Brno, 24. května 2016 – Do poloviny května letošního roku se v Jihomoravském kraji oproti stejnému období loňského roku razantně zvýšily prodeje ojetých automobilů SUV a kombi i celkové prodeje všech vozů. Vyplývá to ze statistik společnosti AAA AUTO, která je se zhruba 64 000 prodaných ojetých vozů ročně největším středoevropským prodejcem použitých automobilů. Zvýšený zájem o ojeté vozy koresponduje i se stoupající poptávkou po novém úvěrovém produktu Bumerang, který přímo konkuruje operativnímu leasingu.
V celé České republice je již od přelomu roku znatelné výrazné oživení trhu s ojetými vozy. V Jihomoravském kraji AAA AUTO zaznamenalo největší růst v segmentu vozů SUV, kterých se meziročně prodalo o 39 % více. V kategorii vozů combi, prodeje stouply o 15 %. Celkové prodeje všech ojetých aut se v Jihomoravském kraji oproti stejnému období loňského roku zvýšily o desetinu. „Zlepšující se ekonomická situace nahrává omlazení vozového parku, což je znát i na jižní Moravě, kde máme pobočku nejen v Brně, ale i ve Znojmě. V tomto regionu jsme za necelých pět měsíců letošního roku prodali téměř o deset procent více aut, než za stejné období v loňském roce,“ uvedla generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová.
Dlouhodobě nejžádanějšími vozy jsou hatchbacky, kterým ale šlape na paty zvyšující se poptávka po větších vozech, zejména SUV a kombi. Nejoblíbenějšími značkami jihomoravanů jsou, stejně jako ve zbytku republiky, vozy značky Škoda, Ford a Volkswagen. Nejoblíbenějšími modely jsou Škoda Fabia a Octavia. Třetí nejpopulárnější je Volkswagen Golf, čtvrtý Ford Focus a velkou pětku uzavírá Hyundai I30.
Top 10 nejprodávanějších modelů za necelých pět měsíců roku 2015 a 2016 v Jihomoravském kraji:
|
2015
|
2016
|
Škoda Fabia
|
1.
|
1.
|
Škoda Octavia
|
2.
|
2.
|
Volkswagen Golf
|
10.
|
3.
|
Ford Focus
|
4.
|
4.
|
Hyundai i30
|
16.
|
5.
|
Volkswagen Passat
|
3.
|
6.
|
Opel Astra
|
8.
|
7.
|
Renault Megane
|
6.
|
8.
|
Škoda Superb
|
9.
|
9.
|
Škoda Felicia
|
13.
|
10.
|
Jihomoravané více dbají na bezpečnost, proto ABS, airbagy nebo mlhovky jsou již naprosto standardní výbavou. Zvyšuje se podíl prodaných vozů s náhonem všech čtyř kol, kdy se letos na pobočkách v Brně a Znojmě prodalo již o 38,7% více než ve stejném období loni. 55% vozů je v benzínu a 90% v manuálu. Nejoblíbenějšími barvami jsou šedá (20%), modrá (17%), černá a červená (13%).
Další nárůst prodejů si skupina AAA AUTO slibuje od úvěrového produktu Bumerang, který od půlky dubna nabízí jako přímou konkurenci operativnímu leasingu prostřednictvím své značky zánovních a luxusních ojetých vozů Mototechna. „V rámci produktu Bumerang nabízíme financování pro více než 50 modelů vozů od 15 nejžádanějších značek s rokem výroby 2015 a 2016, a tedy s platnou tovární zárukou. Cena těchto vozů je až o 40 % nižší než u nového automobilu, který nejvíce ztrácí na hodnotě právě v prvních dvou letech po koupi. Navíc u těchto aut garantujeme zpětnou výkupní cenu,“ uzavřela Topolová. Taháky produktu jsou například VW Passat s měsíční splátkou 5300 Kč při akontaci 40 % a dobou splácení 24 měsíců nebo Škoda Rapid s měsíční splátkou 5800 při nulové akontaci a dobou splácení 36 měsíců.
|