Autojournal.cz: TEST ojetiny Opel Insignia 2.0 CDTI - za cenu holého hatchbacku

Tentokrát jsme si do testu ojetiny vybrali zajímavý vůz, který trhal prodejní rekordy a svůj hledáček mířil proti Škodě Superb. Jde o Opel Insignia, jenž prakticky zachránil automobilku před krachem. Náš vůz měl najeto lehce přes 130 000 kilometrů a z výrobní linky sjel v roce 2010. Samozřejmostí byla řádně vyplněná servisní kniha a auto za celých 5 let vlastnil pouze jeden majitel. Za vše hovoří taky prověření od Carlife, kdy auto získalo hodnocení 5 hvězdiček, což je plný počet bodů. Insignie v tomto stavu se pohybují kolem 250 000 Kč, což zní skvěle, protože za ty peníze koupíte maximálně tak holý hatch back, který navíc časem ztratí na ceně. Jak se dozvíte níže, tato ojetina má smysl!

Exteriér

Už když Opel vyrazil s Insignií na trh, bylo to něco a vzbudil tím obrovský rozruch. Moderní tvary, velké rozměry, pořádná výbava a nadprůměrné jízdní vlastnosti, konkurence se bála a měla čeho. Auto vypadá velmi dobře a navzdory autobusáckým rozměrům se povedlo udělat elegantní vůz. Ten náš je v zachovalém stavu a až na pár malých oděrech nenajdete žádnou závadu.

Interiér

Už po usednutí do interiéru je cítit, že se Opel opravdu snažil. Stavba a design vnitřku je opravdu povedený a v kombinaci světlé perforované kůže a dřevěného dekoru působí luxusně. Nechybí měkčené plasty a solidní materiály. Jasně, po detailním prozkoumání zjistíte, že plasty na středovém panelu vržou a občas něco nelícuje, ale opět, za ty peníze se ve své době opravdu blíží prémiovému segmentu. Výborné jsou třeba sedačky, které jsou nastavitelné v mnoha směrech a nabídnou nadprůměrný komfort a solidní boční vedení. Insignia je sice primárně dálniční křižník, ale oporu v zatáčkách budete potřebovat. Interiér je navíc hezky zachovalý a jde poznat, že bývalý majitel se o auto hezky staral.

Jízda

A tím se dostáváme k věci, ve které tento vůz naprosto exceluje a může si podat ruku třeba s takovou Mazdou 6 – jízdní vlastnosti! Možná byste to od téměř dvoutunového kombíku nečekali, ale Insignia se na okreskách umí sakra rozvášnit. Podvozek je opravdu brilantní a funguje výborně. Průjezd technickými úseky, esíčky a utáhlými zatáčkami zvládá výborně, bez citelných náklonů a s pocitem, že vlastně o nic nejde. Podvozek je naladěn v ideálním poměru sport/komfort a patří k tomu nejlepšímu, co mimo prémiový segment střední třídy, hlavně mezi ojetiny můžete koupit.

Není to však jen o podvozku. Dobré je i řízení a převodovka se řadí k lepšímu průměru. Vše jde přesně a ztuha a Insignii je opravdu radost řídit. Snese sportovní jízdu a obstojí při ní s grácií. Vůz reaguje přesně na pokyn volantem a karoserie se naklání zcela minimálně. Opel podvozky vždy uměl a tady si dal opravdu záležet. Tak či onak, za podvozek a jízdní vlastnosti musím Opelu vyslovit velkou pochvalu.

A co absence pohonu všech čtyř kol? Upřímně, bez čtyřkolky jezdí Insignie lépe. Vůz je vyváženější, nemá prodlevy na přenosu výkonu na silnici a systém Haldex neobtěžuje řízení. Český trh je pohonem 4×4 posedlý jako málokterý v Evropě a přitom reálné využití, kdy souvislá vrstva sněhu na vozovce by se dala ročně na dny napočítat na prstech dvou ruk, velmi malá. Na suchém nebo mokrém asfaltu nemá čtyřkolka systému Haldex žádné výhody, a tak je zcela zbytečné si ji kupovat. Insignia se s ní stane tupější a ztratí notnou část své agility. Pokud nebydlíte na vrcholcích nejvyšších českých hor, neblázněte. A i tam by pro vás mělo daleko větší smysl nějaké SUV s vyšší světlou výškou a stálým pohonem. Třeba Subaru Forester.

Víc jsem očekával od testovaného motoru 2.0 CDTI, který se sice chlubí výkonem 118 kW, ale v reálu žádným dojmem silné pohonné jednotky nepůsobí. Na normální ježdění je však dostačující a naopak oku lahodí při pohledu na průměrnou spotřebu, kdy jsem při svižném ježdění nepřekonal 8 l/100 km, což je na auto vážící téměř 2 tuny slušný výsledek.

Technický stav

Po technické stránce je náš vůz naprosto v pořádku a odhaduji dalších 100 000 kilometrů bez výrazných investic. Na bazaru jsem si prohlédl celkem tři insignie, přičemž žádná nenesla známky výrazného opotřebení či technických problémů. Při koupi si však dávejte pozor na stav turbodychadla, systém vstřikování a kvůli vyšší váze na opotřebení brzdových kotoučů, destiček a tlumičů.

Závěr

Ojetý Opel Insignia tedy dává smysl, a to velký. Vždyť za těch 5 let je na svém cenovém minimu a už prakticky nemá kam dále padat. To znamená, že na takovém kupu ani nijak výrazně neproděláte.  Auto velmi slušně jezdí a jedinou nevýhodou je malinko méně kultivovaný naftový čtyřválec. Ale za ty peníze mu to rádi odpustíte.

Plusy

Bez 4×4 znatelně živější, plnohodnotný vrchol nabídky

Precizně naladěný podvozek

Bezvýhradně pružný motor

Efektní design, masivní proporce

Útulný interiér, kvalita zpracování

Velmi pohodlná sedadla

Mínusy

Krátké převody znamenají nízkou maximální rychlost

Vnitřní prostor neodpovídá vnějším rozměrům

Místo na zadních sedadlech

Turbo díra

Za propůjčení bychom chtěli poděkovat společnosti AAA Auto, kde si můžete již zmíněný nebo jiný vůz prohlédnout.

 

Článek si můžete i s fotkami prohlédnout také zde.




Vážíme si vašeho
soukromí

Soubory cookie se používají k ukládání vašich nastavení a preferencí a pomáhají nám analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Informace o používání našich stránek sdílíme také s našimi partnery v oblasti sociálních médií, reklamy a analýzy. Udělujete svůj souhlas společnosti AURES Holdings a.s. Více informací naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.



Zrušit

Momentálně je online 12 odborníků Volejte denně 8:00 - 21:00 Zavolejte mi
Google hodnocení   4,6
Nejlépe hodnocený
prodejce ojetých vozů
v České republice.

S průměrným hodnocením
zákazníků všech našich
poboček 4,6 hvězdičky.