




Proč koupit |
---|
Atraktivní design Výborné jízdní vlastnosti Silné brzdy Dobrý vnitřní prostor Zajímavé ceny |

O vozidle
Výbava




Základní výbava MiTo je vcelku solidní, ovšem je v ní nutné připlácet za klimatizaci, základní provedení také postrádá systém DNA, který mění charakteristiku plynu a řízení. Lepší provedení mají zajímavější sestavu prvků a dovolí připlácet i za větší množství stylových doplňků. Proto můžete výbavě věnovat trochu více pozornosti.
Design




Do modelu MiTo (jméno pochází z počátečních slabik jmen italských měst Milano a Torino) se v podstatě musíte zamilovat na první pohled. Snazší to tentokrát s propadnutím vášním budou mít ženy. MiTo má vyloženě líbivé tvary a relativně vysoká a protáhlá čelní maska s roztomile působícími světlomety je něčím, co mužům imponovat nemusí. To zbytek auta už je patřičně horkokrevný a atraktivní pro všechny. Baculaté tvary, a především ztvárnění zádě vypadají opravdu atraktivně a MiTo patří bez pochyby k nejlákavějším malým autům.
Spotřeba




Alfa Romeo MiTo je k dispozici se širokou nabídkou motorů, které přinášejí vcelku příznivou spotřebu paliva. Ovšem přeplňované benzinové agregáty jsou trochu náchylnější na konkrétní zacházení. Při dynamickém způsobu jízdy tak jejich spotřeba paliva roste.
Jízdní vlastnosti




Jízdní vlastnosti MiTo patří k jeho velkým přednostem. Podvozek je stabilní a jeho limity leží hodně daleko, v režimu Dynamic je příjemná také ovladatelnost auta. Kdo by si ovšem přál opravdu ostré malé auto, ve většině verzí MiTo jej bohužel nenajde.
Bezpečnost




V nárazových testech Euro NCAP si Alfa Romeo MiTo připsala v roce 2008 maximální, pětihvězdičkové skóre. Pomáhá k němu i poměrně mohutná karoserie a pozice řidiče a spolujezdce relativně daleko od čelního skla. A také bohatá bezpečnostní výbava, ve které jsou jak čelní, tak boční i hlavové airbagy a kolenní airbag řidiče.
Praktičnost




MiTo je malé, zábavné auto se sportovním naturelem, které na praktickou stránku příliš nehledí. Dokazuje to třeba i hodně vysoká nákladová hrana zavazadlového prostoru. Ten má objem 270 litrů. Na zadních sedadlech je prostor trochu stísněnější.
Komfort




Podvozek MiTo je naladěn na sportovnější notu a jízdní komfort je trochu v pozadí. Přesto není špatný, i když především filtrování jednotlivých výmolů není příliš silnou stránkou auta. Pohodlná jsou však sedadla a interiér působí útulným dojmem.
Provozní náklady




Malá Alfa Romeo nebude provozně přehnaně drahým automobilem, byť kvůli některé moderní technice a mírně vyšším cenám dílů bude její provoz trochu dražší než u běžných malých vozů. Totéž platí i z hlediska spotřeby paliva.