Češi investují do aut svých otců, zamilovali si socialistické modely

Kdo by pokládal staré vozy značky Škoda za bezcenný kus šrotu, velmi by se mýlil. Modely 105 nebo 120 znovu ožívají jako yountimery a je o ně nebývalý zájem. Brázdily sice silnice ještě nedávno, ale dnes hodnota zachovalých kusů zase stoupá a kupců přibývá. Vyplývá to ze statistik Mototechny Classic, která se na prodej investičních vozů specializuje. Podle Stanislava Gálika, ředitele inovační laboratoře AuresLab, která službu vyvinula pro síť AAA AUTO, se veteránů od jarního spuštění prodalo přes padesát.

„Vzhledem k tomu, že nabízíme pouze vozy s reálným investičním potenciálem, která jsou extrémně zachovalá a s nízkým nájezdem, jedná se o velmi slušné číslo,“ říká Stanislav Gálik. Prodejům Mototechny Classic vévodí vozy bývalého východního bloku, které tvoří zhruba 70 procent. Nejvíce prodaných veteránů jsou škodovky, hlavně pak modely 100, 105, 120 nebo Favorit. V závěsu jsou pak další vozy bývalého východního bloku – VAZ 2101 nebo VAZ 2103, tedy legendární „žigulíky“.

„K těmto vozům má spousta zákazníků nostalgický vztah, zároveň ale mají dobrý potenciál zhodnocení počáteční investice,“ říká Gálik. Typicky Škoda 105 ještě před 5 lety stála 30 tisíc korun, dnes je cena zachovalého kousku 80 tisíc a víc. A zhodnocení se očekává i od dalších youngtimerů, které dnes ještě ani nedosahují „veteránských“ 30 let stáří.

Zájem však nebudí pouze socialistické vozy, díky Mototechně Classic už si našlo nové majitele i několik německých a amerických klasik. Zákazníci se mohou pyšnit Fordy Mustang, Ranchero nebo Thunderbird, popřípadě Volkswagenem Golf či Mercedes-Benz CL500. Přes Mototechnu Classic se také prodala Lancia Kappa po bývalém prezidentovi Václavu Havlovi za 400 tisíc korun.

Řada Čechů také skryté klenoty ze svých garážích a stodol zkouší zpeněžit. U veteránů je však výkupní síto mnohem jemnější než u běžných vozů. „Chceme nabízet jen skutečně zachovalé vozy s potenciálem růstu hodnoty, takže vykupujeme zhruba jedno z deseti,“ vysvětluje Gálik. To se týká i kusů, které sice ještě věkem veterány nejsou, ale díky extrémně nízkým nájezdům mají investiční potenciál.

O AuresLab

Inovační laboratoř AuresLab zastřešuje inovační projekty sítě autocenter AAA AUTO. Od založení na počátku roku 2018 již představila několik úspěšných projektů jako prodej investičních vozů Mototechna Classic, službu dlouhodobého pronájmu Mototechna Drive nebo aplikaci pro řízení skladových zásob vozů pomocí umělé inteligence Stock Allocation. Výkonným ředitelem AuresLab je Stanislav Gálik, který dříve působil také na pozici poradce pro inovace v rámci České spořitelny, je v oboru start-up projektů a inovací již zkušeným manažerem, v minulosti založil a posléze úspěšně prodal módní značku Galard a spoluzaložil inovační centrum Unifer.


Logo

Síť AAA AUTO, patřící do skupiny AURES Holdings, působí na trhu již 26 let. Provozuje síť více než 40 poboček v České republice, na Slovensku, v Polsku a v Maďarsku. Za dobu své existence obsloužila již přes 2 miliony zákazníků. Skupina prodá ročně více než 75 000 vozů a je tak největším prodejcem ojetých aut ve střední a východní Evropě. Prodává také zánovní vozy pod obnovenou značkou Mototechna. Společnost se pravidelně umisťuje v žebříčcích CZECH TOP 100 a Českých 100 nejlepších. Pro rok 2017 se stala i držitelem prestižního ocenění Superbrands a umístila se na 2. místě v celoevropské soutěži European Business Awards 2016/2017. Skupinu AAA AUTO vlastní britsko-polský investiční fond Abris Capital Partners. Značky AAA AUTO a Mototechna jsou oficiálním partnerem české nejvyšší fotbalové soutěže – Fortuna ligy.



800 110 800 Volejte denně 8:00 - 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací