OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / BMW X1 (2009–2015)

Celkové hodnocení:
Proč koupit

Dravý vzhled

Špičkové jízdní vlastnosti

Kvalitní zpracování

Úsporné turbodiesely

O vozidle

BMW X1 je nejmenším SUV mnichovské automobilky. Technicky vychází z kompaktního hatchbacku jedničkové řady, ke kterému je také prostornější alternativou. Na druhou stranu s vnitřním prostorem to tu není úplně slavné, X1 jej má tak akorát a mezi konkurenty patří k uvnitř nejmenším automobilům. Interiér ovšem zaslouží pochvalu za kvalitní použité materiály, výtečné zpracování a také povedenou estetiku. Tradičně musíme u BMW pochválit vynikající sedadla se skvělou oporou pro tělo. Vzadu mají sedáky také přiměřenou velikost, takže i přes celkově menší nabídku místa poskytují dobrou oporu pro stehna. To je dobré zjištění, výrobci si totiž menšími sedáky často pomáhají k opticky většímu prostoru na zadních sedadlech. Vnější design BMW X1 bude mít své fanoušky i odpůrce. Bezpochyby zapadá do současné linie BMW, pro někoho ovšem mohou být tvary příliš komplikované. Nejmenší SUV od BMW vypadá jako trochu zvýšený hatchback kombinovaný s kombíkem.
 
Kompaktní mnichovské SUV je sice praktičtější a možná také stylovější variantou k malému jedničkovému hatchbacku, rozhodně však nerezignuje na kvalitu jízdy. Tohle kompaktní BMW tak sice již dovede posloužit jako rodinný vůz, řidič se však bude za volantem nadále skvěle bavit. Jízdní vlastnosti patří na naprostou špičku segmentu kompaktních SUV a v podstatě by se BMW X1 neztratilo ani mezi běžnými kompaktními hatchbacky. Většina BMW X1 má pohon všech kol, avšak verze se slabšími motory mohou mít i jen pohon zadní nápravy (označovaný jako sDrive), což je v segmentu kompaktních SUV hodně neobvyklá konfigurace, daná ovšem původem techniky. Tuhý podvozek zajišťuje minimální náklony karoserie a auto celkově velmi úspěšně maskuje svou relativně vysokou hmotnost. Tužší podvozek sice trochu omezuje komfort jízdy, ovšem záleží na situaci. BMW X1 se natřásá při pomalejší jízdě, takže třeba ve městě dá dlažbu a rozbité vozovky posádce pocítit, se stoupající rychlostí ovšem začíná tlumení fungovat mnohem lépe.
 
Nabídka pohonných jednotek pro X1 je vcelku jednoduchá – vůz si vystačí výhradně s dvoulitrovými čtyřválci, ovšem velmi rozdílně naladěnými. Základem je benzinový dvoulitr s výkonem 110 kW, který najdeme v provedení sDrive 18i. Silnější sDrive nebo xDrive 20i mají přeplňovaný dvoulitr s výkonem 135 kW a benzinovým vrcholem je provedení x28i s výkonem 180 kW, které konečně přináší i opravdu slušnou dynamiku. Vznětové varianty začínají u provedení sDrive 16d s pouhými 85 kW, což je opravdu malá porce výkonu. Silnější 18d se 105 kW také není žádný sprinter, lze jej ovšem mít jak s pohonem zadní nápravy, tak ve verzi s pohonem všech kol. Agregát 20d o výkonu 130 a později 135 kW má solidní sílu a lze jej kombinovat s pohonem xDrive nebo sDrive, úsporná varianta EfficientDynamics má výkon snížený na 120 kW a výhradně poháněnou pouze zadní nápravu. Nejsilnějším turbodieselem pak je provedení xDrive 25d, které disponuje zajímavým výkonem 160 kW. 

Výbava

I u BMW X1 je seznam příplatkové výbavy opravdu dlouhý, ovšem už v základní výbavě je vcelku slušná řádka komfortních, a hlavně bezpečnostních prvků. Na trhu najdeme auta s poměrně širokým rozsahem výbavy, a tak je dobré si seznam prvků u každého vozu ověřit. 

Design

Vzhled BMW X1 je i na malá SUV docela netradiční. Design bude mít své fanoušky i odpůrce. Bezpochyby zapadá do současné linie BMW, pro někoho ovšem mohou být tvary příliš komplikované. Nejmenší SUV od BMW vypadá jako trochu zvýšený hatchback kombinovaný s kombíkem. 

Spotřeba

BMW X1 pohání výhradně čtyřválce, v drtivé většině s přeplňováním. Dvoulitrové turbodiesely dovedou být příjemně úsporné a za pozornost stojí fakt, že rozdíl ve spotřebě mezi nejslabšími a nejsilnějšími provedeními není příliš veliký. Benzinová provedení si žádají větší přísun paliva, na trhu jsou ovšem také podstatně méně obvyklá. 

Jízdní vlastnosti

Jízdní vlastnosti patří na naprostou špičku segmentu kompaktních SUV a v podstatě by se BMW X1 neztratilo ani mezi běžnými kompaktními hatchbacky. Většina BMW X1 má pohon všech kol, avšak verze se slabšími motory mohou mít i jen pohon zadní nápravy (označovaný jako sDrive), což je v segmentu kompaktních SUV hodně neobvyklá konfigurace. Zadokolky jsou ještě agilnější než čtyřkolky. Tuhý podvozek zajišťuje minimální náklony karoserie a auto celkově velmi úspěšně maskuje svou relativně vysokou hmotnost. 

Bezpečnost

Malé SUV od BMW dostalo velmi robustní konstrukci a extrémně tuhou karoserii, takže ve spojení s výbornou bezpečnostní výbavou přináší špičkovou úroveň ochrany posádky. V nárazových testech Euro NCAP si v roce 2012 připsalo BMW X1 maximální pětihvězdičkové skóre, které by mu vydrželo i podle přísnějších kritérií pro rok 2013. 

Praktičnost

BMW X1 patří k nejméně prostorným vozům segmentu kompaktních SUV, a to i přes jeho vcelku slušné rozměry. Cestující nebudou trpět nedostatkem místa, ale interiér je spíše, řekněme, útulný. Zavazadlový prostor pojme velmi slušných 420 litrů nákladu. 

Komfort

Tužší podvozek sice trochu omezuje komfort jízdy, ovšem záleží na situaci. BMW X1 se natřásá při pomalejší jízdě, takže třeba ve městě dá dlažbu a rozbité vozovky posádce pocítit, se stoupající rychlostí ovšem začíná tlumení fungovat mnohem lépe. 

Provozní náklady

U relativně velkého SUV prémiové značky je potřeba počítat s vyššími provozními náklady. A to i přesto, že vznětové verze dovedou být v praxi příjemně úsporné. Kvůli vyšší hmotnosti je přece jenom spotřeba vyšší než u hatchbacků. Nákladnější je také servis vozu a samozřejmě případné náhradní díly mohou rozpočet zatížit také výrazně. 

BMW X1

Další vozy


Vážíme si vašeho
soukromí

Aby pro vás bylo prohlížení našich stránek co nejpohodlnější, využíváme soubory cookies.Cookies nám slouží pro zlepšování našich služeb a zároveň vám díky nim dokážeme lépe nabídnout obsah, který pro vás může být zajímavý a užitečný.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.



Zrušit

Momentálně je online 35 odborníků Volejte denně 8:00 - 21:00 Zavolejte mi
Google hodnocení   4,5
Nejlépe hodnocený
prodejce ojetých vozů
v České republice.

S průměrným hodnocením
zákazníků všech našich
poboček 4,5 hvězdičky.