Deník MF DNES upozornil na zajímavou situaci na trhu nových a ojetých automobilů. Mimo jiné i na základě průzkumu v autocentru AAA AUTO zjistil, že dealeři nových vozů stále častěji prodávají nejnovější modely aut ze svých autosalónů rovnou prodejcům ojetých vozidel. „Zákazník tak může koupit zcela nový vůz za cenu ojetiny… Segment mírně ojetých vozů zažívá sám o sobě velký boom,“ uvedl deník.
O tom je možné se přesvědčit i na webových stránkách AAA AUTO. Pokud zákazníci v rozšířeném hledávání zaškrtnou kritérium „Nové vozy“, zobrazí se jim několik desítek vozů s naprostým minimem najetých kilometrů. Patří mezi ně poněkud překvapivě už i Škoda Octavia třetí generace v různých výbavách, letos vyrobené modely Volkswagenu Golf, Chevrolet Orgando, Kia Sportage a Picanto, Dacia Duster a Lodgy, Hyundai i30 a i20, Fiat Linea, ale i luxusní vozy, jako BMW X6. Většina těchto vozů nemá najeto více než deset kilometrů a pocházejí přímo od dealerů.
Pro prodej těchto zánovních vozů společnost AAA AUTO v loňském roce znovuoživili prémiovou značku Mototechna, pod kterou prodává právě auta s maximálním stářím dva roky, s maximálně 30 000 najetých kilometrů, se zárukami od výrobce a garancemi technického stavu nejméně na dva roky.