S ojetinami od Škody, VW a Toyoty neproděláte balík ani po pěti letech

Praha, 27. března – Škoda, Volkswagen a Toyota. U těchto tří továrních značek najdete nejvíce modelů aut, která za prvních pět let provozu nejméně ztrácejí na ceně. Na opačném konci tohoto žebříčku jsou modely značek automobilů Citroën, Peugeot nebo Renault. U ročních aut také výrazně ztrácejí „stylovky“ typu Mini Cooper nebo Fiat 500. Vyplývá to z aktuálních dat inovační laboratoře AuresLab, která dlouhodobě monitoruje vývoj cen automobilů na českém trhu.

V kategorii malých vozů si nejlépe drží cenu domácí Škoda Fabia následovaná koncernovým konkurentem Volkswagenem Polo a Toyotou Yaris. U těchto modelů automobilů klesne hodnota po prvních pěti letech provozu nejméně. Konečnou prodejní cenu konkrétní ojetiny samozřejmě ovlivňuje celá řada faktorů, přičemž největší vliv má celkový technický stav vozu a jeho historie. Za nehavarovanou a pravidelně servisovanou Fabii s nízkým nájezdem po prvním soukromém majiteli může prodávající požadovat i o několik desítek tisíc korun více než za stejný model intenzivně používaný například ve stavební firmě.

Standardem u pětiletých malých vozů je dnes klimatizace a airbagy, výhodu mají automobily vybavené tempomatem a Bluetooth. Drahá příplatková výbava ale cenu ojetiny nezvýší. Pokud jste si před pěti lety objednali novou Fabii s příplatkovou výbavou za více než sto tisíc, dnes už je zpět určitě nezískáte. „Jediné, za co se z dnešního pohledu vyplatilo v roce 2014 u trojkové Fabie připlatit, byl MirrorLink. Zrcadlení telefonu na obrazovce v autě se tehdy mohlo jevit jako rozmařilost fajnšmekrů nových technologií, dnes je ale zcela běžné a velmi žádané. A právě Fabia s autorádiem Bolero, které jako jediné tuto funkci podporovalo, se dnes prodá i o 15 tisíc dráž než obdobná s běžným rádiem. To je větší rozdíl, než kolik se za Bolero připlácelo u nového vozu,“ popisuje jednu ze zajímavostí Stanislav Gálik, výkonný ředitel AuresLabu.

Z analyzovaných tržních dat dále vyplynulo, že v kategorii malých vozů si po prvních pěti letech provozu nejhůře drží cenu Citroën C3, Hyundai i20 a Kia Rio. Majitelé těchto modelů si při prodeji odepsali v relativních číslech nejvíce. Zajímavý je také pohled na vývoj cen ročních vozů. Po prvním roce provozu nebo přibližně 20 tisících ujetých kilometrech nejrychleji ztrácejí na hodnotě stylová auta, jako jsou Fiat 500, Citroën DS3 a Mini Cooper.

Vysoké zastoupení mají v Česku rodinné vozy střední třídy. „Nejnižší procentní pokles ceny po pěti letech provozu mají v této kategorii vozy Škoda Octavia, Volkswagen Passat a Toyota Verso. Naopak nejhůře si drží cenu Peugeot 308, Renault Scénic a Chevrolet Orlando,“ tvrdí Stanislav Gálik. S výrazným poklesem ceny po prvním roce provozu musejí počítat také majitelé rodinných vozů Hyundai i40, Peugeot 508 a Opel Insignia.

U českých řidičů získávají stále více na oblibě vozidla typu SUV. Jen za první dva měsíce letošního roku bylo podle statistiky Svazu dovozců automobilů přibližně každé třetí zaregistrované nové vozidlo typu SUV nebo terénní. Co se tržní ceny týče, největšími „držáky“ mezi pětiletými vozy jsou Dacia Duster, Škoda Yeti a Volkswagen Tiguan. Naopak největší procentní rozdíl mezi cenou nového a ojetého vozu mají po pěti letech provozu Chevrolet Captiva, Mazda CX-7 a Jeep Compass. Kdo uvažuje o nákupu modelů Nissan X-Trail, Ford Kuga nebo Mitsubishi ASX, tomu se vyplatí poohlédnout se po ročních vozech. U těchto SUVéček totiž klesá cena v prvním roce nejrychleji. Podle Gálika se postupně mění též požadavky nakupujících na trhu s ojetými auty typu SUV. Zatímco dříve byl u vozů velikosti Volkswagenu Tiguan nebo Kie Sportage pohon všech kol na trhu ojetých vozů vyžadován více než u vozů nových, a vozy 4x4 tak byly nedostatkovým zbožím, dnes už poptávka na trhu ojetin přejímá zvyklosti z trhu nových aut a na pohonu všech kol u této velikosti SUV trvá stále méně zákazníků,“ dodává.

