Klimatizace je zařízení pro tepelnou úpravu vzduchu, díky níž umožňuje v interiérech vozů udržet chlad i za horkých venkovních podmínek.
Princip klimatizace spočívá ve třech fázích. Ty se nazývají komprese, kondenzace a vypařování. V první fázi jsou páry chladicí kapaliny vehnány do kompresoru, kde jsou následně stlačeny. Jejich stlačením dochází k prudkému nárůstu teploty. Přebytečné teplo je odváděno ventilátorem do venkovního prostoru. Ve druhé fázi jsou vysoce zahřáté páry chladicí kapaliny přivedeny do kondenzátoru, kde jsou zchlazeny. Přebytečné teplo je opět odváděno do venkovního prostředí pomocí ventilátoru. V poslední fázi je již zkondenzovaná kapalina přivedena pod tlakem do výparníku, kde se rozpíná, čímž dojde k jejímu okamžitému ohřívání a odpařování. Tento efekt ovšem prudce zchladí výparník, u kterého je umístěn ventilátor. Ten už pak pouze odvádí chladný vzduch do prostoru pro posádku.
Klimatizace se u automobilů vyskytují ve dvou typech. Prvním typem je manuální neboli mechanická, kterou lze tlačítkem z interiéru buď aktivovat či deaktivovat a teplotu vháněného vzduchu tak lze jen obtížně regulovat pomocí intenzity zapnutého ventilátoru nebo přitápěním pomocí topení ve voze. Druhou, dražší, ale také mnohem komfortnější, je klimatizace automatická. Ta dovoluje pomocí elektronicky řízené regulace teploty nastavit požadovanou teplotu a následně ji i udržet. Automatická klimatizace mnohdy spolupracuje i s vícero čidly umístěnými v interiéru, která napomáhají lepší redistribuci vzduchu za účelem konzistentní teploty v celém voze. Automatická klimatizace může být jednozónová, dvouzónová, ale i tří nebo dokonce čtyřzónová, takže si každý člen posádky vozu může nastavit požadovanou teplotu vycházející z ventilace.