Systém TCS zajišťuje řiditelnost vozu při prudké akceleraci a z toho plynoucí možnou ztrátu adheze pneumatik hnané nápravy s vozovkou.
Zkratka TCS pochází z anglického spojení tří slov Traction – přilnavost, Control – kontrola, System – systém. Systém TCS funguje na stejném principu jako jiné systémy obdobných funkcí, mezi které se řadí například ASR nebo DSC.
Elektronická kontrola prokluzu zasáhne dvěma způsoby. Buď dočasně sníží výkon dodávaný do pohonného ústrojí (nejčastěji omezením přítoku paliva) nebo začne brzdit kolo, které prokluzuje. Zřídka kdy způsobí obojí. Brzdný účinek na brzděné kolo je přenášen pomocí systému ABS, aby nedošlo k jeho zablokování. Většina systémů TCS používá řízené brzdění jednotlivých kol do rychlosti 80 km/h. TCS existuje pouze v kombinaci s elektronickým plynem a ke zjištění prokluzu využívá čidel ABS. V případě, že systém kontroly trakce zasáhne, pocítí řidič náhlý pokles výkonu a na přístrojové desce se rozbliká žlutá kontrolka signalizující zásah systému.
TCS je v dnešní době dodáván do naprosté většiny nových vozů, kde spolupracuje se systémem ABS a tvoří zde prvky aktivní bezpečnosti. Rovněž stále větší část vozů má tuto regulaci pouze omezitelnou, nikoliv zcela vypnutelnou, což znovu napomáhá větší bezpečnosti na komunikacích.