OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Audi A6 (2004–2011)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Velký vnitřní prostor, Užitná hodnota verze combi (Avant), Konzervativní a důstojný vzhled, Vysoká kvalita interiéru, Skvělý pohon všech kol, Odolný podvozek

O vozidle

Od roku 2004 do roku 2011 vyráběné Audi A6 (typ C6) je třetí generací stejnojmenného vozu vyšší střední třídy. Mezigeneračně tu došlo k výraznému posunu auta, které se v dané třídě snaží splnit řadu protichůdných požadavků. Ve většině případů se mu to však daří skvěle. Svým komfortem totiž auta této třídy dotahují velké limuzíny, přitom po nich zákazníci žádají dynamický a často i sportovní jízdní projev. A6 s hliníkovou konstrukcí se s těmito požadavky vypořádává se ctí, a to i přesto (nebo právě proto), že auto narostlo na ohromnou délku 4927 mm. Obrovské auto přitom opticky nepůsobí tak mohutně, Walter da Silva mu propůjčil dynamické linky kombinované s notnou dávkou elegance. Typickým znakem je rozměrná čelní maska, která zasahuje od kapoty až po spodní okraj nárazníku. Toto poznávací znamení moderních Audi budí respekt, který si A6 po právu zaslouží. A je vcelku jedno, zda jde o sedan, combi, nebo u A6 už tradiční provedení Allroad Quattro se zvýšenou světlou výškou.

Do A6 třetí generace si mohli zákazníci objednat opravdu nepřeberné množství prvků výbavy, které často tento vůz staví naroveň větší a luxusnější řady A8. Už neplatí, že prémiová auta bývají v základu vybavena vcelku chudě a za lepší výbavu si musejí zákazníci připlatit. Tradičně hodně široká je u A6 nabídka pohonných jednotek, které lze navíc kombinovat s velmi oblíbeným pohonem všech kol. Při kvalitách obou kategorií techniky nepřekvapí, že drtivá většina u nás prodaných A6 má pod kapotou diesel a náhon na všechna čtyři – quattro. Základem je dvoulitrový motor TDI se 100 kW nebo silnější verze se 125 kW. Tady náhon všech kol nedostanete, ovšem už tento motor je pro pohon A6 vcelku dostačující. Čtyřkolky lze najít u šestiválcových provedení, u verze 2,7 TDI (140 kW) byla verze Quattro volitelná, silný a docela oblíbený motor 3,0 TDI (176 kW) se jako Quattro dodával automaticky. Zejména u tohoto třílitru ovšem platí, že konkurence umí být úspornější. Benzinové motorizace začínají u dvoulitru TFSI (124 kW) a pak už rovnou skáčeme k šestiválcům. Motor 2,8 FSI v provedení 140 nebo 162 kW byl volitelně k dostání v provedení Quattro, všechny silnější motory už mají náhon na všechna kola standardně. Platí to tedy i pro třílitr TFSI s 213 kW, osmiválec 4,2 FSI s 257 kW a pochopitelně i pro nabroušená provedení S6 a RS6. Jejich specialitou je desetiválec s velmi urozeným původem. Stejný motor, jen s ještě ostřejším naladěním, totiž bije pod kapotou Lamborghini Gallardo. V S6 je atmosférická verze s 5,2 litru objemu a výkonem 320 kW, RS6 má objem snížený na 5 litrů, ale dvojité přeplňování. Výsledkem je 426 kW a naprosto drtivé zrychlení.

Výbava

Už u třetí generace Audi A6 podlehla automobilka tlaku a výbava základních verzí se oproti dřívějšku výrazně vylepšila. Na trhu navíc zcela bez problémů najdeme opravdu velmi dobře vybavené vozy, takže je z čeho vybírat. Základem vždy bylo množství airbagů, dvouzónová automatická klimatizace a většina verzí má tempomat.

Design

Audi A6 třetí generace je velký automobil, který přesto nepůsobí těžkopádným dojmem. Jeho oblý design má dostatek dynamiky a mohutná čelní maska budí respekt. Součástí image Audi jsou i diodové světlomety pro denní svícení, které dodávají vozu na sportovním vzhledu. V obou karosářských verzích působí vůz velmi vyváženě.

Spotřeba

Tradiční volbou majitelů A6 jsou vznětové motory, u kterých lze počítat s dobrou spotřebou, snad jen třílitrový šestiválec je trochu žíznivější než soupeři. U benzinových motorů je spotřeba pochopitelně vyšší, ale nevybočuje nijak z obvyklých kolejí, podepisuje se na tom především relativně nízká hmotnost A6.

Jízdní vlastnosti

Po Audi A6 snad asi nejvíce řidiči chtějí kombinaci komfortního naladění i sportovních jízdních vlastností. Ovšem sportovní projev najdeme spíše v řeči marketingového oddělení Audi, nikoli v praxi. A6 mění směr jízdy méně ochotně než soupeři s pohonem zadních kol, vzhledem ke své koncepci má větší tendenci k nedotáčivosti. Podvozek je však celkově velmi jistý a nezáludný.

Bezpečnost

U vozů vyšší střední třídy je vysoká bezpečnost očekávána a Audi A6 rozhodně tato očekávání nezklame. Velký vůz ochrání posádku při střetu velmi dobře, důkazem je i pětihvězdičkové hodnocení v nárazových testech Euro NCAP. A6 třetí generace navíc může být vybaveno celou řadou špičkových bezpečnostních systémů, například adaptivním tempomatem.

