Dvojitá skla jsou prvkem komfortní výbavy zajišťující lepší akustické odhlučnění vozu od venkovního prostředí.
Dvojitá skla jsou vyrobena pomocí vrstvení dvou tabulek skel. Toto řešení si cestu do automobilového průmyslu našlo především díky snaze maximálně utlumit jízdní hluk. Dvojitá skla přinesla do značné míry revoluci akustického odhlučnění luxusnějších vozů a jejich přítomnost se velmi kladně projevuje při vysokých cestovních rychlostech. Jistě tedy nikoho nepřekvapí, že průkopníky na poli dvojitých skel byly německé automobilky.
Dříve byla používána kombinace mnohem tlustších a tudíž i těžších skel než dnes. Bývaly prvkem výbavy hlavně u luxusních vozů typu Audi A8 či Mercedes S-class, kde se na hmotnost příliš nehledělo (čím tlustší sklo, tím méně hluku propouští, ale tím více váží).
Dnešní trendy ovšem hovoří jinak a automobiloví výrobci se kvůli nižší spotřebě a nízkým emisním limitům snaží o dosažení co možná nejmenší hmotnosti vozů. Díky této snaze se mezi vrstvené tabulky skel, které jsou dnes zpravidla o mnoho tenčí než v minulosti, umisťuje zcela průhledná, protihluková fólie. Takové řešení umožnilo dvojitým sklům cestu i do modelů střední třídy jako je Škoda Superb či Volkswagen Passat. U těch bývá dvojité zpravidla čelní, popř. zadním sklo, protože v těchto částech vozu vzniká akustický hluk nejvíce. Jelikož ale komfort a odhlučnění hraje prim i na polích střední třídy, objevují se protihluková okna v daném segmentu pomalu i na bocích těchto vozů.