Plány nové ředitelky AAA Auto

Rozhovor s generální ředitelkou Karolínou Toplovou na ČT24 se odvysílal 9. 8. 2012.

Otevírání nových poboček, zlepšení servisu pro zákazníky i boj s nevalnou pověstí autobazarů v Česku. Nejen to plánuje nová ředitelka skupiny AAA Auto Karolína Topolová. V čele firmy nedávno vystřídala většinového majitele Anthony Dennyho. Alexandru Noskovou zajímal i důvod změny ve vedení společnosti. 

 

Karolína TOPOLOVÁ, generální ředitelka, AAA Auto: Pan Denny dlouhodoběji plánoval svůj, řekněme podnikatelský důchod. Ten důvod je jednoznačný, pan Denny tuto společnost založil a velmi intenzivně každodenně ji vedl 20 let a měl pocit, že už nastal ten správný čas se řekněme stáhnout z té role operativního manažera a být opravdu tím vlastníkem, lídrem, vizionářem, jehož vize a nápady bude jeho tým realizovat.

 

Alexandra NOSKOVÁ, redaktorka: Nový šéf, nové vedení. Změníte nějakým způsobem styl řízení a jak se bude lišit od pana Dennyho?

 

Karolína TOPOLOVÁ, generální ředitelka, AAA Auto: Vzhledem k tomu, že pan Denny nastavil velmi funkční procesy, tak já neplánuji nějaké řekněme výrazné změny v koncepci, nebo v nastavení těch daných procesů. Ale opravdu jsou místa, kde chci zlepšit řekněme spíše vypilovat ty jednotlivé kroky v daném procesu. Zejména pak v péči o zákazníky. Dokážu si představit, z pohledu toho, že jsem žena, že tam vložím trošku více té lidské empatie. Dalším mým úkolem je nastavení retenčního programu návratnosti zákazníků. Ta retence zákazníků s sebou musí nést i nějaké zajímavé nové produkty pro lidi, kteří si tady auto už koupili. Chci založit pozici ombudsmana, právě jakožto řekněme takového mediátora v případě těch problematických sporů.

 

Alexandra NOSKOVÁ, redaktorka: Jak zajistíte nezávislost toho ombudsmana, aby nebyl přílliš napojený právě na společnost a opravdu byl objektivní vůči zákazníkům?

 

Karolína TOPOLOVÁ, generální ředitelka, AAA Auto: Tak v každém případě to bude člověk, který už nějakou kredibilitu na trhu má a člověk, který je opravdu znám svou nezávislostí.

 

Alexandra NOSKOVÁ, redaktorka: Je znát na prodejích aut ekonomická krize? Nebo naopak poptávka po ojetých vozech roste?

 

Karolína TOPOLOVÁ, generální ředitelka, AAA Auto: Pokud se krize nějakým způsobem projevuje, tak je to spíše tím, že se více lidé přiklání k nákupu ojetého auta, než nákupu nového, protože umějí počítat a jednoduše jim vyjde bilance, která je příznivá pro nákup ojetého vozu. Protože při nákupu nového vozu zákazník ihned po opuštění autosalonu s novým vozem ztrácí až 30 % z jeho ceny.

 

Alexandra NOSKOVÁ, redaktorka: Jaký je teď vlastně zájem o prodej auta na úvěr?


Karolína TOPOLOVÁ, generální ředitelka, AAA Auto: V České republice se pohybujeme něco přes 50 % ze všech našich obchodů. Je tedy ta forma splátkového prodeje zastoupená. Na Slovensku je to přes 60 %. Takže je vidět velký nárůst.

 

Alexandra NOSKOVÁ, redaktorka: Vaším cílem bude další zvyšování prodejů aut. Kolik teď prodáte ročně aut a kam se až chcete dostat?

 

Karolína TOPOLOVÁ, generální ředitelka, AAA Auto: Letos cílíme na hranici 50 tisíc prodaných vozů, přičemž vloni jsme prodali přes 45 tisíc aut.

 

Alexandra NOSKOVÁ, redaktorka: AAA minulý rok otevřelo autobazar i v Rusku. Ten je v blízkosti silničního obchvatu kolem Moskvy. Jak se tam daří prodávat auta?

 

Karolína TOPOLOVÁ, generální ředitelka, AAA Auto: Pobočka dosáhla už vyrovnaného hospodaření, takže mezi prvním a druhým čtvrtletím jsme měli téměř 70% nárůst. Těšíme se na ziskovost, která by měla přijít v následujících měsících a co se týče segmentů vozů, které se na ruském trhu prodávají, tak například ve srovnání s českým a slovenským trhem v Rusku prodáváme vozy vyšší cenové kategorie.

 

Alexandra NOSKOVÁ, redaktorka: Jaké další pobočky plánujete otevřít, nejenom v Česku, třeba na Slovensku nebo v Rusku řekněme v horizontu několika měsíců, jednoho roku?

 

Karolína TOPOLOVÁ, generální ředitelka, AAA Auto: Letos plánujeme ještě dvě v České republice. Jedna pobočka v západní části České republiky, druhá část spíše na jih. Na Slovensku to bude určitě jedna pobočka na výhodní části Slovenska. Na ruském trhu –  tam v momentě ziskovosti v úvahu přichází buď Petrohrad, nebo protilehlá část Moskvy oproti pobočce, kterou teď momentálně máme.

 

Alexandra NOSKOVÁ, redaktorka: Byli jste na maďarském trhu, pak jste z něho odešli. Plánujete se na něj vrátit?

 

Karolína TOPOLOVÁ, generální ředitelka, AAA Auto: Rozhodnutí o termínu návratu na maďarský trh plánujeme do konce tohoto roku, protože my jsme vlastně z Maďarska odešli díky prohlubující se ekonomické krizi, která maďarský trh zasáhla velmi intenzivně, velmi hluboko a situace stále ještě není úplně zdravá.

 

Alexandra NOSKOVÁ, redaktorka: Jak se mění chování vašich zákazníků, jaká auta teď preferují?

 

Karolína TOPOLOVÁ, generální ředitelka, AAA Auto: Vozy Škoda stále dominují našim prodejům. Vozy Škoda tvoří třetinu prodávaných vozů v České republice, na Slovensku a zajímavé je, že poslední dobou je větší příklon i k luxusním vozům a k vozům SUV.

 

 




Vážíme si vašeho
soukromí

Aby pro vás bylo prohlížení našich stránek co nejpohodlnější, využíváme soubory cookies.Cookies nám slouží pro zlepšování našich služeb a zároveň vám díky nim dokážeme lépe nabídnout obsah, který pro vás může být zajímavý a užitečný.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.



Zrušit

Momentálně je online 54 odborníků Volejte denně 8:00 - 21:00 Zavolejte mi
Google hodnocení   4,5
Nejlépe hodnocený
prodejce ojetých vozů
v České republice.

S průměrným hodnocením
zákazníků všech našich
poboček 4,5 hvězdičky.