OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Ford Fiesta (2008–současnost)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Vysoký jízdní komfort, Skvělé jízdní vlastnosti, Přesné řízení, Atraktivní design

O vozidle

Šestá generace Fordu Fiesta se objevila v roce 2008 a znamenala další designový obrat v této řadě. New Edge design vydržel jen jednu generaci, šesté provedení Fiesty už ctí nový estetický směr, kterému Ford říká Kinetic Design. Charakteristické jsou pro vůz oblé tvary a místy rozmáchlé linky. S koncem roku 2012 přišel facelift současné Fiesty, příď auta byla upravena podle vzoru dalších nových modelů a dostala velmi výraznou masku chladiče, která bývá často přirovnávána k masce sportovních vozů značky Aston Martin. Při faceliftu také dostala Fiesta nové bezzátkové víčko nádrže pro bezpečnější a pohodlnější tankování. Oproti páté generaci neznamená ta šestá jenom výraznou změnu v oblasti designu. Zcela nový je interiér s rozmáchlými linkami palubní desky a úplně jiné naladění podvozku. Zatímco pátá Fiesta platila za jeden z nejsportovnějších vozů své třídy, Fiesta šestá zcela obrací a v maximální možné míře se věnuje komfortu. Jízdní vlastnosti přitom neutrpěly, jen už není Fiesta řidičsky tak zábavná a třeba i jinak stále velmi přesné řízení oproti předchozí verzi ztratilo na celkovém výrazu. Auto se také v zatáčkách více naklání. Verze se silnějšími motory a pochopitelně i provedení ST, které přišlo až s faceliftem, ovšem mají sportovnější naladění podvozku, takže na své si tu přijdou i milovníci dynamičtějšího svezení.

Ty tam jsou výtky směrem k pohodlí sedadel, ta jsou teď příjemně komfortní. Jen jim chybí výraznější boční vedení. S místem vzadu to však stále příliš slavné není, preferována je posádka vpředu. Motorů pod kapotou opět najdeme celou řadu, základem je opět třináctistovka s nevýrazným výkonem 44 kW, silnější verze už má slušných 60 kW. Silnější benzinové motorizace reprezentují motory 1,4 a 1,6 Ti-VCT s výkonem 71 a 88 kW. Ty po faceliftu z Fiesty zmizely a byly nahrazeny novým litrovým tříválcem EcoBoost v provedeních se 74 a 92 kW. EcoBoost je zajímavý tím, že největších úspor dosáhne při velmi specifickém jízdním stylu, kdy řidič často střídá téměř nulové a prakticky plné zatížení motoru. Při běžné klidné jízdě se spotřeba od předchozích atmosférických motorů příliš neliší. Alternativou k motorům EcoBoost je přiškrcená verze šestnáctistovky Ti-VCT s výkonem 77 kW, ta se ovšem dodává jen s dvouspojkovou převodovkou PowerShift. Pod kapotou Fiesty opět mohou být i turbodiesely, které jsou však vzácnější motorizací. Jde o čtyřválce 1,5 a 1,6 TDCi s výkonem 55 a 70 kW. Provedení ST má pod kapotou přeplňovanou šestnáctistovku s výkonem 134 kW a manuální převodovkou. 

Výbava

Moderní Ford Fiesta sice dostal o trochu lepší výbavu než starší model, ovšem stále platí, že si Ford nechá za mnohé prvky rád připlatit. I nejvyšší úrovně výbavy tak postrádají některé komfortní prvky, které by zákazník za danou cenu očekával už ve standardu. Na našem trhu se většinou pohybují vozy s obyčejnější výbavou, luxus tempomatu nebo elektricky ovládaných zadních oken tak má málokterá Fiesta.

Design

Šestá generace Fordu Fiesta přináší vzhled v novém designérském stylu automobilky zvaném Kinetic Design. Od konce roku 2012 je Fiesta k mání s výrazně přepracovanou čelní maskou, která dodává vozu agresivnější a dynamičtější vzhled, provedení vyráběné do té doby působí umírněněji. Dynamické linky najdeme i v interiéru, to platí pro obě prodávané verze.

Spotřeba

Velmi úsporné turbodieselové motory jsou pod kapotou Fiesty na našem trhu spíše vzácností, spotřeba zážehových motorů však nikoho nezaskočí. Na druhou stranu rekordní spotřeba se nekoná ani u nového tříválce EcoBoost, který se začal do vozu montovat po faceliftu. K dosažení reálných úspor paliva vyžaduje tento motor specifický jízdní styl.

Jízdní vlastnosti

Šestá generace Fiesty vsadila více na komfort než na sportovní notu, což znamená mírné omezení řidičské radosti. Jízdní vlastnosti ovšem netrpí, stále patří k tomu nejlepšímu ve třídě, jen s autem už není taková zábava jako s předchozím provedením a v zatáčkách se vůz více naklání.

Bezpečnost

Pět hvězdiček z nárazových testů Euro NCAP si šestá Fiesta odnesla hned dvakrát – při premiéře v roce 2008 a po modernizaci v roce 2012. Novější verze přinesla především lepší ochranu chodců při střetu, posádka je chráněna v podstatě stejně. Mezi malými auty patří Fiesta k nejbezpečnějším vozům, což je dáno její robustní konstrukcí a celkově většími rozměry.

Praktičnost

Zavazadlový prostor šesté generace Fiesty pojme solidních 281 litrů nákladu, horší je ovšem přístup do něj. Vpředu má posádka dostatek místa, na zadních sedadlech je to už trochu horší. Místo pro kolena je jen průměrné a pasažéři vyšší než 180 centimetrů se nevyvarují kontaktu se stropem.

Komfort

V předchozí generaci byla Fiesta sportovně zaměřeným malým vozem s docela tuhým odpružením, u generace šesté se to však změnilo. Ford nově klade daleko větší důraz na komfort a Fiesta patří v tomto ohledu k naprosto nejlepším vozům segmentu. Pohodlná jsou i sedadla, která u předchozí generace sklízela kritiku, kvalitní jsou rovněž materiály v interiéru.

Provozní náklady

I nová Fiesta zůstává provozně vcelku nenáročným automobilem, vzhledem k jejímu nižšímu věku je však nutné počítat s případnými vyššími investicemi do oprav. Na druhou stranu nižší věk by měl znamenat i nižší výskyt závad. Náhradní díly však celkově patří k dostupným a Fiesta má i rozumnou spotřebu paliva.

Názor odborníka

Na západoevropských trzích je poslední generace Fiesty v kategorii malých aut bestsellerem. V tuzemsku jejímu rozletu v uplynulých letech bránila domácí Fabia, a to i přes o něco vyšší cenu při srovnatelné výbavě. Oproti konkurenčním modelům nabídne Fiesta líbivý, sportovně pojatý design, kterému odpovídají i výborné jízdní vlastnosti. Tuhost podvozku předchozí generace je však pryč. Nejnovější Fiesta bývá naopak označována za nejpohodlnější malé auto na trhu. Vzhledem k nízkému věku není mezi ojetinami zatím příliš velký výběr. Navíc ceny zatím klesají pomalu a dvouletá slušně vybavená ojetina se běžně prodává za částky na dostřel od základních cen úplně nového auta, u něhož se však jedná o základní úroveň výbavy a je potřeba smířit se s poměrně dlouhou čekací lhůtou na dodání z výroby.

Ford Fiesta

Další vozy


Vyhrajte tablet
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací