




Proč koupit |
---|
Stylový vzhled Bohatý výběr variant Silné motory Špičkové technologie Dobrý vnitřní prostor |

O vozidle
Mercedes GLA druhé generace sice zůstává stylovým crossoverem, jako byla generace první, přesto se od ní výrazně liší. Mírně kratší a užší karoserie totiž narostla do výšky i na rozvoru, takže auto celkově získalo po vzhledové stránce více SUV charakteru a zároveň výrazně narostlo množství místa uvnitř. GLA přitom rozhodně neleze do zelí většímu modelu GLB, který už má i ambice být rodinným vozem, zůstává kompaktní volbou s univerzálními možnostmi využití. A přitom je zároveň druhá generace GLA více odlišena od standardního hatchbaku třídy A, z jehož techniky i designu, stejně jako v předchozí generaci, vychází.
Díky změnám v proporcích je druhá generace GLA v interiéru podstatně vzdušnější a prostornější než ta první a představuje jasný mezistupeň mezi hatchbackem třídy A a SUV GLB. Posádka tu má vždy dostatek místa a zajímavou volbou je posuvná zadní lavice, která je součástí příplatkové výbavy. Modely, které ji mají, dovolují posouvat zadní sedadla o 14 centimetrů a tím měnit množství místa dostupného pro posádku nebo zavazadla. Maximem objemu zavzadlového prostoru je 435 litrů, o 14 víc než v první generaci.
Mercedes GLA se také může pochlubit bohatou nabídkou motorizací. Čistě elektrický pohon nabízí příbuzný model EQA, GLA ale nabídne benzínové, naftové nebo plug-in hybridní ústrojí. Spalovací agregát je vždy čtyřválcový a má objem buď 1,3 nebo 2,0 litru. Benzínová třináctistovka se objevuje ve verzích GLA 180, GLA 200 a GLA 200 4MATIC a dává výkon 100 nebo 120 kW, přičemž poslední zmíněná varianta má pohon všech kol. Dvoulitrový benzínový motor lze mít v provedení GLA 250 s pohonem předních kol, pro tuto verzi s výkonem 165 kW ale existuje i varianta s pohonem všech kol. Silnější provedení už mají označení AMG a mají vždy pohon všech kol. AMG GLA 35 dává 228 kW, AMG GLA 45 pak 285 kW a konečně AMG GLA 45 S 310 kW. Naftové motory mají výkon 85, 110 nebo 140 kW, ten základní je k dispozici jen s pohonem předních kol, u střední verze si mohou zájemci vybrat a nejsilnější provedení má vždy pohon všech kol. Plug-in hybrid kombinuje benzínovou třináctistovku a elektromotor pro celkový výkon až 160 kW a čistě elektrický dojezd až 69 kilometrů.
Výbava
Jak je u prémiových vozů obvyklé, může se výbava jednotlivých kusů řady GLA hodně lišit. Už ta základní ale bývá bohatá, Mercedes vsadil na moderní interiér s velkými displeji a standardní příjemnou sadu bezpečnostních a asistenčních systémů s tím, že vyšší a lépe vybavené verze mohou mít i ta nejmodernější řešení.
Design
Druhá generace Mercedes GLA získala po vzhledové stránce více SUV stylu a přitom zůstává kompaktní a příjemně dynamická. Auto je tak jasně odlišené od hatchbaku třídy A i od většího SUV GLB. Vzhled je stylový a ve sportovních verzích AMG i patřičně „ostrý“.
Spotřeba
Ani extrémně výkonné verze AMG na tom nejsou z hlediska spotřeby vůbec špatně, obecně pak umí být Mercedes GLA druhé generace příjemně úsporný. Platí to jak pro nižší benzínové motorizace, tak zejména pro diesely nebo plug-in hybrid, který slibuje normovanou spotřebu 1,1 litru na 100 kilometrů a čistě elektrický dojezd až 69 kilometrů na jedno nabití baterie.
Jízdní vlastnosti
Běžné verze GLA jsou až překvapivě komfortní a skvěle se hodí pro zdolávání nástrah městského provozu. Přitom podvozek nabízí vždy dostatek jistoty a ovladatelnost auta je výtečná. Z toho pak těží snížené a patřičně přitvrzené verze AMG, které sice přináší ústupky z hlediska komfortu tlumení, ovšem dovedou zajistit spolehlivý přenos i velmi extrémních výkonů.
Bezpečnost
V testech organizace Euro NCAP získal Mercedes GLA druhé generace plný počet pěti hvězdiček s tím, že podle výsledků jednotlivých testů a kategorií patří k vůbec nejlépe hodnoceným modelům ve své třídě. Skvělá je jak pasivní tak aktivní bezpečnost, ty nejdůležitější asistenty a bezpečnostní prvky má GLA už ve standardní výbavě.
Praktičnost
Mercedes GLA umí být překvapivě praktický. Oproti předchozí generaci se výrazně zvětšil jeho vnitřní prostor a interiér je vzdušnější, vozy vybavené volitelnou zadní posuvnou lavicí pak umožňují vybrat si, zda je potřeba více místa pro zavazadla nebo pro posádku. I s maximálním objemem zavazadelníku 435 litrů přitom zůstává pro cestující místa dostatek.
Komfort
Větší vnitřní prostor přináší posádce také více komfortu. K tomu přispívá jak příjemné odpružení a dobré odhlučnění auta, tak samotné materiálové provedení interiéru. GLA je v tomto ohledu skutečně prémiový vůz, který klade důraz na dobré zpracování a dobrý pocit z použitých materiálů. To platí především pro lépe vybavené kousky, u kterých může být interiér hodně stylový.
Provozní náklady
Mercedes GLA je vesměs úsporné auto, ovšem vzhledem ke značce, jejíž emblém vozí na masce chladiče, je přeci jen potřeba počítat s trochu nadprůměrnými provozními náklady. Servis i jistá ztráta hodnoty se do celkových nákladů na provoz auta jednoduše promítnou.