Systém ASR zajišťuje řiditelnost vozu při prudké akceleraci a z toho plynoucí možné ztráty adheze pneumatik hnané nápravy s vozovkou.
Zkratka ASR pochází z anglického spojení tří slov: Anti / negace, Slip / prokluz, Regulation / regulace. Systém ASR byl vyvinut už v roce 1986 firmou Bosch a v praxi funguje následovně. Při prudké akceleraci a následné ztrátě adheze dojde k protočení kol (pneumatiky nedokázaly všechen točivý moment a sílu přenést na vozovku).
Elektronická kontrola prokluzu zasáhne dvěma způsoby. Buď dočasně sníží výkon dodávaný do pohonného ústrojí (nejčastěji omezením přítoku paliva), nebo začne brzdit kolo, které prokluzuje. Zřídkakdy způsobí obojí. ASR existuje pouze v kombinaci s elektronickým plynem a ke zjištění prokluzu využívá čidel ABS. V případě, že ASR zasáhne, pocítí řidič náhlý pokles výkonu a na přístrojové desce se rozbliká žlutá kontrolka signalizující zásah systému.
ASR je v dnešní době dodáváno do naprosté většiny nových vozů, kde spolupracuje se systémem ABS a tvoří zde prvky aktivní bezpečnosti. Rovněž stále větší část vozů má tuto regulaci pouze omezitelnou, nikoliv zcela vypnutelnou, což znovu napomáhá větší bezpečnosti na komunikacích.