Označení xDrive používá automobilka BMW pro svůj inteligentní pohon všech kol.
Pohon všech kol xDrive je sofistikovanou technologií pohonu všech kol, který automobilka BMW nabízí v naprosté většině svých současných modelů. BMW xDrive nerozděluje výkon fixně mezi jednotlivými koly, ale díky neustálému vyhodnocování jízdní situace přerozděluje výkon tam, kde je nejvíce k užitku. Systém přerozdělování výkonu funguje na principu několika snímačů. Rozhodující jsou otáčky jednotlivých kol, úhel natočení volantu, hodnota příčného zrychlení a poloha plynového pedálu. V ideálním případě rozděluje pohon xDrive výkon mezi obě nápravy v poměru 40:60 ve prospěch zadní. V kritické situaci je ale schopen 100% výkonu poslat na jednu z náprav. Díky výchozímu rozdělení výkonu ve prospěch zadní nápravy zůstává u pohonu xDrive charakteristický pocit z jízdy známý z dřívějších modelů BMW a vůz tak nemá tendence k nedotáčivosti jako většina vozů s pohonem 4x4.
Systém pohonu 4x4 xDrive funguje na obdobném spojkovém připojení nápravy jako konkurenční systémy. Mimo to má ale xDrive primárně pověřenou zadní nápravu a připojuje pouze přední. Ostatní přípojné systémy fungují obráceně. BMW xDrive rovněž spolupracuje s elektronickou stabilizací
DSC. Díky tomu bezpečně a rychleji stabilizuje vůz.
Výhodou je i dlouhá životnost a značná bezúdržbovost. Výměna spojky a oleje je tak nutná pouze po zhruba 150 tisíci ujetých kilometrech v případě častého tahání těžkých přívěsů. Největší výhodou pohonu xDrive oproti konkurenčním systémům (např. Haldex) je ale rychlost připojení druhé nápravy. Ta se připojí během jedné desetiny vteřiny, což je rozhodující hodnota při kritické jízdní situaci, kdy dochází ke ztrátě přilnavosti.
I proto jsou nové vozy BMW ve více než třech čtvrtinách všech prodaných kusů tímto systémem vybaveny.