se 100 kW. V roce 2001 posílila devatenáctistovka na 81 a 85 kW, pětiválec na 103 kW. Menší z motorů pro 156 bohatě stačí a je celkově menším potížistou.
Výbava![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Ani výbava Alfy Romeo 156 dnes ničím nepřekvapí, lépe na tom z tohoto hlediska budou určitě vozy vyrobené po faceliftu, které mají nejen bohatší standardní výbavu, ale získaly také možnost některých nových příplatkových prvků.
Design![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
Alfa Romeo, to jsou automobily, které prostě chytí za srdce. Je to i případ modelu 156, který navzdory svému pokročilému věku vypadá stále skvěle a na jeho krásnou karoserii se nechá nalákat nejeden zájemce. Design jako by nestárl, 156 působí dynamicky a lehce, což je možná kombinace, která většině modernějších aut chybí. Velmi povedené je i provedení combi.
Spotřeba![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Vznětové motory pod kapotou 156 dovedou být příjemně úsporné, platí to především pro menší agregát 1,9 JTD. Zato benzinové jednotky s točivým charakterem to kompenzují, jejich spotřeba je naopak vyšší a je nutné s ní počítat. Navíc je nutné si u nich ještě připočíst i spotřebu oleje.
Jízdní vlastnosti![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
Jízdní vlastnosti Alfy Romeo 156 patří dodnes k jejím velkým přednostem. Ve své době patřily mezi vozy s pohonem předních kol na vrchol. Však také i díky nim získala Alfa Romeo 156 titul Evropské auto roku 2006. Ovladatelnost auta je velmi dobrá i díky přesnému a ostrému řízení, o kterém se může těžším modernějším autům jenom zdát. Limity podvozku leží příjemně daleko, auto dobře drží stopu a jeho chování je výborně čitelné.
Bezpečnost![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Nárazovými testy organizace Euro NCAP nikdy Alfa Romeo 156 neprošla. Vzhledem k subtilnější konstrukci se ovšem můžeme domnívat, že úroveň ochrany posádky nebude zdaleka nejlepší. Ostatně ani bezpečnostní výbava není kdovíjak bohatá, byť se po faceliftu přece jenom o trochu vylepšila.
Praktičnost![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Snad žádná Alfa Romeo nehraje na praktickou stránku a 156 není výjimkou. Uvnitř je pro posádku místa tak akorát, nářky se tu určitě ozývat nebudou. Ovšem zavazadlový prostor sedanu s objemem pouhých 378 litrů byl podprůměrný už v době svého vzniku. Combi navíc pojme (po roletku) ještě méně, jen 360 litrů.
Komfort![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Pro Alfu Romeo 156 opět platí, že se o maximální cestovní komfort nesnaží, ovšem v praxi funguje vcelku dobře. A to byť podvozek je tužší a nejde mu opět především filtrování výraznějších nerovností, od kterých se přenášejí velké rázy.
Provozní náklady![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Alfa Romeo 156 patří mezi méně spolehlivá auta. To v kombinaci s někdy trochu choulostivou nebo složitější technikou vyžaduje větší investice. U benzinových motorů je nutné pravidelně kontrolovat a dolévat olej, jeho spotřeba je vyšší. Navíc dvě svíčky na každý válec také údržbu trochu prodraží. Turbodiesely zase častěji trpí závadami dvouhmotového setrvačníku. Spotřeba motorů je z tohoto hlediska vcelku v normě.