Podle AAA AUTO středoevropskému trhu nejvíce škodí stoupající dovozy nekvalitních přestárlých ojetin
Praha, 23. září 2015 – Skupina AAA AUTO dosáhne do konce roku ve střední Evropě počtu čtyřiceti poboček. Další výrazná expanze je pro příští rok v plánu zejména pro Polsko. Skupina se na ni připravuje otevřením nového call centra v Ostravě, které bude obsluhovat především právě polské pobočky. Největším problémem současného trhu ojetých automobilů je podle AAA AUTO zvyšující se příliv nekvalitních a přestárlých ojetin na konci životnosti z dovozu. S tímto problémem se potýkají všechny trhy střední Evropy.
„Během tohoto roku se naše denní nabídka vozů ve čtyřech zemích postupně zvýšila na téměř 13000 automobilů. V České republice je to 8000, na Slovensku 3500, dále pak až 800 v Maďarsku a 500 v Polsku. V blízké době počet vozů v Polsku ještě zvýšíme díky nové pobočce v Katowicích. Bude to naše čtyřicáté autocentrum. Stejně tak dále poroste počet vozů v naší nabídce v Maďarsku,“ uvedla generální ředitelka skupiny AAA AUTO Karolína Topolová.
Od října také skupina AAA AUTO v rámci expanze spustí provoz nového call centra v Ostravě. „Plánovaný stav je 50 operátorů. Call centrum bude obsluhovat zejména polský trh, ale také český a slovenský. Investice do infrastruktury je přibližně 2 miliony korun,“ informovala Karolína Topolová.
Největším problémem současného trhu ojetých automobilů v celé střední Evropě je podle AAA AUTO zvyšující se příliv nekvalitních a přestárlých ojetin na konci životnosti z dovozu. „Lidé přestali brát vážně varování o stočených tachometrech, padělaných rocích výroby nebo vozech po haváriích a uvěřili legendám o výhodných cenách a kvalitě. Je to alarmující trend, který vede k dalšímu zhoršování kvality vozového parku v České republice i jinde. Řadě lidí vytáhne z peněženek spoustu peněz na nečekané opravy. Je jasné, že ve chvíli kdy my sami na západoevropské trhy exportujeme 6000 vozů ročně, nemůže se dovoz opačným směrem vyplatit,“ zdůraznila Karolína Topolová.
Na západoevropských trzích je již hodnou dobu nedostatek kvalitních ojetin. Ten byl způsoben velmi slabými prodeji nových vozů během vleklé ekonomické krize v letech 2008 - 2013. V době zvyšující se poptávky nyní například přední německý server Mobile.de hlásí enormní zvýšení průměrných cen ojetin, které jen v srpnu meziročně vzrostly o 5 procent. „Na německém trhu jsou de facto k dispozici jen přestárlé vozy nebo drahé ojetiny do 1 roku stáří, jejichž nabídka jen v srpnu meziročně vzrostla o téměř 7 procent,“ varovala dále Topolová.
V rámci skupiny AAA AUTO v současné době probíhá mezinárodní fúze, v rámci které se v průběhu podzimu sloučí mateřská společnost AAA AUTO Group NV z Holandska s českou společností AAA AUTO, a.s. se společností AAA AUTO International, a.s., která byla zřízena novým vlastníkem k provedení transakce při koupi společnosti loni na podzim. „Cílem je zjednodušení struktury společnosti. Po fúzi bude v České republice působit již jen společnost AAA AUTO International, a.s. V konečném důsledku se jedná pouze o změnu názvu společnosti, pro zákazníky, partnery ani dodavatele se nic nemění. Veškeré závazky AAA AUTO a.s. převezme sloučená společnost, a to včetně garance legálního původu vozidla, nebo poskytnutých záruk,“ uzavřela Karolína Topolová.
|