Úvod
|
Magazín
Nejžádanější vozy v AAA AUTO
Zhruba tři roky starý vůz ve velmi dobrém technickém stavu a v ceně pohybující se od 130 do 150 tisíc korun. Tak by se dal stručně charakterizovat ojetý automobil, o který má v současné době zájem většina zákazníků největšího evropského autobazaru AAA AUTO. Právě kvalita a rozumná cena jsou v současnosti nejvýznamnějším kritérii, podle kterých zákazníci vybírají. K tomu ještě přistupuje spotřeba paliva, známá, lety prověřená značka vozu a vzhledem k nárůstu cen povinného ručení i obsah válců motoru. Podle slov vedoucího výkupu AAA AUTO Praha Aleše Kužela dnes lidé dávají přednost raději menším novějším a úspornějším vozům, než aby podobnou částku investovali do sice většího, ale zároveň staršího vozu na nižší technické úrovni.
Obecně zaznamenává trh s ojetými vozy nebývalý boom, a to jak na straně prodávajících tak kupujících. Prakticky již od února, tedy ještě před začátkem ostré motoristické sezóny se konkrétně do AAA AUTO zákazníci doslova hrnuli. Jednou z příčin neklesajícího zájmu Čechů o kvalitní ojeté vozy je samozřejmě reálná kupní síla obyvatelstva. Zatímco v sousedním Německu dominuje prodej nových automobilů, u nás nelze i při relativně solidním růstu ekonomiky a mezd v dohledné době očekávat odklon od ojetých vozů. "Češi si totiž umí velmi dobře spočítat, že se ji nevyplatí kupovat nový automobil. Ten totiž během prvních několika let výrazně ztrácí na hodnotě. Jinak řečeno dochází k výraznému poklesu jeho reálné prodejní ceny na trhu," uvedl Aleš Kužel.
Pro poslední měsíce je typický také nárůst průměrné ceny prodávaných ojetých vozů. Výrazně tomu dopomohl leasing ojetin, který si v největších českých autobazarech získává stále větší oblibu. I v tomto případě se ukázala jako rozhodující kupní síla a míra úspor obyvatelstva. Možnost vynaložit na nákup vozu najednou pouze čtvrtinu částky než při klasickém nákupu se pro zákazníky postupně stala mocným lákadlem.
A o jaké ojeté vozy je největší zájem? Patří sem například modely Renault Clio, Opel Corsa, Toyota Yaris a Peugeot 206, atd. Všem těmto značkám samozřejmě cenově přímo konkuruje v AAA AUTO nejprodávanější Škoda Felicia. Prodej vozů Škoda tvoří jednu třetinu počtu prodaných vozů v AAA AUTO. Vedle těchto malých vozů však dochází k nárůstu poptávky i po velmi luxusních i ryze sportovních automobilech. Obdobně se rýsuje i zájem o na sezóně přímo závislé kabriolety.