OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Hyundai Tucson (2015 - současnost)

Proč koupit

Elegantní vzhled

Bohatá výbava

Dobrý vnitřní prostor

Cestovní komfort

Dobré odhlučnění

O vozidle

U svého kompaktního SUV experimentuje korejská automobilka Hyundai se jmény. Předchozí generace se totiž jmenovala ix35, generace třetí se ale vrátila k původnímu označení Tucson, které nesla generace první. Upřímně, třetí generaci jméno Tucson určitě sluší, tak nějak totiž koresponduje s jejím elegantním a mohutnějším vzhledem. Auto působí dospělým a hodnotným dojmem, určitě podle nás vypadá jako dražší vůz, než kolik ve skutečnosti stojí. Stejně jako předchůdce se Tucson vyrábí ve slezských Nošovicích, je to tedy vlastně takový „našinec“. 

 

Celkově je Tucson velmi solidní auto, na jehož adresu směřuje jen minimum výtek. Kromě nadčasového elegantního designu, který se při faceliftu v roce 2018 změnil jen decentně, vyniká Tucson především jízdním pohodlím a dobrým vnitřním prostorem pro posádku. V interiéru je dostatek místa ve všech směrech, i když jde o kompaktní SUV, cestující tu rozhodně nebudou strádat a Tucson uvnitř dostojí určitým slibům, na které láká robustní zevnějšek. Interiér také potěší svým provedením: použité materiály jsou kvalitní a Tucson lze vybavit i opravdu komfortními prvky, jako třeba kožené čalounění nebo vyhřívaná sedadla a to i ta vzadu, což není v této kategorii úplně obvyklý jev. Vnitřek působí až lehce prémiovým dojmem, interiér Tucsonu je příjemné místo. S faceliftem se interiér výrazněji změnil a působí modernějším dojmem, najdeme tu například i kvalitnější infotainment.

 

Z hlediska jízdního projevu nabízí toto korejské SUV hlavně na velmi dobrý komfort. Kvalitní je kompletní odhlučnění Tucsonu, konstruktéři zapracovali i na utlumení hluku od vozovky. Auto řidiče nabádá spíše k pozvolnému jízdnímu stylu. Podvozek sice působí jistým dojmem, ale snaha o velmi dynamickou jízdu se mu příliš nelíbí, byť ji zvládne. Při běžném tempu ale působí Tucson až neuvěřitelně relaxovaně a řidič z něj může mít pocit, jako že řídí i podstatně větší vůz.

 

Paleta motorů je asi přesně taková, jakou bychom očekávali. Základem, který volí nenároční zákazníci, je atmosférický benzínový motor 1.6 GDI s výkonem 99 kW, po modernizaci pak 97 kW. Jde o důstojnou motorizaci, ale Tucsonu sluší hlavně silnější motory s přeplňováním. Benzínovou alternativou je v tomto případě agregát 1.6 T-GDI s výkonem 129 a po modernizaci 130 kW. Ten už lze kombinovat s pohonem všech kol či automatickou převodovkou. U dieselů byl základem motor 1.7 CRDi s 85 kW, který byl později nahrazen modernějším agregátem 1.6 CRDi. Ten opět začíná na 85 kW a tato varianta může mít jen pohon předních kol a manuální převodovku. Verze s výkonem 100 kW je vyhrazena vrcholné výbavě, to pak je samozřejmostí i pohon všech kol a za příplatek se dodává automat. Vrchol nabídky tvoří agregáty 2.0 CRDi – původně se 100 a 135 kW, po modernizaci zbyl jen silnější dvoulitr a výkon mírně stoupl na 136 kW. Dva nejsilnější diesely (1.6 CRDi 100 kW a 2.0 CRDi) mohou být po faceliftu kombinovány i s mild-hybridním ústrojím, které snižuje spotřebu paliva. Kromě toho lze od roku 2019 Tucson objednávat i ve sportovněji střiženém provedení N-Line.

