Loajalita ke značce v Česku nefrčí, výjimkou je Škodovka

Český trh je v mnoha ohledech specifický. Věrnost jedné značce je spíše výjimkou

Praha, 21. srpna 2017 – V zahraničí, zejména pak ve Spojených státech nebo ve Velké Británii jsou věrností jedné konkrétní značce pověstní. Nedávno byl například zveřejněn případ, kdy si jistý pan Hodson z jihozápadní Anglie koupil již 14. vůz značky Mitsubishi za posledních 38 let. V Česku je to s věrností o poznání vlažnější.

Trhy východně od německých hranic jsou v mnoha ohledech specifické a výrazně se od těch západních liší. Je to dáno dlouhou dobou izolace od západního zboží, auta nevyjímaje. Před rokem 1989 bylo na trhu velmi omezené množství automobilových značek, které se zároveň omezovaly na minimum vyráběných modelů. Zákazníci tak byly rádi, že se v rámci svých finančních možností vůbec k nějakému autu dostali. Vybírat si mohlo jen pár vyvolených.

Dnes je situace na trhu jiná. Jen v Česku působí přes padesát automobilových značek a zákazníci tak mají z čeho vybírat. „I přes velmi různorodou nabídku zahraničních výrobců zůstávají čeští zákazníci nejvíce věrni domácí značce Škoda. Když v našich autocentrech zákazník prodává škodovku a kupuje novější auto, pak si ve 46 % případů opět vybere vůz domácí značky,“ říká provozní ředitel AAA AUTO Petr Vaněček. V rámci věrnosti jedné značce tak domácí automobilka vede na plné čáře. Celkem věrní zůstávají zákazníci ještě německému Volkswagenu a japonské Toyotě. U obou značek je míra retence přes 30 %.

Na opačném konci žebříčku se objevují Alfa Romeo, Seat a Fiat. Všechny tři značky si za první pololetí letošního roku opětovně pořídilo méně než deset procent zákazníků. „Když se podíváme na statistiky za letošní první pololetí, tak si stejnou značku pořídilo pouze 28,21 % zákazníků. Musíme ale podotknout, že průměr táhla nahoru právě Škodovka. Češi jsou v tomto ohledu velmi jiní než třeba Němci. Dá se říci, že posledních 25 let stále hledají, co jim bude vyhovovat,“ doplňuje Vaněček.

Výjimku tvoří segment luxusních značek a veteránů. Například fanoušci německých automobilek Mercedes-Benz a BMW si málokdy dokáží představit, že by přesedli za volant konkurenční značky. Stejně tak zarytí příznivci italských aut budou své plechové miláčky hýčkat a nedají na ně dopustit.

 

procento věrných

Škoda

46,00%

VW

32,60%

Toyota

30,20%

Ford

26,70%

Hyundai

25,70%

Renault

21,70%

BMW

19,30%

Kia

19,30%

Opel

17,30%

Audi

16,90%

Peugeot

16,30%

Suzuki

16,30%

Dacia

15,40%

Mercedes

14,40%

Citroen

14,30%

Volvo

11,10%

Fiat

8,80%

Seat

5,50%

Alfa Romeo

4,20%

 

 

Zlatá karta_logo AAA Skupina AAA AUTO působí na trhu již 25 let. Provozuje síť více než 40 poboček v České republice, na Slovensku, v Polsku a v Maďarsku. Za dobu své existence obsloužila přes 1,9 milionu zákazníků. Skupina prodá ročně téměř 70 000 vozů a je tak největším prodejcem ojetých aut ve střední a východní Evropě. Prodává také zánovní vozy pod obnovenou značkou Mototechna. Společnost se pravidelně umisťuje v žebříčcích CZECH TOP 100 a Českých 100 nejlepších. Pro rok 2017 se stala i držitelem prestižního ocenění Superbrands a umístila se na 2. místě v celoevropské soutěži European Business Awards 2016/2017. Skupinu AAA AUTO vlastní britsko-polský investiční fond Abris Capital Partners. Značky AAA AUTO a Mototechna jsou oficiálním partnerem české nejvyšší fotbalové soutěže.

 




Vážíme si vašeho
soukromí

Aby pro vás bylo prohlížení našich stránek co nejpohodlnější, využíváme soubory cookies.Cookies nám slouží pro zlepšování našich služeb a zároveň vám díky nim dokážeme lépe nabídnout obsah, který pro vás může být zajímavý a užitečný.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.



Zrušit

Momentálně je online 0 odborníků Volejte denně 8:00 - 21:00 Zavolejte mi
Google hodnocení   4,5
Nejlépe hodnocený
prodejce ojetých vozů
v České republice.

S průměrným hodnocením
zákazníků všech našich
poboček 4,5 hvězdičky.