 
O AuresLab:

Inovační laboratoř AuresLab zastřešuje inovační projekty sítě autocenter AAA AUTO. Od založení na počátku roku 2018 již představila několik úspěšných projektů jako prodej investičních vozů Mototechna Classic, službu dlouhodobého pronájmu Mototechna Drive nebo aplikaci pro řízení skladových zásob vozů pomocí umělé inteligence Stock Allocation. Výkonným ředitelem AuresLab je Stanislav Gálik, který dříve působil také na pozici poradce pro inovace v rámci České spořitelny, je v oboru start-up projektů a inovací již zkušeným manažerem, v minulosti založil a posléze úspěšně prodal módní značku Galard a spoluzaložil inovační centrum Unifer.

 

Statistika
KATEGORIE MALÁ AUTA

•         3 značky automobilů s nejvyšším rozdílem mezi cenou nového vozu a cenou po 1 roce provozu (nájezd do 20 000 km) – Fiat 500, DS3, Mini

•         3 značky automobilů s nejnižším rozdílem mezi cenou nového vozu a aktuální cenou po 1 roce provozu (nájezd do 20 000 km) – Škoda Fabia, Dacia Sandero, Toyota Yaris

•         3 značky automobilů s nejvyšším rozdílem mezi cenou nového vozu a aktuální cenou po 5 letech (nájezd cca 120 000 km) – Citroën C3, Hyundai i20, Kia Rio

•         3 značky automobilů s nejnižším rozdílem mezi cenou nového vozu a aktuální cenou po 5 letech (nájezd cca 120 000 km) – Škoda Fabia, Volkswagen Polo, Toyota Yaris

 
KATEGORIE RODINNÉ VOZY

•         3 značky automobilů s nejvyšším rozdílem mezi cenou nového vozu a cenou po 1 roce provozu (nájezd do 20 000 km) – Hyundai i40, Peugeot 508, Opel Insignia

•         3 značky automobilů s nejnižším rozdílem mezi cenou nového vozu a aktuální cenou po 1 roce provozu (nájezd do 20 000 km) – Dacia Lodgy, Volkswagen Golf, Škoda Octavia

•         3 značky automobilů s nejvyšším rozdílem mezi cenou nového vozu a aktuální cenou po 5 letech (nájezd cca 120 000 km) – Peugeot 308, Renault Scénic, Chevrolet Orlando

•         3 značky automobilů s nejnižším rozdílem mezi cenou nového vozu a aktuální cenou po 5 letech (nájezd cca 120 000 km) – Škoda Octavia, Volkswagen Passat, Toyota Verso

 

KATEGORIE SUV A CROSSOVERY

•         3 značky automobilů s nejvyšším rozdílem mezi cenou nového vozu a cenou po 1 roce provozu (nájezd do 20 000 km) – Nissan X-Trail, Ford Kuga, Mitsubishi ASX

•         3 značky automobilů s nejnižším rozdílem mezi cenou nového vozu a aktuální cenou po 1 roce provozu (nájezd do 20 000 km) – Dacia Duster, Škoda Kodiaq, Toyota C-HR

•         3 značky automobilů s nejvyšším rozdílem mezi cenou nového vozu a aktuální cenou po 5 letech (nájezd cca 120 000 km) – Chevrolet Captiva, Mazda CX-7, Jeep Compass

•         3 značky automobilů s nejnižším rozdílem mezi cenou nového vozu a aktuální cenou po 5 letech (nájezd cca 120 000 km) – Dacia Duster, Škoda Yeti, Volkswagen Tiguan

 




Vážíme si vašeho
soukromí

Aby pro vás bylo prohlížení našich stránek co nejpohodlnější, využíváme soubory cookies.Cookies nám slouží pro zlepšování našich služeb a zároveň vám díky nim dokážeme lépe nabídnout obsah, který pro vás může být zajímavý a užitečný.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.



Zrušit

Momentálně je online 59 odborníků Volejte denně 8:00 - 21:00 Zavolejte mi
Google hodnocení   4,5
Nejlépe hodnocený
prodejce ojetých vozů
v České republice.

S průměrným hodnocením
zákazníků všech našich
poboček 4,5 hvězdičky.