Proč koupit |
---|
Příznivé ceny Lákavý design Dobré jízdní vlastnosti Dynamické motory Agilní jízdní chování |
O vozidle
To nabídka benzinových agregátů byla vcelku stabilní. Šestnáctistovka byla k dispozici s výkonem 77 nebo 88 kW, dvoulitr přináší 110 kW. Špičkou je provedení GTA se šestiválcem o objemu 3,2 litru a výkonu 184 kW. Všechny motory mají dvojici svíček na válec a jsou celkově náchylnější na konkrétní zacházení. Vytáčení za studena, nedostatečná kontrola stavu oleje a další nešvary se umějí výrazně projevit na výsledném stavu motoru.
Výbava
Ve své době měla Alfa Romeo 147 vcelku slušnou základní výbavu, která byla ještě vylepšena po faceliftu. Pokud je vaším cílem maximální výbava, hledejte spíše právě vozy po modernizaci. Klimatizace, šest airbagů a další příjemné prvky ovšem byly základem od počátku.
Design
Vzhled Alfy Romeo 147 je jedním z největších kladů auta. I dnes působí 147 dynamickým a svěžím dojmem zároveň a její design dovede nadále oslovit široké publikum. Povedený je po vzhledové stránce i interiér, ovšem kvalita materiálů a zpracování už dnes nenadchne.
Spotřeba
Se vznětovými motory je relativně lehká Alfa Romeo 147 i příjemně úsporná, v některých verzích se dovede měřit s těmi nejlepšími soudobými auty. Benzinové motory ovšem tak úsporné nejsou, navíc mají i vyšší spotřebu oleje.
Jízdní vlastnosti
Na dnešní poměry je Alfa Romeo 147 vcelku lehký, a tudíž příjemně obratný a skvěle ovladatelný kompaktní hatchback. Jízdní vlastnosti jsou opravdu velmi dobré, podobnou lehkost dnes budeme hledat hůře.
Bezpečnost
V nárazových testech Euro NCAP si v roce 2001 vysloužila Alfa Romeo 147 jen tři hvězdičky z pěti možných. To jasně dokazuje starší konstrukci auta i tehdejší důraz spíš na lehkost než na masivní konstrukci schopnou pohlcovat energii nárazu. Bezpečnostní výbava je přitom vcelku solidní, čítá šest airbagů.
Praktičnost
Vnitřní prostor 147 je vcelku dobrý, byť na zadních sedadlech nebudou dlouháni spokojeni. Horší je ovšem situace v zavazadlovém prostoru, kam se vejde jen 280 litrů nákladu, což je hodnota hodně podprůměrná. I některé minivozy jsou v tomto ohledu lepší.
Komfort
Jízdní komfort není silnou stránkou snad žádné Alfy Romeo a ani u 147 tomu není jinak. Tužší podvozek i celkový věk auta znamenají, že se můžete připravit na výrazné rázy od nerovností a také různou míru rezonování částí interiéru. Pohodlná jsou však sedadla.
Provozní náklady
Se vznětovým motorem v dobrém stavu bude Alfa Romeo 147 provozně vcelku nenáročným autem s příznivou spotřebou paliva. Jen je nutné počítat s jejími vrtochy a celkově podprůměrnou spolehlivostí. Poruchy více hrozí u benzinových motorů, které jsou citlivé na zacházení a mohou být původním majitelem dost poničeny.