Díky umělé inteligenci se zákazníci dostanou k autu svých snů

AuresLab přichází s další inovací – převozy aut organizuje aplikace

Praha, 26. 4. 2018 – V Brně mají rádi bílé Octavie, ostravští zákazníci se pídí po hatchbacích s benzínovým motorem a SUV se překvapivě prodá spíše v Praze než na Vysočině. Vyplývá to z prvních dat zbrusu nové aplikace, kterou pro potřeby AAA Auto vyvinula inovativní laboratoř AuresLab v čele se Stanislavem Gálikem. Aplikace Stock Allocation, jež nemá v Evropě obdoby, mapuje nákupní chování zákazníků, kteří si přicházejí pro ojetý vůz nebo jej nabízejí k prodeji. Dokáže tak řídit přesun skladových zásob vozů tam, kde je po nich největší poptávka. Zaručuje tak optimální rozdělení aut podle aktuální poptávky v místě prodeje. V praxi to znamená, že AAA Auto prodá více než 50 % všech aut na úplně jiné pobočce, než je vykoupí.

„Aplikace neustále sleduje celý trh s ojetými vozy, který v ČR čítá zhruba 750 000 prodaných aut ročně. Učí se z něj a vytváří hypotézy, o co mají kde zákazníci největší zájem. Na to pak reagujeme rychlými převozy určitých značek a typů vozů do míst, kde se k nim lidé co nejjednodušeji dostanou,“ říká ředitel inovačního centra AuresLab v AAA Auto Stanislav Gálik. „Když například na Vysočině po zimě vykoupíme 10 SUV, je velmi nepravděpodobné, že bychom je na stejném místě i prodali. Aplikace nám okamžitě nabídne místo, kde by lidé měli ve stejné době o SUV zájem. Aplikace je v provozu druhý měsíc a již teď vidíme, že zákazníci vnímají lepší nabídku na všech 22 pobočkách.“

Čeští zákazníci jsou podle Gálika čím dál náročnější a na jejich rostoucí nároky je třeba rychle reagovat. „Zákazník si tak může být jistý, že si v blízkosti svého bydliště vyzkouší vůz, po kterém touží. Nečeká, až jej přivezou z jiné pobočky. Aplikace má zásadní dopad na efektivitu v rámci řízení skladů,“ doplňuje Gálik.

Podle analytika společnosti Cyrrus Lukáše Kovandy bude robotizace pronikat do různých odvětví průmyslu čím dál razantněji. Firmy díky ní zvýší produktivitu a efektivitu a udrží si konkurenceschopnost jak v rámci českého, tak světového trhu. „V mezinárodním srovnání se Česká republika drží na čelních místech žebříčku tempa postupující průmyslové robotizace. Což je pozitivní, protože jediným zdrojem růstu bohatství země je růst produktivity. Čím více se v některých odvětvích, mezi něž automobilový průmysl patří, spolehneme na práci robotů, tím konkurenceschopnější budeme,“ doplňuje Kovanda.




Vážíme si vašeho
soukromí

Aby pro vás bylo prohlížení našich stránek co nejpohodlnější, využíváme soubory cookies.Cookies nám slouží pro zlepšování našich služeb a zároveň vám díky nim dokážeme lépe nabídnout obsah, který pro vás může být zajímavý a užitečný.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.



Zrušit

Momentálně je online 55 odborníků Volejte denně 8:00 - 21:00 Zavolejte mi
Google hodnocení   4,5
Nejlépe hodnocený
prodejce ojetých vozů
v České republice.

S průměrným hodnocením
zákazníků všech našich
poboček 4,5 hvězdičky.