Praha, 8. února 2018 – Mobilní výkup poprvé nabídla společnost AAA AUTO v České republice již roku 1999. Od té doby se služba mobilních výkupčích rozrostla do všech zemí, kde společnost působí. Tímto způsobem je vykoupeno přibližně 25% z celkového počtu vykoupených vozů.
V současné době pracuje v terénu v průměru 30 specialistů, kteří týdně vykoupí až 250 aut. „Zákazníci pozitivně hodnotí možnost, kdy si nezávazně objednají výkupčího domů či do práce. Výkupčí přijede, auto během několika minut ocení, a pokud zákazník s cenou souhlasí, rovnou se vyřídí nezbytné dokumenty i vyplacení smluvené částky, a to v hotovosti, vkladem na účet či on-line převodem,“ říká vedoucí mobilního výkupu AAA AUTO Zdeněk Batěk. Zákazníci tak ušetří spoustu času spojenou s cestou na pobočku a zpět.
Výkup v terénu tvoří přibližně čtvrtinu z celkově vykoupených automobilů a zaměřuje se především na vozy s nižším nájezdem kilometrů a doloženou historií. Typickým vozem, který mobilní výkupčí koupí, je Škoda Fabia, následovaná vozy Hyundai i30 a VW Golf. Od roku 2010 takto AAA AUTO v Česku vykoupilo přes 70 000 automobilů. Nejdráže vykoupeným vozem v loňském roce bylo Porsche 911 za 1 770 000 korun. Mobilní výkupčí při své práci ročně najedou dohromady přes 1 300 000 kilometrů.
V České republice tvoří ze 70 % firemní zákazníci, každým rokem ale roste zájem také u soukromých osob, které si cení časové nenáročnosti obchodu. Službu často využívají firmy, které chtějí prodat větší počet aut a nemusí tak s každým vozem jezdit na pobočku. Zájem mají také vysoce postavení manažeři či lidé ze vzdálenějších koutů republiky, ale třeba i maminky na mateřské dovolené. „Jsme schopni za den prohlédnout až 100 aut a realizovat i prodej vozu na protiúčet v místě bydliště klienta. Zákazník si předem vybere automobil z naší nabídky, my mu ho dovezeme až domů. Následně novější vůz prodáme a starý vykoupíme bez nutnosti navštívit naši pobočku,“ doplnil Batěk. Mobilní výkup AAA AUTO postupně spustilo ve všech čtyřech zemích, kde působí, tedy kromě České republiky i na Slovensku, v Maďarsku a v Polsku. V celé skupině AAA AUTO v roce 2017 prohlédli mobilní výkupčí u zákazníků téměř 38000 aut. V Čechách a na Slovensku je nejvíce vykupovanou značkou tuzemská Škoda, v Polsku Suzuki a v Maďarsku Opel.
Skupina AAA AUTO působí na trhu již 26 let. Provozuje síť více než 40 poboček v České republice, na Slovensku, v Polsku a v Maďarsku. Za dobu své existence obsloužila již přes 2 miliony zákazníků. Skupina prodá ročně více než 75 000 vozů a je tak největším prodejcem ojetých aut ve střední a východní Evropě. Prodává také zánovní vozy pod obnovenou značkou Mototechna. Společnost se pravidelně umisťuje v žebříčcích CZECH TOP 100 a Českých 100 nejlepších. Pro rok 2017 se stala i držitelem prestižního ocenění Superbrands a umístila se na 2. místě v celoevropské soutěži European Business Awards 2016/2017. Skupinu AAA AUTO vlastní britsko-polský investiční fond Abris Capital Partners. Značky AAA AUTO a Mototechna jsou oficiálním partnerem české nejvyšší fotbalové soutěže – HET ligy. |