Na svém místě - Karolína Topolová pro Autohit

Málokdy se žena dostane na manažerskou pozici v automobilové branži. Karolíně Topolové se to povedlo. Dnes působí v nejvyšším vedení skupiny AAA Auto a mezi mužskými kolegy se rozhodně neztrácí.

* Jak se vůbec člověk dostane z oblasti hotelové do nepříliš korespondující oblasti automobilové?

Má to několik důvodů. V první řadě to byla náhoda, že jsem se setkala s majitelem společnosti. Zaujala ho práce,kterou jsem dělala v hotelu, a v podstatě mi nabídl tu samou. V Hiltonu jsem vedla call centrum na podporu prodeje a totéž jsem zakládala v „áčkách". Takže to byl velmi blízký obsah práce. Kromě toho mě auta baví, líbí se mi tato oblast.

* Jaký typ vozů se vám osobně líbí?

Tíhnu spíše k offroadovým vozům, které jsou robustní a bezpečné. Poštěstilo se mi, že takové auto mám také jako služební. Na druhou stranu se mi líbí i sportovní vozy.

* Co si myslíte o ženách za volantem? Vnímáte nějaký rozdíl mezi řidičkami-ženami a řidiči-muži?

Pokud žena má smysl řídit jako muž, tak je dobrou řidičkou. Chápu občasné rozhořčení mužů nad ženami za volantem, protože se občas taky rozčiluji. A většinou to tak dopadne, když je za volantem příslušného vozu žena. Na druhou stranu vás dokáže překvapit i muž, takže to nechci nějak generalizovat. Když je řidič dobrý, tak na pohlaví nezáleží.

* Kolik lidí má dnes call centrum, které jste v „ áčkách " zakládala ?

Celá skupina operující v pěti zemích střední Evropy má v Praze centralizované call centrum, které podporuje obchod na všech pěti trzích. Počet zaměstnanců se pohybuje mezi 220 až 250, přičemž většinu tvoří reprezentanti call centra.

* Jaké jsou roční náklady na call centrum?

V loňském roce jsme měli celkové náklady přes 84 milionů korun, přičemž hlavní podíl (přes 70 milionů) tvořily mzdové náklady. Přes call centrum se realizovalo 50 % obchodu, to znamená více než 40 000 automobilů. V tom spočívá unikátnost našeho call centra a jeho význam pro úspěch AAA Auto.

* Jakým způsobem získáváte zaměstnance?

Máme velké procento lidí, kteří byli doporučeni již stávajícími zaměstnanci. Právě v call centru většinou startují kariéru pro další oblasti byznysu. Protože to není běžné komerční call centrum, které pracuje na různých projektech, shromažďují se tu lidé, kteří mají pozitivní vztah k autům. Zaměstnance získáváme také s pomocí inzerce, ať už vlastní nebo prostřednictvím personálních agentur.

* Přetahují si autobazary zaměstnance mezi sebou?

My to aktivně neděláme, protože nám to nepřijde etické. Zaměřujeme se spíše na pasivní nábor, aktivita vychází z kandidátů, kteří nám posílají své životopisy.

* 0 jaké profese máte v tuto chvíli největší zájem?

Vzhledem k tomu, že jsme společnost silně orientovaná na výsledek, tak nikdy nebude dost dobrých prodejců, dobrých lidí do call centra a pro technické oddělení dobrých automechaniků.

* Proč existuje vysoká fluktuace prodejců ojetých vozů?

Myslím si, že tady hraje roli jakási hybridní forma podnikání. Na jednu stranu jsou na nás kladeny požadavky jako na prodejce nových vozů, ale v cenové rovině ojetých vozidel. To je určitý rozpor, který z této oblasti dělá kontroverzní byznys. To vytváří jistý tlak na prodejce, a proto si dokážu představit fluktuaci prodejců v menších autobazarech. Nicméně konkrétně naše autocentra se s fluktuací prodejců nepotýkají.

* Po letech ekonomických úspěchů jste loni zaznamenali ztrátu. Je na vině váš vstup na burzu?

Vstup na burzu tu situaci nezpůsobil, přestože samozřejmě nebyl zadarmo. Ale i s odstupem času bychom tento krok udělali znovu. Je nutné si uvědomit, že jsme v roce 2007 rekordně expandovali. Zřídili jsme 22 nových prodejních míst, což představuje meziroční nárůst přes 80 %. Prakticky každý druhý týden jsme otevírali jednu novou pobočku, což bylo spojeno s velkými náklady. A v posledních dvou měsících roku přišel meziměsíční pokles trhu až o 15 %, který jsme nečekali. Nicméně naše stávající síť 47 autocenter přinese již v nedalekém časovém horizontu výsledky, které akcionáři očekávají.



800 110 800 Volejte denně 8:00 - 21:00