Ještě před oficiálním zahájením prodeje si v Maďarsku zákazníci koupili přes 120 vozů
Praha 2. dubna 2014 – Společnost AAA AUTO Group během prvních tří měsíců letošního roku prodala celkem 14 649 ojetých aut. To je meziročně o 17,4 % více než ve stejném období roku 2013. Nejrychleji rostoucím regionem bylo s 22 % Rusko, také prodeje na českém trhu byly velmi vysoké.
Z hlediska výkonnosti skupiny v jednotlivých zemích se z celkového počtu 14 649 aut za první čtvrtletí roku 2014 prodalo 10 058 aut v České republice (meziročně +17,5 %), dále 3875 aut na Slovensku (meziročně +13,0 %) a 598 (+22,2 %) v Rusku. Společnost tak rostla na všech trzích, kde působí.
„Naše výkonnost na klíčovém českém trhu byla v celém prvním čtvrtletí vynikající, a pokračoval tak trend nejlepších výsledků od světové ekonomické krize,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka AAA AUTO. Březnový meziroční růst prodejů ojetých vozů byl nejvyšší v Ruské federaci, kde dosáhl dokonce 27,6 %. „Také nás těší, že jsme prodali prvních 121 automobilů i v Maďarsku, a to ještě před oficiálním zahájením prodeje,“ dodala Topolová.
Spolu s vyšším prodejním výkonem společnost mírně upravila své celoroční prodejní cíle. „Odhadujeme, že původně stanovenou laťku 62 000 prodaných vozů s největší pravděpodobností mírně překročíme,“ dodala Topolová. Podle generální ředitelky je úspěch společnosti založen na dlouhodobé strategii nákupu a prodeje pouze těch nejlepších automobilů, s 1 až 2 vlastníky, do stáří 5 let, s jasnou historií najetých kilometrů, servisní knížkou a bez havárie.
Skupina se v únoru vrátila do Maďarska a v nejbližší době uvede na trh nový segment prodeje luxusních automobilů Mototechna Premium. Společnost také získala certifikaci ISO 9001 a ISO 14001. Na pozici zákaznického ombudsmana vystřídal k 1. 4. 2014 Milana Smutného, který odešel na pozici ředitele odboru komunikace a marketingu MPO ČR, bývalý mluvčí vlády ČR a novinář Roman Prorok.
Meziroční srovnání prodejních výsledků skupiny za 1. čtvrtletí:
Země |
1Q 2013 |
1Q 2014 |
meziročně |
Česká republika |
8 559 |
10 058 |
17,5 % |
Slovenská republika |
3 428 |
3 875 |
13,0 % |
Ruská federace |
487 |
595 |
22,2 % |
Maďarsko |
0 |
121 |
n/m |
Skupina |
12 474 |
14 649 |
17,4 % |
Zdroj: údaje společnosti
Růst prodejů v prvních třech měsících let 2012,
Zdroj: údaje společnosti
Poznámka: Prodejní data v tiskové zprávě jsou předběžná a mohou se minimálně lišit od konečných účetních výsledků.