800 110 800 Volejte denně 8:00 - 21:00
  • Garáž
  • Upozornění 0
  • Hledat
Více

Volkswagen Bora, 2005

1.6 16V, LPG, posilovač řízení

Technické parametry

Rok uvedení do provozu2005
Tachometr243 796 km
Motor1.6 16V, 77kW
Převodovka5 stupňů
Barvašedá-metalíza
Stupeň výbavyAtlantic
STKPlatná STK
KaroserieSedan
PalivoLPG
Míst k sezení5 míst
Emisní normaEURO3
Historie Koupeno nové v ČR


Výbava vozu

Chci více informací o voze

Financování

Řekněte nám Vaši představu o financování
a my Vám nabídneme vhodný vůz

  • Výše úvěru
  • Kontaktní údaje
Měsíční splátka od 277 + 2 splátky zpět
Pokračovat
Celková doba financování je místo 48 měsíců 50.
V případě využití financování s vybranými úvěrovými společnostmi klient obdrží 2 splátky zpět.

Partneři

  • MONETA
  • HOME CREDIT
  • ESSOX
  • Hello Bank
  • AUTOLEASING
  • EXPOBANK

 

Získejte lepší podmínky financování než v bance

  • Snadno, rychle, výhodně
  • Financujeme všechny vozy bez omezení roku výroby
  • Akontace od 0%
  • Doba splácení až 96 měsíců
  • Splátky přizpůsobíme vašemu rozpočtu
  • Ihned se stáváte majitelem auta

Společnost AAA AUTO poskytuje na tento vůz doživotní záruku na legální původ. V systému Autogarance Carlife není dostatek záznamů pro jednoznačné posouzení stavu tachometru, dle skutečného stavu vozidla (míra opotřebení interiéru a technických částí vozu) je možné, že stav tachometru neodpovídá skutečnému nájezdu. Stav tachometru není garantován.

+ Prověrka vozu

Recenze

Volkswagen Bora (1998–2005)

Celkové hodnocení

Proč koupit

Elegantní design , Úsporné a silné turbodiesely, Často dobrá výbava,

Úvodem

Volkswagen Bora je kompaktní sedan postavený na základech Golfu čtvrté generace. Auto je technicky vzato čtvrtou generací modelu Jetta – jako Jetta se na řadě trhů označoval a stejné označení nesl v zahraničí i předchozí model Vento. V Evropě však Bora nahradila právě Vento. Sedan je přímým sourozencem druhé generace Seatu Toledo a také Škody Octavia prvního provedení. Oproti těmto automobilům se chlubí především hodnotnějším designem a celkově lepším vyladěním podvozku. Ceny ojetých vozů jsou na první pohled vyšší než u Octavie, ovšem při pozorném zkoumání ceníků zjistíme, že vozy v dobrém stavu a s podobným věkem i nájezdem se cenou nutně příliš lišit nemusejí. Bora přitom mívá typicky o něco lepší výbavu. Vzhled auta je poměrně jednoduchý a elegantní, kompaktní sedan tu více než na Golf odkazuje na větší Passat. Bora se vyráběla také jako combi, v tomto případě jsou ovšem podobnosti s Golfem větší a auto hrálo jakousi roli luxusnějšího provedení Golfu Variant. 
 
Vzhledem k technickému základu je uvnitř Bory v podstatě stejně místa jako u Octavie, vpředu je tedy vše více než v pořádku, vzadu by přece jenom mohlo být více místa jak pro kolena, tak pro hlavu. Sedadla jsou poměrně velkorysá a pohodlná. Samotný interiér má opět velmi strohý design bez výraznějších nápadů. Použité materiály však působí kvalitně a hodnotně a Bora bývá o něco lépe vybavena než sesterská Octavia. Největší rozdíl ovšem najdeme v zavazadlovém prostoru. Zatímco Octavia je klasický liftback, Bora je sedan, takže vstupní otvor je méně praktický. I samotný prostor pro zavazadla je trochu menší, Bora pojme 455 litrů nákladu. Jízdní vlastnosti jsou poplatné dobové technice. U VW se snažili o přiměřeně vyvážený mix jistoty v zatáčkách a jízdního komfortu, z dnešního hlediska už ovšem patří Bora k méně zdatným vozům v obou disciplínách. Náklony v zatáčkách jsou sice menší, ovšem auto docela mění své chování podle aktuálního zatížení, a držení stopy se tak různí. Převládá však nedotáčivost. Jízdní komfort zase trochu trpí celkovým opotřebováním podvozkových skupin auta.
 
Pod kapotou Bory najdeme velmi širokou paletu motorů, z nichž mnohé v Octavii nepotkáme. Dnes ovšem budou potenciální zájemce asi nejvíce zajímat diesely, jejichž nabídka je českému vozu velmi podobná. Velmi vzácná je verze 1,9 SDI s výkonem 50 kW, nepřeplňovaný agregát je pro Boru velmi nevhodný. Pak už nastupují jednotky TDI, jejichž výkon se postupem času různě měnil. Základem je klasické a legendární provedení s výkonem 66 kW, najdeme tu však postupně prakticky všechny varianty o výkonech 75, 81, 85, 96 nebo konečně i 110 kW. Turbodiesely se chlubí velmi solidní životností a hodně nízkou spotřebou paliva. Některé starší modely jsou však vybaveny pouze pětistupňovou převodovkou. U benzinových motorů je celková paleta ještě širší. Základem je slabá čtrnáctistovka s výkonem 55 kW, druhou volbou je o poznání lepší a mechanicky velmi odolná šestnáctistovka s výkonem 74 kW. Její modernizované šestnáctiventilové provedení má 77 kW. Následuje klasický poměrně archaický dvoulitr s 85 kW a vyšší spotřebou, dalším krokem jsou motory 1,8 Turbo se 110 a 132 kW, které překvapivě spotřebu drží v rozumnějších mezích. Pětiválec 2,3 VR5 už hrál roli komfortní a prémiové pohonné jednotky, výkony 110 a 125 kW nejsou nijak ohromující, stejně jako spotřeba paliva. Na vrchol se pak postavil šestiválec VR6, dodávaný postupně v provedeních se 128, 130 a nakonec i 150 kW. Z hlediska spotřeby, ale i servisních nákladů, je toto nejméně vhodný motor. 

