Zájem o alternativní paliva stále roste

Ojeté vozy s alternativním pohonem volí zpravidla lidé, kteří už s méně tradičním pohonem mají zkušenosti

Praha, 16. srpna 2017 - Mezi novými auty je i díky státní podpoře znatelný zvýšený zájem o plně elektrické a hybridní vozy nebo vozy na CNG. Na trhu ojetých vozidel jsou ale prodejní trendy odlišné. Zákazníci se alternativních pohonů stále trochu bojí.

Na trhu nových aut vykazují nejlepší prodejní výsledky auta jezdící na stlačený zemní plyn - CNG. Těch se jen za první pololetí letošního roku prodalo téměř 300. Hybridní a plně elektrické vozy zaujaly v rámci alternativních pohonů druhé místo s počtem 245 aut. Již dva roky po sobě tak v prodejích předběhly dříve nejoblíbenější auta na LPG.

I když trh s ojetinami zpravidla kopíruje prodejní statistiky nových vozů, je zde znatelné několikaleté zpoždění. „U ojetin jsou mezi motoristy stále nejoblíbenější auta na LPG. Řidiči si je oblíbili pro jejich nenáročnost a značné úspory na provozních nákladech. Jen za první pololetí se jich v našich autocentrech prodalo přes 400,“ říká provozní ředitel AAA AUTO Petr Vaněček. Oproti loňskému prvnímu pololetí je však patrný drobný propad zájmu o LPG vozy.

Nárůst v prodejích je u ojetin naopak patrný u vozů na stlačený zemní plyn – CNG a kopíruje tak trend patrný u nových aut. Na trh se pomalu dostávají auta z firemních flotil i od soukromníků, kteří svá auta pravidelně obměňují. „Je zajímavé sledovat chování zákazníků, kteří si oblíbili auta na CNG. Je u nich velmi dobře vidět, že si na CNG zvykli a když obměňují vozový park, ve většině případů sáhnou opět po voze na stlačený zemní plyn,“ doplňuje Vaněček.

Samotnou kapitolou jsou hybridy a elektromobily. Z alternativních paliv jsou v podstatě nejmladší a lidé k nim nacházejí cestu celkem pomalu. Oproti loňskému prvnímu pololetí sice dvojnásobně vrostly jejich prodeje, ale zájem potenciálních zákazníků je zatím spíše vlažný. „U hybridů zaznamenáváme každoročně lehký nárůst v prodejích, čisté elektromobily jsou v našich autocentrech stále spíše raritní záležitostí. Obecně platí, že u každé nové technologie chvíli trvá, než jí zákazníci začnou důvěřovat. Stejné je to i v tomto případě,“ dodává Petr Vaněček.

 

Zlatá karta_logo AAA Skupina AAA AUTO působí na trhu již 25 let. Provozuje síť více než 40 poboček v České republice, na Slovensku, v Polsku a v Maďarsku. Za dobu své existence obsloužila přes 1,9 milionu zákazníků. Skupina prodá ročně téměř 70 000 vozů a je tak největším prodejcem ojetých aut ve střední a východní Evropě. Prodává také zánovní vozy pod obnovenou značkou Mototechna. Společnost se pravidelně umisťuje v žebříčcích CZECH TOP 100 a Českých 100 nejlepších. Pro rok 2017 se stala i držitelem prestižního ocenění Superbrands a umístila se na 2. místě v celoevropské soutěži European Business Awards 2016/2017. Skupinu AAA AUTO vlastní britsko-polský investiční fond Abris Capital Partners. Značky AAA AUTO a Mototechna jsou oficiálním partnerem české nejvyšší fotbalové soutěže.

 

 



Vážíme si vašeho
soukromí

Aby pro vás bylo prohlížení našich stránek co nejpohodlnější, využíváme soubory cookies.Cookies nám slouží pro zlepšování našich služeb a zároveň vám díky nim dokážeme lépe nabídnout obsah, který pro vás může být zajímavý a užitečný.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.



Zrušit

Momentálně je online 54 odborníků Volejte denně 8:00 - 21:00 Zavolejte mi
Google hodnocení   4,5
Nejlépe hodnocený
prodejce ojetých vozů
v České republice.

S průměrným hodnocením
zákazníků všech našich
poboček 4,5 hvězdičky.