Úvod
|
Magazín
Ojeté vozy vábí zákazníky
Plná polovina z občanů ČR, kteří v současné době uvažují o nákupu osobního vozu, preferuje ojetý automobil. Jedná se o významný posun oproti minulým rokům, kdy ojetá auta kupovalo 37 procent lidí. Nejvýznamnějším stimulem pro koupi ojetého vozu je přitom stále příznivá cena, ale podstatnou roli nově hraje i zvýšená důvěra ve služby autobazarů. Vyplývá to z marketingového průzkumu společnosti ULTEX. Právě autobazary, ve kterých prodej vozů stále a výrazně roste, se největší měrou podílejí na zvýšené oblibě ojetých vozů. V současné době by ojetý vůz prostřednictvím autobazaru koupilo
48 procent zájemců o ojetý automobil. Následuje koupě od známých a příbuzných s preferencí 32 procent. Zbývající část připadá na nákupy prostřednictvím inzerce, značkových dealerů, atp. Autobazary postupně dokázaly vytlačit z čela tradičnější nákup od známých a příbuzných. Dříve totiž kupovalo ojeté vozy od známých a příbuzných 48 % lidí a pouze menší část volila koupi prostřednictvím autobazarů (cca 37 procent). Jedním z vlivů zvyšujících oblibu autobazarů je také jejich stále rostoucí prezentace zlepšující povědomí obyvatel ČR o jejich činnosti. Největší tuzemský autobazar AAA AUTO PRAHA zná podle výzkumu v současné době plných 70 procent obyvatel ČR, což je srovna-telné se znalostí výrobků celosvětově uznávaných značek automobilů, cigaret, atp. Naopak se však povědomí o ostatních autobazarech působících na trhu s ojetými vozy pohybuje okolo hranice statistické chyby. Povědomí o AAA AUTO PRAHA mimo jiné vypovídá o jeho dominantním postavení na trhu a zároveň o klíčovém podílu tohoto autobazaru na změnách, ke kterým dochází na českém trhu s ojetými vozy.