Za poklesem trhu pojištění vozidel je i zlevnění pojistek

29. 4. 2010
zdroj: financninoviny.cz

Praha - Výrazný pokles trhu pojištění motorových vozidel je způsoben zejména poklesem cen pojistného a nižším prodejem automobilů. Vyplývá to z ankety ČTK mezi pojišťovacími experty. Předepsané pojistné v pojištění motorových vozidel kleslo v prvním čtvrtletí poprvé po osmi letech, a to o téměř devět procent.

Důvodem poklesu trhu je vedle nižšího prodeje ojetých vozidel také snížení cen pojistného, řekl dnes ČTK ředitel pojišťovny Generali Petr Kopecký. Pojistky v pojištění vozidel podle něj zlevnily následkem přiostření konkurenčního boje, zásadní cenové bitvy, při níž prý ztráceli velcí hráči ve prospěch menších. "Podobný trend může pokračovat celý rok," dodal.

Výkonný ředitel České asociace pojišťoven Tomáš Síkora upozornil na to, že počet smluv v tomto pojištění letos o jedno procento stoupl. Na trhu se i podle něj již delší dobu projevuje silný cenový boj pojišťoven o zákazníka formou cenových zvýhodnění, bonusů a různých slevových balíčků. Propad předepsaného pojistného zároveň ovlivnila stagnace prodeje vozidel, zejména pak dražších typů, podotkl.

Ředitel pojišťovací makléřské společnosti Insia Ivan Špirakus míní, že ve zbytku roku se tento nepříznivý trend nijak zásadně nezmění, a to i přesto, že již v březnu došlo k určitému oživení prodeje nových vozidel. Pojišťovny podle něj poskytují masivní slevy, bonusy dopředu, nikoli vždycky dle skutečných zásluh. U havarijního pojištění vlivem značného poklesu cen nových vozidel a velkých slev klesá přirozeně i pojistné.

"Podle mých zpráv od některých pojišťoven však již silný pokles cen začíná téměř narážet na stoupající objem škod, takže některé pojišťovny s velmi nízkými cenami se mohou celkem brzy dostat na hranici efektivity provozu tohoto pojištění," poznamenal.

Pojišťovny se stále častěji snaží nalákat klienty na uzavření smlouvy na havarijní pojištění či povinné ručení nabídkou připojištění zdarma. V letošním roce přišla například Generali s nabídkou připojištění střetu se zvěří, Direct zase připojistí dámské kabelky. Další pojišťovny takto připojišťují riziko úrazu či škody zásahem živlu. Experti dodávají, že zdarma připojištění ve skutečnosti není, neboť za pojistku řidič stejně zaplatí.

Generali začala od března jako první pojišťovna v ČR nabízet zdarma krytí rizika střetu se zvěří v rámci nového povinného ručení. "Při jeho přípravě jsme vycházeli ze statistických údajů a z vlastních zkušeností. Každé dvě až tři nehody ze sta jsou způsobené právě v jeho důsledku,“ uvedl Kopecký. "Pojištění střetu se zvěří v rámci povinného ručení je zajímavou novinkou. Dosud bylo možné škodu způsobenou touto událostí krýt pouze z havarijního pojištění. Kdo jej neměl, musel si škodu zaplatit sám," komentoval novinku Lukáš Pololáník ze serveru Ruceni.cz.




Vážíme si vašeho
soukromí

Aby pro vás bylo prohlížení našich stránek co nejpohodlnější, využíváme soubory cookies.Cookies nám slouží pro zlepšování našich služeb a zároveň vám díky nim dokážeme lépe nabídnout obsah, který pro vás může být zajímavý a užitečný.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.



Zrušit

Momentálně je online 56 odborníků Volejte denně 8:00 - 21:00 Zavolejte mi
Google hodnocení   4,5
Nejlépe hodnocený
prodejce ojetých vozů
v České republice.

S průměrným hodnocením
zákazníků všech našich
poboček 4,5 hvězdičky.