O vozidle
Výbava




Výbava Thalie byla kvůli ceně vcelku osekána, přesto v ní několik komfortních prvků najdeme. V základu jsou čelní airbagy, dálkově ovládané centrální zamykání a elektricky ovládaná přední okna. Ovšem pozor, základnímu modelu chybí posilovač řízení. Ten přidává až vyšší stupeň společně s klimatizací.
Design




Zatímco vzhled běžného Clia druhé generace můžeme dodnes hodnotit velmi kladně, Thalia s naroubovaným kufrem se nikdy o titul miss ucházet nemohla. Napojení zádě je dosti necitlivé a dává jasně najevo levné zaměření auta.
Spotřeba




Pod kapotou Thalie najdeme prověřené a spolehlivé motory, které se mohou pochlubit i příznivou spotřebou paliva. Ze základních agregátů s výkonem 55 kW je spořivější dvanáctistovka, ovšem praktické rozdíly nejsou příliš významné. Turbodiesel dovede jezdit opravdu velmi úsporně.
Jízdní vlastnosti




Přidejte dobře vyváženému hatchbacku masivní záď, změkčete odpružení a vyměňte některé komponenty. Z poslušného a vyváženého auta je rázem hůře ovladatelný a méně stabilní vůz. Takovou změnou prošla Thalia oproti běžnému Cliu. Důraz na přepravní schopnost zavazadlového prostoru jednoduše jízdní vlastnosti upozadil.
Bezpečnost




Nárazovými testy Euro NCAP Thalia první generace nikdy neprošla, ovšem vzhledem ke shodné platformě lze předpokládat, že její výsledky by byly shodné s tehdejším Cliem. To získalo čtyři hvězdičky. Z dnešního pohledu už obyčejnější konstrukce ovšem posádku příliš dobře neochrání a jízdní vlastnosti Thalie také k bezpečí nepřispívají.
Praktičnost




U Thalie bylo prakticky vše obětováno velkému zavazadlovému prostoru, dokonce i cestující na zadních sedadlech se tu musejí oproti Cliu mírně uskromnit. Přepravní kapacita 520 litrů u tak malého vozu ovšem budí úžas. Jenže zavazadla jsou hůře přístupná a prostor nelze zvětšit, zadní sedadla nejsou sklopná.
Komfort




Thalia má ještě měkčeji naladěný podvozek než Clio. Částečně je to zřejmě kvůli jinému vyvážení vozu, částečně asi kvůli samotnému většímu důrazu na pohodlí. Výsledek ovšem pro posádku tak přesvědčivý není, měkký podvozek dovede být neklidný a jednoduché a vcelku malé auto mnoho komfortu nenabídne.
Provozní náklady




Thalia je provozně velmi nenáročný vůz. Ačkoli se může podobně jako Clio potýkat s častějšími drobnými potížemi, mechanicky je vcelku odolná. Servisní úkony navíc nejsou složité, což se v kombinaci s rozumnou spotřebou motorů projevuje na příznivých provozních nákladech.