Praha, 10. května 2016 – Všichni řidiči vědí, že na zimní sezónu musí vůz důkladně připravit ještě před nástupem mrazů. Že je nutné auto správně nachystat i na léto, je jim podle zkušeností společnosti AAA AUTO daleko méně jasné. „I letos jaro udeřilo plnou silou už před několika týdny, ale řada řidičů jako by si toho ještě ani nevšimla,“ konstatuje generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová. „Před zimou řidiče zpravidla k aktivní přípravě vozu přiměje obava o bezpečnost a o případnou ztrátu mobility. V létě už toto nebezpečí tak intenzivně nevnímají, to však neznamená, že by měli přípravu na úspěšný přechod do letní sezóny jakkoli podceňovat.“
V první řadě je třeba vůz přezout na letní pneumatiky. Zimní pneumatiky jsou za určitých podmínek povinné jen do konce března, řidiči by je pak měli vyměnit za letní hned, když průměrná teplota vzroste nad 7°C. „Zimní pneumatiky v létě zvyšují spotřebu, omezují ovladatelnost vozu a pohodlí jízdy, ale hlavně jsou zejména v dešti výrazně méně bezpečné,“ připomíná Karolína Topolová. „Vyrábějí se totiž z měkčí směsi než letní, a při vyšších teplotách se proto přehřívají, což má za následek nepříjemné - a hlavně nebezpečné - prodloužení brzdné dráhy.“
Jaro je dále ideálním okamžikem pro pravidelný servis klimatizace, která pak dostane v letní sezóně pořádně zabrat. Kontrolu její správné funkčnosti, doplnění chladicího média a výměnu kabinového filtru je správné svěřit odborníkům v autoservisu. Zejména citlivější jedinci by měli filtr zanesený nejrůznějšími mikroorganismy a sporami plísní měnit každý rok, nejenže tím zvýší účinnost klimatizace, ale hlavně zabrání možným alergickým reakcím cestujících.
Zevrubná jarní prohlídka by dále měla zahrnovat kontrolu stavu chladící a brzdové kapaliny, kontrolu brzd (těsnost brzdového vedení a hadiček) a tlumičů. Doporučuje se nechat zkontrolovat také dostatečné nabití akumulátoru. Nezbytnou součástí prohlídky je i zjištění stavu, případně výměna vzduchového a palivového filtru.
A konečně je pak třeba zbavit vůz zimních nečistot a zbytku soli. „Doporučujeme návštěvu myčky a absolvování programu zahrnujícího mytí podvozku a finální vosk. Ještě předtím je vhodné využít návštěvy odborného pracoviště a nechat si při prohlídce vozu rovnou vyčistit motorový prostor,“ říká Karolína Topolová. Pravidelným rituálem by při vstupu do letní sezóny podle ní měla být i kontrola, případně výměna gumových stírátek stěračů.
Skupina AAA AUTO působí na trhu již 24 let. Provozuje síť více než 40 poboček v České republice, na Slovensku, v Polsku a v Maďarsku. Za dobu své existence obsloužila přes 1,75 milionu zákazníků. Skupina prodá ročně přes 63 000 vozů a je tak největším prodejcem ojetých aut ve střední a východní Evropě. Od roku 2012 prodává vozy také pod obnovenou značkou Mototechna, pod kterou soustředila nabídku „zánovních“ automobilů. V roce 2014 Mototechna zahájila prodej luxusních vozů v novém segmentu Mototechna Premium. Značka AAA AUTO se podle studie agentury Ogilvy & Mather umístila mezi deseti nejlepšími českými značkami po listopadu 1989. Společnost se pravidelně umisťuje v žebříčku Czech TOP 100, loni se umístila i v žebříčku Českých 100 nejlepších. Skupinu AAA AUTO vlastní britsko-polský investiční fond Abris Capital Partners. |