OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Volkswagen Polo (2009–současnost)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Výborné zpracování, Atraktivní vzhled, Dobré jízdní vlastnosti, Dostatečná výbava, Solidní cestovní komfort

O vozidle

V roce 2009 byla na trh uvedena už pátá generace Volkswagenu Polo. V době, kdy automobilky maximalizovaly snahu o šetření, se nové Polo stalo trochu nezvyklým vozem. Snaha ušetřit na něm totiž není nikde vidět a oproti předchozímu modelu je Polo o notný kus dále. Působí sebejistěji, zvýšila se kvalita už tak výborně zpracovaného interiéru a i jízdní vlastnosti byly zdokonaleny tak, že opět patří na vrchol své třídy. Malý Volkswagen tak více než kdy jindy provází pověst prémiového produktu. Odráží se to i v ceně, která zůstává v případě Pola vyšší než u velké části konkurentů, výše se drží i ceny ojetých vozů. Design pátého Pola se nese v duchu větší dynamiky, a byť auto oproti předchozí generaci docela povyrostlo a celkově působí robustně, nechybí mu určitá mladistvá svěžest. Téměř sportovně se tváří třídveřové provedení. Polo také dostalo vylepšenou základní výbavu, a tak za vyšší cenu zákazníci dostanou auto obohacené o prvky, za které se mnohdy u konkurence připlácí. Navíc i možnosti příplatkové výbavy jsou velmi bohaté a do třídy malých vozů se s Polem stěhují prvky, které byly ještě nedávno obvyklé jen o mnoho tříd výše.

Vylepšena byla i paleta pohonných jednotek. Základem jsou sice stále tříválce 1,2 HTP, které však léty získaly přece jenom na kultivovanosti. Stále ovšem platí, že jsou to trochu slabé jednotky, které nejsou ideální pro delší cestování. Do městského provozu stačí. V praxi se znovu jako vhodnější volba jeví být čtrnáctistovka s výkonem 63 kW, další zajímavou volbou jsou moderní motorizace 1,2 TSI. Už základní TSI se 66 kW lze mít s velmi komfortní převodovkou DSG. Tu má i verze GTI s přeplňovanou čtrnáctistovkou o výkonu 132 kW. Diesely jsou v nabídce dva – tříválcová dvanáctistovka je kultivovanější než stará čtrnáctistovka, ovšem její hlavní devizou je spotřeba. S 55 kW totiž nepatří ke kdovíjakým rychlíkům, to ostatně platí i pro motor 1,6 TDI o stejném výkonu, který se namísto tříválce dodával dříve. Silnější vznětovou motorizací je 1,6 TDI s výkonem 66 kW.

Výbava

Volkswagen Polo páté generace se vyznačuje na danou třídu i vysokou úrovní výbavy. Už ta základní je velmi bohatá a najdeme v ní prvky, za které se u konkurence často připlácí. Navíc lze do Pola přiobjednat i opravdu nezvyklé prvky výbavy jako například bi-xenonové světlomety.

Design

Pátá generace VW Polo dostala lákavější a méně konzervativní design, než bylo u malého Volkswagenu doposud obvyklé. Dynamické linky auta mísí robustnost s mladistvým vzhledem a Polu opravdu sluší. Kromě klasického třídveřového a pětidveřového provedení lze také objednat verzi Cross Polo se zvýšenou světlou výškou, oplastováním a celkově drsnějším vzhledem.

Spotřeba

Obměněná paleta motorů znamená, že nové Polo je příjemně úsporný automobil. Nejméně paliva si žádá tříválcový turbodiesel 1,2 TDI, u žádného z dodávaných motorů, včetně verze GTI, však nepřekračuje průměrná udávaná spotřeba hodnotu 6 litrů. V praxi samozřejmě spotřebuje Polo trochu více paliva, ale celkově patří k opravdu úsporným vozům. Jen základní motorizaci není z hlediska spotřeby vhodné volit, pokud předpokládáte celkově vyšší vytížení vozu.

Jízdní vlastnosti

Mezi malými automobily patří Polo dlouhodobě k premiantům v oblasti jízdních vlastností a aktuální model se opět posouvá na naprostou špičku třídy. Velmi jistý podvozek s perfektním vedením náprav i vcelku příjemně komunikativním řízením navíc přidává i vysokou úroveň jízdního komfortu.

Bezpečnost

Polo páté generace patří ve svém segmentu k nejbezpečnějším vozům. V nárazových testech Euro NCAP získalo plný počet pěti hvězdiček. Vysokou bezpečnost zaručuje nejen celkově robustní konstrukce, ale i opravdu bohatá bezpečnostní výbava. Ta může být na přání i opravdu velmi bohatá, za vysoký příplatek lze v Polu mít i hlavové airbagy vpředu i vzadu.

Praktičnost

Nabídka prostoru se v Polu páté generace oproti předchozímu provedení zlepšila, i tak stále platí, že především kolena cestujících vzadu rozhodně přebytek místa nemají. Malé Polo ovšem nabízí celkově slušnou prostornost a zavazadlový prostor povyrostl na 280 litrů.

 

Komfort

Kromě jen průměrné nabídky prostoru na zadních sedadlech (především v oblasti kolen) nabízí Polo vysoce nadprůměrný jízdní komfort. Velmi pohodlná sedadla poskytují příjemné svezení především cestujícím vpředu. Komfort odpružení je opět ve své třídě špičkový a jeho úroveň až překvapuje. Obzvláště když je vysoký komfort odpružení kombinován s velmi jistými jízdními vlastnostmi.

Provozní náklady

VW Polo páté generace je nadprůměrně úsporný automobil, jenom základní provedení s motorem HTP dovede být trochu žíznivější. Počítat je ovšem potřeba s vyššími pořizovacími náklady a také s tím, že servis VW přece jenom není to samé jako servis škodovky. Na druhou stranu příbuzná technika drží ceny dílů na dostupné úrovni a Polo je také spolehlivý vůz.

Volkswagen Polo

Další vozy


Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací