Rozhovor s generální ředitelkou Karolínou Toplovou na ČT24 se odvysílal 9. 8. 2012.
Otevírání nových poboček, zlepšení servisu pro zákazníky i boj s nevalnou pověstí autobazarů v Česku. Nejen to plánuje nová ředitelka skupiny AAA Auto Karolína Topolová. V čele firmy nedávno vystřídala většinového majitele Anthony Dennyho. Alexandru Noskovou zajímal i důvod změny ve vedení společnosti.
Karolína TOPOLOVÁ, generální ředitelka, AAA Auto: Pan Denny dlouhodoběji plánoval svůj, řekněme podnikatelský důchod. Ten důvod je jednoznačný, pan Denny tuto společnost založil a velmi intenzivně každodenně ji vedl 20 let a měl pocit, že už nastal ten správný čas se řekněme stáhnout z té role operativního manažera a být opravdu tím vlastníkem, lídrem, vizionářem, jehož vize a nápady bude jeho tým realizovat.
Alexandra NOSKOVÁ, redaktorka: Nový šéf, nové vedení. Změníte nějakým způsobem styl řízení a jak se bude lišit od pana Dennyho?
Karolína TOPOLOVÁ, generální ředitelka, AAA Auto: Vzhledem k tomu, že pan Denny nastavil velmi funkční procesy, tak já neplánuji nějaké řekněme výrazné změny v koncepci, nebo v nastavení těch daných procesů. Ale opravdu jsou místa, kde chci zlepšit řekněme spíše vypilovat ty jednotlivé kroky v daném procesu. Zejména pak v péči o zákazníky. Dokážu si představit, z pohledu toho, že jsem žena, že tam vložím trošku více té lidské empatie. Dalším mým úkolem je nastavení retenčního programu návratnosti zákazníků. Ta retence zákazníků s sebou musí nést i nějaké zajímavé nové produkty pro lidi, kteří si tady auto už koupili. Chci založit pozici ombudsmana, právě jakožto řekněme takového mediátora v případě těch problematických sporů.
Alexandra NOSKOVÁ, redaktorka: Jak zajistíte nezávislost toho ombudsmana, aby nebyl přílliš napojený právě na společnost a opravdu byl objektivní vůči zákazníkům?
Karolína TOPOLOVÁ, generální ředitelka, AAA Auto: Tak v každém případě to bude člověk, který už nějakou kredibilitu na trhu má a člověk, který je opravdu znám svou nezávislostí.
Alexandra NOSKOVÁ, redaktorka: Je znát na prodejích aut ekonomická krize? Nebo naopak poptávka po ojetých vozech roste?
Karolína TOPOLOVÁ, generální ředitelka, AAA Auto: Pokud se krize nějakým způsobem projevuje, tak je to spíše tím, že se více lidé přiklání k nákupu ojetého auta, než nákupu nového, protože umějí počítat a jednoduše jim vyjde bilance, která je příznivá pro nákup ojetého vozu. Protože při nákupu nového vozu zákazník ihned po opuštění autosalonu s novým vozem ztrácí až 30 % z jeho ceny.
Alexandra NOSKOVÁ, redaktorka: Jaký je teď vlastně zájem o prodej auta na úvěr?
Karolína TOPOLOVÁ, generální ředitelka, AAA Auto: V České republice se pohybujeme něco přes 50 % ze všech našich obchodů. Je tedy ta forma splátkového prodeje zastoupená. Na Slovensku je to přes 60 %. Takže je vidět velký nárůst.
Alexandra NOSKOVÁ, redaktorka: Vaším cílem bude další zvyšování prodejů aut. Kolik teď prodáte ročně aut a kam se až chcete dostat?
Karolína TOPOLOVÁ, generální ředitelka, AAA Auto: Letos cílíme na hranici 50 tisíc prodaných vozů, přičemž vloni jsme prodali přes 45 tisíc aut.
Alexandra NOSKOVÁ, redaktorka: AAA minulý rok otevřelo autobazar i v Rusku. Ten je v blízkosti silničního obchvatu kolem Moskvy. Jak se tam daří prodávat auta?
Karolína TOPOLOVÁ, generální ředitelka, AAA Auto: Pobočka dosáhla už vyrovnaného hospodaření, takže mezi prvním a druhým čtvrtletím jsme měli téměř 70% nárůst. Těšíme se na ziskovost, která by měla přijít v následujících měsících a co se týče segmentů vozů, které se na ruském trhu prodávají, tak například ve srovnání s českým a slovenským trhem v Rusku prodáváme vozy vyšší cenové kategorie.
Alexandra NOSKOVÁ, redaktorka: Jaké další pobočky plánujete otevřít, nejenom v Česku, třeba na Slovensku nebo v Rusku řekněme v horizontu několika měsíců, jednoho roku?
Karolína TOPOLOVÁ, generální ředitelka, AAA Auto: Letos plánujeme ještě dvě v České republice. Jedna pobočka v západní části České republiky, druhá část spíše na jih. Na Slovensku to bude určitě jedna pobočka na výhodní části Slovenska. Na ruském trhu – tam v momentě ziskovosti v úvahu přichází buď Petrohrad, nebo protilehlá část Moskvy oproti pobočce, kterou teď momentálně máme.
Alexandra NOSKOVÁ, redaktorka: Byli jste na maďarském trhu, pak jste z něho odešli. Plánujete se na něj vrátit?
Karolína TOPOLOVÁ, generální ředitelka, AAA Auto: Rozhodnutí o termínu návratu na maďarský trh plánujeme do konce tohoto roku, protože my jsme vlastně z Maďarska odešli díky prohlubující se ekonomické krizi, která maďarský trh zasáhla velmi intenzivně, velmi hluboko a situace stále ještě není úplně zdravá.
Alexandra NOSKOVÁ, redaktorka: Jak se mění chování vašich zákazníků, jaká auta teď preferují?
Karolína TOPOLOVÁ, generální ředitelka, AAA Auto: Vozy Škoda stále dominují našim prodejům. Vozy Škoda tvoří třetinu prodávaných vozů v České republice, na Slovensku a zajímavé je, že poslední dobou je větší příklon i k luxusním vozům a k vozům SUV.