Výbava

Hyundai Tucson je už od základu vcelku bohatě vybavené kompaktní SUV a třeba oblíbená výbava Trikolor obsahuje opravdu vše, co může běžně majitel potřebovat. Vyšší stupně Traveller a Style pak přináší i některé opravdu pokročilé a luxusní prvky.

Design

Vzhled Hyundai Tucson je velmi nadčasový, což je potvrzeno i tím, že facelift z roku 2018 toho na vnějším designu auta změnil pramálo. Více se měnil interiér, ten po faceliftu působí ještě hodnotnějším a elegantnějším dojmem, než před tím. Modernější je tu především uspořádání palubní desky a středového tunelu s velkým dotykovým displejem infotainmentu.

Spotřeba

Čtyřválcové motory nabízené pro Tucson jsou dostatečně silné a s autem si dobře poradí. Na druhou stranu je docela znát, že je Tucson vcelku mohutné kompaktní SUV, což se trochu projevuje i ve spotřebě paliva. Vznětové varianty umí být relativně úsporné, ale vyžaduje to opravdu klidný a předvídavý jízdní styl, jinak spotřeba stoupá nad hranici osmi litrů na 100 kilometrů. Benzínové varianty mohou být ještě o něco náročnější.

Jízdní vlastnosti

Hyundai Tucson se soustředí především na jízdní pohodlí, takže u jízdních vlastností jde především o jistotu a dobrou ovladatelnost. Obojí Tucson rozhodně nabízí. Řízení je v běžném režimu možná trochu lehké, ale u takto zaměřeného vozu nejde podle nás o jakoukoli vadu. Sportování rád přenechá Tucson jiným, nebo těm, kdo zvolí variantu N-Line, která přeci jen dostala trochu odlišné naladění a u které už klidně může přijít ke slovu i sportovní režim.

Bezpečnost

Pro vcelku mohutné kompaktní SUV je pětice hvězdiček v nárazových testech Euro NCAP v podstatě povinností, kterou si Tucson v roce 2015 splnil. Auto má velmi dobrou úroveň ochrany posádky a také dobrou bezpečnostní výbavu. Ta je o něco lepší u variant po faceliftu, přičemž ale platí, že ty nejpokročilejší asistenční systémy jsou výsadou nejvyšší výbavy.

Praktičnost

Hyundai Tucosn je krásně prostorné SUV, posádka si v něm může připadat skoro jako ve voze o třídu větším. Zavazadlový prostor má standardní objem 513 litrů, což platí pro vůz vybavený lepící sadou, s rezervou objem trochu klesá – dojezdové kolo znamená 484 litrů. U mild-hybridních verzí pak musíte obětovat jak rezervu tak trochu z místa v zavazadelníku, výsledný objem je ale stále solidních 459 litrů. Tato čísla také napovídají, že změny v prostornosti se týkají pouze prostoru pod dvojitou podlahou zavazadlového prostoru, běžně používaný objem zůstává zachován a je velmi dobře využitelný.

Komfort

O komfort posádky se stará nejen dobré odpružení, které umí i s většími koly slušně filtrovat nerovnosti rozbitých vozovek, ale také povedené odhlučnění motorů i dalších prvků a také dobrá výbava. Chválíme prostorná a pohodlná sedadla, která mohou mít dokonce i vzadu vyhřívání. Odvětrávání je ale vyhrazeno pouze cestujícím vpředu.

Provozní náklady

Z hlediska provozních nákladů je Hyundai Tucson asi typickým zástupcem své třídy. Jak z hlediska spotřeby paliva či výdajů za servis je tu přeci jen třeba počítat s trochu vyššími částkami, než v případě klasických kompaktních hatchbacků, ale z běžných nákladů u kompaktních SUV Tucson nijak nevybočuje. 

Hyundai Tucson

Další vozy


800 110 800 Volejte denně 8:00 - 21:00
  • Garáž
  • Upozornění 0
  • Hledat

Tým AAA AUTO Tým AAA AUTO

Dobrý den , potřebujete poradit s výběrem auta? Nechte nám na sebe kontakt a my vám zavoláme zpět.

nebo volejte rovnou 800 110 800