Proč koupit |
---|
Variabilní interiér
Dobrý vnitřní prostor
Solidní jízdní komfort
Kvalitní zpracování |
O vozidle
Nissan Note je vůz pohybující se na rozmezí kategorie malých vozů a malých MPV. Není sice celkově tak prostorný jako třeba Opel Meriva nebo Škoda Roomster, ovšem na nedostatek místa si tu posádka určitě stěžovat nebude. Vpředu i vzadu jsou sedadla pohodlná, byť bez výraznějšího bočního vedení, a nabídka místa je až překvapivá. Vzadu se o to postará především posuvná lavice, díky které se do Notu posadí i opravdoví dlouháni. Pak ovšem už nezbývá příliš mnoho místa v zavazadlovém prostoru, 280 litrů odpovídá klasickým malým vozům, a nikoli MPV. S lavicí vpředu ovšem vůz pojme hodně slušných 437 litrů nákladu. Interiér je i vcelku praktický, byť by větší množství odkládacích míst určitě neškodilo. Především lahve s pitím není kam dát, naopak pod sedadlem spolujezdce se nachází šikovná „tajná“ schránka. Interiér jako takový je vyveden v tvrdých plastech, ovšem zpracování je na velmi dobré úrovni. Estetika je vcelku jednoduchá a účelná, přitom nepostrádá eleganci. To vlastně platí o Notu i zvenku. Má vyšší stavbu karoserie, přitom se snaží tvářit stále jako klasické malé vozy. Dokonce tu zbylo i trochu hravosti a veselosti z malé Mikry, ovšem většinou jsou tyto vlastnosti zastíněny jednoduššími a účelnějšími tvary.
Z hlediska jízdního projevu nepatří Note k premiantům. Samotný jízdní komfort se zlepšil až u modernizovaných vozů vyráběných od roku 2009, do té doby jako by podvozku chyběla izolace. Zklidnila se i nervozita vozu, přesto nelze Note úplně pochválit. Náklony v zatáčkách jsou vyšší a z hlediska jízdních vlastností nepotěší nepříliš dobré vedení stopy. Navíc řízení je dost odtažité a chybí mu i potřebná přesnost. Aktivního řidiče tedy Note nepotěší, ovšem ani ty, kdo se o jízdní zážitky moc nestarají, nenadchne. Důvodem je nutnost dost často kontrolovat směr jízdy.
Pod kapotou Notu je situace docela jednoduchá. Na výběr jsou dva zážehové motory a několik variant turbodieselu 1,5 dCi. Už základní čtrnáctistovka s výkonem 65 kW pro vůz stačí, překvapí plynulým zátahem v celém spektru otáček a spotřebu drží v rozumných mezích. Silnější šestnáctistovka s výkonem 81 kW je vzhledem ke schopnostem podvozku snad až zbytečná. Turbodiesely začínají svým výkonem na dostatečných 63 kW, silnější verze s výkonem 76 kW je vzácnější. Po modernizaci posílilo základní provedení na 66 kW a podobně jako silnější motor dostalo filtr pevných částic. Silnější motor byl později z nabídky vyřazen.
Výbava




U základních provedení Notu najdeme v podstatě jen obyčejnou obvyklou výbavu s dvojicí airbagů a klimatizací ve druhém stupni výbavy. Ovšem u provedení prodávaných po modernizaci od roku 2009 se výbava výrazně vylepšila a v základu se od roku 2010 objevily i boční a hlavové airbagy, rádio s přehrávačem a zvukovým vstupem a s některými motorizacemi rovnou i klimatizace. Ta je pak standardem u druhého stupně a většina vozů jí je vybavena.
Design




Nissan Note je mezi malými MPV autem, které se snaží nejvíce tvářit jako klasický hatchback. Po menší Mikře přebírá některé veselejší a nápaditější detaily, celkově se však snaží působit spíše solidním a konzervativním dojmem. Tento pocit převládá i v interiéru, který však nepostrádá nápad.
Spotřeba




Spotřeba Notu se drží v rozumných mezích, především turbodiesely jsou opravdu úsporné, ovšem nevyskytují se tak často. Základní benzinová patnáctistovka má také slušnou spotřebu, ovšem mezi soupeři najdeme celkově i úspornější auta.
Jízdní vlastnosti




Jízdní vlastnosti nejsou velkou předností Notu. Auto se v zatáčkách výrazněji naklání a stopu nedrží moc ochotně. Navíc vůz vyžaduje při jízdě častější korekce směru, což nepříliš přesné a odtažité řízení příliš neulehčuje.
Bezpečnost




V bariérových testech Euro NCAP získal Nissan Note v roce 2006 skóre čtyř hvězdiček z pěti možných. Je to solidní výsledek, který odráží především dobrou bezpečnostní výbavu. Z hlediska pevnosti karoserie má Note přece jenom trochu mezery.
Praktičnost




Note je především praktickým malým autem, které ovšem trochu trpí tím, že se nachází na pomezí kategorií. Není tak variabilní a prostorný jako mnohá malá MPV, malé hatchbacky zase s přehledem překonává. Díky zadní posuvné lavici se do Notu posadí i opravdoví dlouháni. Pak ovšem už nezbývá příliš mnoho místa v zavazadlovém prostoru, 280 litrů odpovídá klasickým malým vozům. S lavicí vpředu ovšem vůz pojme hodně slušných 437 litrů nákladu.
Komfort




Note se snaží posádce nabídnout solidní jízdní komfort, a zatímco z hlediska pohodlí sedadel i solidně provedeného interiéru se mu to daří, v samotném tlumení nerovností jsou drobné nedokonalosti – především vozy do roku výroby 2009 jsou nervóznější.
Provozní náklady




Note má většinou rozumnou spotřebu a ani další provozní náklady by neměly překračovat rozumnou míru. Vzhledem k tomu, že ovšem nejde o úplně obvyklý vůz, může být servis mírně náročnější než u běžnějších aut.
Nissan Note