Prodeje skupiny AAA AUTO lámou rekordy, v dubnu si v „áčkách“ koupilo vůz 6232 lidí

Praha, 3. května 2016 – V dubnu skupina AAA AUTO poprvé od doby před ekonomickou krizí prodala během jednoho měsíce přes šest tisíc vozů, konkrétně 6232. Rekordy lámala nejen celková výkonnost skupiny, nejvíce vozů za posledních osm let se prodalo i v České republice a na pražské centrále. Výkonnost skupiny AAA AUTO šla proti trendu nabídky ojetin na trhu, kterých bylo oproti dubnu v rámci celé ČR inzerováno o 25 tisíc méně než v březnu.

„Již od začátku roku jsme pozorovali výrazné oživení trhu ojetých vozů, které signalizovalo silnou nastupující sezónu. Na výjimečně vysokých prodejích se značnou měrou podílelo 21 poboček společnosti v České republice, které během dubna vytvořily společný rekord 1004 vozů prodaných během jednoho týdne. „Svůj vlastní rekord zlomilo i pražské autocentrum, které – jako největší pobočka – prodalo v předposledním dubnovém týdnu 350 ojetých aut,“ uvedla generální ředitelka AAA AUTO International Karolína Topolová. Díky těmto číslům Skupina v dubnu prodala v meziročním srovnání o pětinu více ojetých vozů, než ve stejném měsíci roku 2015. Tahounem růstu bylo Polsko, kde si vozy z AAA AUTO odvezlo meziročně o 175 % více zákazníků. „Při návratu na polský trh loni na jaře jsme prodávali 120 vozů za měsíc, letos v dubnu to bylo již 330, v Maďarsku 293 a nyní 426. U obou zemí se jedná o nejlepší výsledek od našeho návratu na trh,“ uvedla Topolová.

Více než šest tisíc vozů za měsíc skupina AAA AUTO prodávala naposledy v období před únorem roku 2008, kdy, stejně jako dnes, působila ve čtyřech zemích, kde však měla vyšší celkový počet autocenter a přes 4000 zaměstnanců. „Je dobře, že jsme nyní dosáhli zhruba stejných objemů prodejů s nižším počtem poboček a jen 2300 zaměstnanci. To ukazuje, že naše efektivita díky restrukturalizaci provedené v průběhu ekonomické krize výrazně stoupla,“ zdůraznila Topolová. V současné době nabízí skupina AAA AUTO na 41 pobočkách kolem 13 500 ojetých vozů denně. „Pro letošní rok i v následujících letech očekáváme postupný růst podílu nových trhů, tedy Maďarska a Polska, a to zejména díky nárůstu prodejů v nově otevřených nebo plánovaných autocentrech. Dle současné rozvojové strategie očekáváme největší růst podnikatelských aktivit v Polsku,“ řekla Topolová.

Další nárůst prodejů si skupina AAA AUTO slibuje od úvěrového produktu Bumerang, který od půlky dubna nabízí jako přímou konkurenci operativnímu leasingu v rámci své značky zánovních a luxusních ojetých vozů Mototechna. „Aktuálně v rámci produktu Bumerang nabízíme financování pro více než 50 modelů vozů od 15 nejžádanějších značek. Jde o vozy roku výroby 2015 a 2016, které mají platnou tovární záruku. Jejich cena je ovšem až o 40 % nižší než u nového automobilu, který nejvíce ztrácí na ceně právě v prvních dvou letech po koupi. Navíc u těchto aut garantujeme zpětnou výkupní cenu,“ uzavřela Topolová.

Podle kontinuálního sledování trhu ojetin ve střední Evropě, který mapuje 30 analytiků výkupního oddělení AAA AUTO, byla průměrná cena ojetého automobilu v České republice v březnu 183 843 Kč, průměrný nájezd pak 157 926 km. Mezi nejvíce inzerované značky ojetých vozů v uplynulém měsíci patřila tradičně tuzemská Škoda, následovaná VW a Fordem. Desítku tentokrát uzavírá Opel Astra, který minulý měsíc držel devátou příčku. Tu si „prohodil“ s modelem Renault Megane. Průměrné stáří vozů bylo 9,8 roku.

Nejinzerovanější ojeté vozy na českém trhu v dubnu 2016

1. Škoda Octavia
6. Škoda Superb
2. Škoda Fabia
7. Ford Mondeo
3. Volkswagen Passat
8. BMW 3
4. Volkswagen Golf
9. Renault Megane
5. Ford Focus
10. Opel Astra
 

 

Zlatá karta_logo AAA Skupina AAA AUTO působí na trhu již 24 let. Provozuje síť více než 40 poboček v České republice, na Slovensku, v Polsku a v Maďarsku. Za dobu své existence obsloužila přes 1,75 milionu zákazníků. Skupina prodá ročně přes 63 000 vozů a je tak největším prodejcem ojetých aut ve střední a východní Evropě. Od roku 2012 prodává vozy také pod obnovenou značkou Mototechna, pod kterou soustředila nabídku „zánovních“ automobilů. V roce 2014 Mototechna zahájila prodej luxusních vozů v novém segmentu Mototechna Premium. Značka AAA AUTO se podle studie agentury Ogilvy & Mather letos opakovaně umístila mezi deseti nejlepšími českými značkami po listopadu 1989. Společnost se pravidelně umisťuje v žebříčku Czech TOP 100, loni se umístila i v žebříčku Českých 100 nejlepších. Skupinu AAA AUTO vlastní britsko-polský investiční fond Abris Capital Partners.

 




Vážíme si vašeho
soukromí

Aby pro vás bylo prohlížení našich stránek co nejpohodlnější, využíváme soubory cookies.Cookies nám slouží pro zlepšování našich služeb a zároveň vám díky nim dokážeme lépe nabídnout obsah, který pro vás může být zajímavý a užitečný.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.



Zrušit

800 110 800


Momentálně je online 60 odborníků Volejte denně 8:00 - 21:00 Zavolejte mi
E-SHOP
Kupte svůj nový vůz,
rychle a jednoduše
ONLINE
  • Doprava zdarma
    Vůz Vám doručíme až domů
  • 14 dní na vrácení vozu
    Pohodlně a bezpečně, jasný původ i historie vozu
Nabídka vozů