Výbava

Výbava jednotlivých modelů Bora se docela liší. Ačkoli může být o hodně lepší než u soudobé Octavie, je potřeba konkrétní provedení více vybírat, základní verze vozu se naopak příliš dobrou výbavou chlubit nemohly. Klimatizace, a to často i automatická, je však velmi obvyklým prvkem. 

Design

Volkswagen Bora je elegantní sedan, který v době svého aktivního života vyplňoval mezeru mezi soudobým modelem Golf a větším Passatem. Jeho tvary jsou vcelku jednoduché, ovšem na rozdíl od Golfu působí o něco hodnotnějším dojmem a Bora má trochu prémiový výraz. Ten se ovšem mírně ztrácí v interiéru, který je sice kvalitní, ovšem bez jakéhokoli nápadu. 

Spotřeba

Pod kapotou Bory najdeme tradiční úsporné čtyřválce 1,9 TDI, které se mohou pochlubit dlouhodobými průměry klidně i výrazně pod 5 litrů na 100 kilometrů. Benzinové agregáty mohou být také vcelku úsporné, to ovšem chce volit šestnáctistovku nebo motor 1,8 turbo, se kterým už je však potřeba citlivěji zacházet. Pěti- a šestiválce jsou žíznivé, podobně jako čtyřválcový dvoulitr. 

Jízdní vlastnosti

Volkswagen Bora je důkazem toho, jak moc se jízdní vlastnosti moderních vozů posunuly. Auto, které tehdy sklízelo vcelku chválu, dnes patří k pouze průměrným, a to kvůli náchylnosti ke změně chování při změně zatížení a výraznější nedotáčivosti, a tudíž jen průměrnému držení stopy. 

Bezpečnost

Bora nárazovými testy Euro NCAP nikdy neprošla, ovšem její bezpečnost lze posuzovat i dle výkonů sourozenců. Golf i Octavia shodně získaly v crashtestech čtyřhvězdičkové skóre, dnes už přece jenom výbava i konstrukce trochu zastaraly.  

Praktičnost

Zavazadlový prostor Bory není tak královský ani tak dobře přístupný jako u Octavie, přesto jeho 455 litrů u sedanu a 460 u combi není špatných a mnohým zájemcům o solidní rodinný vůz bude stačit. Místa v interiéru by mohlo být o něco více.

 

Komfort

Bora je přece jenom o trochu komfortnější než Octavia – může za to mírně odlišné naladění podvozku, jiné použité materiály a často také lepší výbava než u českého vozu. Na rozdíl od něj si totiž mohli majitelé VW volit i podstatně pokročilejší prvky výbavy i komfortnější pohonné jednotky.

Provozní náklady

Za nízké provozní náklady vděčí Bora úsporným motorům a nadprůměrné spolehlivosti. Co se servisu týče, výhodou je, že drtivá většina mechanických dílů má shodný původ jako ty u daleko běžnější Octavie, takže jejich ceny i samotný servis nebudou pro peněženku příliš náročné. 

+ Pokračovat ve čtení
  • Koupě vozu
  • Prodej vozu
  • Financování

Proč koupit vůz v AAA AUTO?

až 10 000 Prověřených vozůAž 10 000 prověřených vozů
Poskytujeme doživotní záruku na legální původ vozu Poskytujeme doživotní záruku na legální původ vozu
Kontrola najetých kilometrů Kontrola najetých kilometrů
Prodloužená záruka Carlife na mechanický stav vozu až 36 měsíců Prodloužená záruka Carlife na mechanický stav vozu až 36 měsíců
Auto Vám přivezeme na Vaši nejbližší pobočku Auto Vám přivezeme na Vaši nejbližší pobočku

Proč prodat vůz v AAA AUTO?

Peníze ihned a v hotovosti Peníze ihned a v hotovosti
Výhodný komisní prodej Výhodný komisní prodej
Transparentní a férové ocenění Transparentní a férové ocenění
Dostanete nejvýhodnější cenu na trhu Dostanete nejvýhodnější cenu na trhu
Administrativu vyřídíme za vás Administrativu vyřídíme za vás
Přebíráme garance za váš vůz Přebíráme garance za váš vůz

Proč financovat vůz v AAA AUTO?

Snadno, rychle, výhodně Snadno, rychle, výhodně
Financujeme všechny vozy bez omezení roku výroby Financujeme všechny vozy bez omezení roku výroby
Akontace od 0% Akontace od 0%
Doba splácení až 96 měsíců Doba splácení až 96 měsíců
Splátky přizpůsobíme vašemu rozpočtu Splátky přizpůsobíme vašemu rozpočtu
Ihned se stáváte majitelem auta Ihned se stáváte majitelem auta


Zavřít

Volkswagen Bora 2005

1.6 16V, LPG, posilovač řízení
Cena: 40 000 Kč

Tým AAA AUTO Tým AAA AUTO

Dobrý den , potřebujete poradit s výběrem auta? Nechte nám na sebe kontakt a my vám zavoláme zpět.

nebo volejte rovnou 800 110 800