Asistent sjezdu z kopce se dá rozdělit na dva druhy:
První, který pomáhá bezpečně sjet z kopce dolů. Řidič musí stále stát na brzdě, ale díky elektronicky řízené regulaci proti prokluzu automobil pozná, kde a na jakém kole má největší trakci (přilnavost) a proměnlivým účinkem na jednotlivých kolech brzdí maximálně efektivně. Tento pomocník se vyskytuje ve většině lehkých SUV, jako je např. Škoda Yeti.
Druhý typ asistentu je o poznání dražší a v závislosti na nastavení také účinnější, ale hlavně o mnoho pohodlnější. Stačí mít zařazen první rychlostní stupeň a dle typu vozidla buď systém aktivovat, nebo to už auto udělá samo. Řidič v takovém případě nemusí mít vůbec nohu na brzdě a stačí pouze točit volantem. Auto se o zbytek postará. Tento typ se vyskytuje buď ve velmi drahých automobilech určených i do terénu, či pravověrných offroadech typu Land Rover.