Praktičnost

Audi A6 nabízí ve všech směrech pro posádku dostatek místa, na druhou stranu se tu cestující necítí utopeni. Interiér Audi působí vcelku útulným dojmem. Dostatek místa poskytne i zavazadlový prostor. U sedanu má objem 546 litrů a u combi 565 litrů. Nejsou to rekordní hodnoty, ovšem uspokojí téměř každého.

Komfort

Audi A6 třetí generace přináší velmi komfortní interiér, který mu mohou konkurenti závidět. Posádka rozhodně netrpí nedostatkem místa. Komfort odpružení ovšem ve standardních verzích nedosahuje kvalit konkurence, u sportovních verzí s podvozkem S-Line to vynikne ještě o to více. A6 ovšem může mít i vzduchový podvozek, který tlumení nerovností výrazně vylepší.

Provozní náklady

Jakožto velký prémiový vůz je Audi A6 dražší ojetinou, u které je navíc potřeba počítat s vyššími náklady na servis. A to ne proto, že by byla A6 nespolehlivá, chronické potíže se jí vcelku vyhýbají a u vozu většinou majitelé řeší jen běžné opotřebení. Například výměna problematičtějších hliníkových stabilizátorů ovšem drahá není. V závislosti na zvolené motorizaci dovede být A6 také vcelku úsporný vůz.

Názor odborníka

Velký objem prodejů nových Audi na českém trhu předznamenal bohatou nabídku ojetin. Vozy koupené jako nové v ČR většinou sloužily jako ředitelské limuzíny a na jejich specifikaci se zpravidla nešetřilo. Jsou proto většinou osazeny naftovými šestiválci, téměř vždy disponují pohonem všech kol (u 3,0 TDI vždy) a mají bohatou nadstandardní výbavu.

Na českém trhu se však v současnosti vyskytuje velké množství vozů dovezených ze zahraničí, často z holandských či belgických aukcí leasingových společností. Většinou se jedná o bývalé služební vozy z firemních flotil. Často jde o základní verze, které bývají osazeny motory 2,0 TDI či 2,7 TDI a málokdy disponují pohonem všech kol či koženým čalouněním. Navigace, xenony a automatická převodovka u nich také zdaleka nejsou samozřejmostí. Tržní atraktivita těchto exemplářů je tudíž výrazně horší, nicméně lákavé ceny, a hlavně možnost odpočtu DPH z nich může učinit zajímavou volbu. Je však třeba mít se na pozoru před nedůvěryhodnými prodejci, neboť riziko špatné koupě „stočeného“ či vážně bouraného vozu je zde vyšší.
Podíl benzinových motorů na trhu ojetin je takřka zanedbatelný, tvoří jen asi 5 %. Tržní podíl verze Avant je zhruba 50 %. Kombíky jsou u zájemců o ojetinu velmi žádané, a to i přes prodejní ceny vyšší v průměru o 30–40 tisíc oproti sedanu. Obrovskému a dobře využitelnému kufru zkrátka návštěvník autobazaru nedokáže odolat.
 
Čím Audi tradičně u zákazníků boduje, je kvalita zpracování interiéru. Mnozí zájemci však mohou být zaskočeni nízkou odolností „pogumovaných“ tlačítek, jejichž povrch se po čase začne loupat. U vozů z počátku výroby se lze nezřídka setkat se stávkující elektricky ovládanou ruční brzdou. Mnohem vážnější závadou jsou však selhávající rozvody a vyšší spotřeba oleje u motoru 3,2 FSI. Mnoho těchto agregátů bylo v záruce vyměněno.
Nízká životnost je charakteristická pro variátorové automatické převodovky Multitronic, které byly za příplatek dodávány pro nejslabší motorizace. U oblíbených šestiválcových dieselů ze začátku produkce selhávaly vířivé klapky v sání, kdy hrozilo jejich nasátí do motoru a následné vážné poškození. Nadprůměrně vysoké je také riziko odcizení vozu a jeho následná přeměna v hromadu náhradních dílů. V době své největší slávy byla „Á šestka“ vyhledávaným cílem zlodějů, a proto je potřeba mít se na pozoru před ojetinami pocházejícími z trestné činnosti.
V první řadě by proto kupující neměl podceňovat význam důkladného prověření legálního původu auta, obzvláště při koupi na inzerát či v bazarech provozujících komisní prodej. U lákavě výhodných nabídek aut z dovozu si rozumně uvažující zájemce o ojetinu musí údaj na jejich tachometru zpravidla vynásobit nejméně dvěma. Vždyť vozy této kategorie mnohdy najedou 150 tisíc kilometrů již během prvních 2 let provozu! Proto se nevyplácí podcenit důkladnou předkupní kontrolu vozu v doprovodu zkušeného mechanika. Prověření servisní historie by mělo být samozřejmostí, stejně jako patřičně dlouhá testovací jízda a vyzkoušení funkce veškeré palubní elektroniky. Rozumné je obrátit se na prodejce, který u nabízených vozů garantuje udávaný počet najetých kilometrů.

Audi A6

Další vozy


Vyhrajte tablet
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací