Proč koupit |
---|
Dobrý vnitřní prostor Velký zavazadlový prostor Jízdní komfort Kultivovaný a úsporný motor Elegantní vzhled |
O vozidle
Výbava
Pátá generace Hondy City se ještě více zaměřila na komfort, jehož součástí je i dobrá výbava. V té základní tak najdeme například manuální klimatizaci, centrální zamykání, palubní počítač i řadu dalších příjemných prvků, v nejvyšší výbavě lze mít dokonce i tempomat, což je ve třídě malých vozů vcelku neobvyklý prvek.
Design
Pátá generace Hondy City patří bez pochyby k designově nejpovedenějším malým sedanům. Auto je i přes vyšší stavbu karoserie velmi vyvážené a elegantní. City působí dynamicky a přitom zároveň dospělejším dojmem, jako by patřilo do vyšší kategorie. Velmi povedený je také interiér auta s kvalitnějšími materiály a výborným zpracováním.
Spotřeba
Honda City spoléhá na jedinou pohonnou jednotku – čtrnáctistovku i-VTEC s výkonem 73 kW. Motor dovede být při klidném jízdním stylu překvapivě úsporný, na dálnici a při větších nárocích na dynamiku přece jenom spotřeba i kvůli jen pětistupňové převodovce trochu stoupá.
Jízdní vlastnosti
I nadále platí, že Honda City je naladěna především komfortně, ovšem jízdní vlastnosti také nejsou špatné. Náklony v zatáčkách jsou výraznější, ale stabilita auta tím nijak výrazně netrpí a podvozek dovolí i opravdu dynamickou jízdu. Jen řízení je opět zbytečně přeposilované, byť získalo na přesnosti.
Bezpečnost
Honda City páté generace se nárazových testů Euro NCAP nezúčastnila, opět tak musíme úroveň ochrany posádky odhadovat podle výkonu menšího modelu Jazz, který je sedanu technicky příbuzný. Bezpečnost tedy bude vcelku solidní, byť standardem jsou dva airbagy, ve vyšších výbavách se ovšem objevují i ty hlavové.
Praktičnost
Interiér je krom kvalitního zpracování i hezky prostorný. Vnitřní šířka je větší než u malých vozů a na zadních sedadlech je místa pro kolena tolik jako v běžných modelech střední třídy. Jen nad hlavou vzadu trochu místa chybí, tady prostornost ustoupila svažující se střeše a vyšší cestující se tu mohou setkávat s čalouněním stropu. Naopak velkorysý zavazadlový prostor zůstal zachován, má nadále objem 500 litrů. Interiér nabízí spoustu odkládacích prostor, pod zadní sedadla se nastěhovaly dvě přihrádky a po interiéru najdeme řadu dalších chytrých odkládacích míst.
Komfort
Honda City se vyznačuje i velmi dobrým jízdním komfortem, který jí dodává měkce odpružený podvozek. Ten má sice krátký rozvor, ale delší záď pomáhá k příjemnému, plavnému projevu auta. Posádka také ocení pohodlná sedadla a celkově na danou třídu nadstandardní prostor.
Provozní náklady
Honda City je dostupný sedan s relativně příznivými provozními náklady. Konkurenční modely ovšem často používají ještě jednodušší techniku se snazším servisem, navíc servisní práce u Hondy jsou přece jen trochu dražší.