Jaká je reálná spotřeba u 1. generace oblíbené Mazdy 6? Podíváme se podrobněji na jednotlivé motorizace.
U všech motorů se mění motorový olej po 20 000 km nebo po jednom roce provozu (co nastane dříve). Všechny verze dieselu vyžadují výměnu rozvodů po 120 000 km nebo po šesti letech provozu. Zároveň je nutné měnit napínací i vodicí kladku.
1.8 MZR – výkon 120 koní - základní osmnáctistovka je vhodnou pohonnou jednotkou pro nenáročného motoristu s malým kilometrovým nájezdem. Nevýhodou vcelku kultivovaného a solidně pružného agregátu je vyšší spotřeba paliva srovnatelná s dynamičtějším dvoulitrem. Přesto i v praxi můžete jezdit při lehké noze dlouhodobě za 6,5 l/100 km. Jezdíte-li dynamičtěji, musíte počítat s odběrem 8,5 l/100 km. U většiny řidičů, se však průměrná spotřeba po letech ustálí na rovných 8 l/100 km.
2.0 MZR (LF-DE) – výkon 141 koní, povedený čtyřválec si musel první tři roky výroby vystačit s pětirychlostní manuální převodovkou, není špatnou volbou. V průměru si říká o 8,5 l/100 km.
2.0 MZR (LF-VE) – výkon 147 koní, výtečný zážehový dvoulitr dostal v roce 2005 šestirychlostní převodovku a proměnné časování ventilů, které z něj udělaly doslova žádané zboží. Díky šestirychlostní převodovce poklesla spotřeba oproti původnímu dvoulitru v průměru o litr, takže v reálném provozu se budete pohybovat za 7,5 l/100 km.
2.3 MZR (L3-VE) – 166 koní, dva-trojka si svou počáteční reputaci pokazila nedostatečným objemem motorového oleje. Ten výrobce po dvou letech zvětšil z 3,5 litru na 4,3 litru a při modernizaci přidal šestirychlostní převodovku. U pětirychlostní převodovky se spotřeba paliva pohybuje od 8-11 l/100 km podle stylu jízdy, u novějšího provedení můžete počítat se spotřebou až o litr nižší.
2.0 MZR-CD – výkon 121, 136 a 143 koní – u vznětových dvoulitrů dejte pozor na filtry pevných částic, které se pod kapotu dostaly po modernizaci. Jejich výměna není zrovna levná. Po ujetí více než 100 000 km odcházejí drahé vstřikovače nebo SCV ventil na čerpadle denso. Při větším kilometrovém proběhu nedoporučujeme. Nutné je počítat s výměnou rozvodového řemene. S nejslabším dieselem můžete v průměru jezdit za 6,7 l/100 km, přičemž u silnější je nutné počítat s odběrem 7 litrů a stejně tak i u nejsilnějšího provedení.