Elektronická stabilizace DSC funguje podobně jako většina jízdních stabilizací (včetně nejpoužívanějšího ESP) na principu snímání jízdních dat z řídící jednotky (ta monitoruje rychlost otáčení jednotlivých kol, rychlost vozidla, hodnoty příčného zrychlení, natočení volantu, polohu plynového pedálu a jiné). DSC rovněž spolupracuje s některými podpůrnými systémy pro ABS, jako je CBC (kontrola brzdného účinku při zatáčení) a systémem celkové kontroly stabilizace vozu.
Systém dynamické stabilizace kontroly neustále vyhodnocuje pozici vozidla a porovnává ji s ideálním průjezdem do požadovaného směru. V případě vyhodnocení kritické situace se samočinně aktivuje a ve většině případů zabrání nekontrolovanému (přetáčivému či nedotáčivému) smýkání vozu. Tento efekt je docílen pomocí nezávislého brzdění každého jednotlivého kola spolu s možným omezením či přidáním toku výkonu. Jak funguje princip při jednotlivých druzích smyků, se lze dočíst v podrobnějším článku o ESP.
Mezi největší automobilky, které používají označení DSC, je německé BMW, Rover group, Mazda nebo Jaguar.