Roman
09:58 O která auta je největší nyní zájem? O malá nebo velká?
14:21 V současné době jsou to zejména „ekonomičtější auta“ – motor s nižším obsahem, malá spotřeba, ale na druhou stranu lépe vybavená, zhruba do 4 let stáří. Nejběžnějšími značkami jsou Škoda, Ford, Opel, Renault, Volkswagen.
12:50 Letos web AAA AUTO vyhrál 1. místo v kategorii Auto - Moto v soutěži webů největších společností Web Top 100. Co děláte pro to, abyste toto umístění příští rok zopakovali?
14:24 Webové stránky jsou jedním z našich nejdůležitějších prodejních kanálů, protože zhruba 98% zákazníků si své auto nejdříve vybírá přes internet. To je důvodem, proč našemu webu věnujeme takovou pozornost a proč se na jeho kvalitu a rozvoj budeme určitě soustřeďovat i v budoucnosti. Toto ocenění nás samozřejmě těší, ale ještě více jsme rádi za to, že naše stránky měsíčně navštíví téměř půl milionu návštěvníků.
Jiří Semerád
13:41 Zajímalo by mě, jestli sledujete kauzu podvodně "vykoupených" vozů v kauze Globus Car, které byly dále (přestože za ně původní majitelé nedostali zaplaceno) bez uzardění prodávány v Auto ESA. jak se vůbec něco takového může stát, vždyť šlo skoroo dvě stovky případů!
14:21 Tuto kauzu samozřejmě sledujeme. Příliš nerozumím tomu, jak mohli ESA tato auta koupit, protože Globus Car se nám je také opakovaně snažil nabízet, ale podmínky byly podivné a cena tak podezřele nízká, že jsme to samozřejmě odmítli. Podrobněji se k tomu nemohu vyjadřovat, protože detaily případu neznám. Je však zřejmé, že vzhledem k současné obtížné hospodářské situaci se řada menších prodejců dostává do problémů, které se někdy snaží řešit podobným způsobem přinejmenším na hranici zákona. I proto bych doporučoval vždy postupovat opatrně při výběru prodejce a volit spíše velké a zavedené subjekty.
13:46 Ještě platí to, že asijská auta ztrácí rychleji na hodnotě než třeba Wolkswagen či Renault?
14:26 Platí to spíše pro korejská auta, ta japonská jsou na obdobné úrovni jako evropské značky. Je nicméně pravda, že největšími „držáky“ jsou auta z Německa.
13:50 Kolik prodáte měsíčně aut? O kolik procent je snížena výkupní cena od tržní? Koho v ČR považujete za největší konkurenci? Kdo například v Plzni nejvíce ukrajuje z vaší prodejnosti? Proč neustále inzerujete auta za ceny, které jsou zavádějící a platí pouze při financování na úvěr! Nemyslíte, že je to nefér jak vůči zákazníkům tak vůči ostatním bazarů? Protože kdyby to takhle začal dělat každý, tak na tom trh bude jako v případě cestovních kanceláří - že k ceně budeme muset přičíst tohle a tamto! Podrážíte tím nohy nejen zákazníkům, ale i sobě a konkurenci. A ještě jedna otázka - proč jste ustoupili od marketingové kampaně, že prodáváte pouze auta nebouraná, s nestočeným tachometrem a zakoupená v ČR? Myslím, že to nebyla pravda ani v době kdy tato reklama byla na každém kroku, jelikož spousta vámi nabízených aut servisku neměla. Děkuji za odpověď Petr
15:00 Bohužel v tomto chatu nemáme dost času na zodpovězení tolika otázek. Pokud ale máte stále zájem, pošlete mi je na můj email denny@aaaauto.cz a já Vám je rád zodpovím.
14:01 Je pravda, že můžu auto od Vás zkoušet celý týden, a pak ho vyměnit za jiné, když se mi nebude líbit?
14:28 Ano, a ani nemusíte uvádět důvod.
Mek
14:03 Budete letos vyplácet dividendy, když jste teď ve zisku?
14:32 O vyplácení dividend bude rozhodovat valná hromada, uvidíme také jaký bude hospodářský výsledek za celý rok 2009. Já, jako většinový akcionář bych výplatu dividend samozřejmě přivítal, protože si od února 2008 nevyplácím žádné odměny. Nejdůležitější však vždy bude stabilita a profitabilita společnosti.
14:04 Vase firma ma velmi spatnou povest, jen v mem okoli je nekolik lidi, kteri s vami udelali spatnou zkusenost a i ja sam jednu negativni mam. Hodlate zlepsit sve chovani k zakaznikum??
14:38 Určitě nejsme dokonalí a rozhodně se trvale snažíme zlepšovat naše služby zákazníkům. O tom, že se nám přinejmenším do jisté míry daří svědčí, jak počty prodaných vozů, tak i skutečnost, že se k nám poměrně velké procento zákazníků vrací opakovaně. Když dám odlišný příklad: já jsem třeba měl špatnou zkušenost s nakupováním v Tescu, ale nesoudím podle toho celou společnost, vždy je to především důsledek individuálních nedostatků. Budu rád, pokud mi pošlete informace o tom, s čím jste měl negativní zkušenost, pomůže nám to se nadále zlepšovat. Moje adresa je denny@aaaauto.cz.
14:06 Dobrý den, dle výše zmíněného existuje trend snižování zájmu o prodej ojetin. Přesto máte zájem o otevření dvou dalších bazarů. Kdy očekáváte, že se tento trend plně projeví a jaká bude vaše strategie rozvoje do budoucna? Budete se zaměřovat na jiný segment trhu nebo se budete stěhovat do jiných lokalit? Děkuji
*Anthony Denny
14:48 Nemyslím si, že by tento trend byl plošný. Složitá hospodářská situace postihuje zejména dovozy ojetých aut ( především individuální). My většinu prodávaných aut nakupujeme na místních trzích. V problémech jsou také menší prodejci, kteří např. nemají dostatek finančních prostředků nebo nejsou schopni nabídnout aktuálně nejpoptávanější modely a značky. My jsme v prvním pololetí letošního roku zaznamenali průběžné meziměsíční nárůsty prodejů a ve třetím čtvrtletí (kdy většinou dochází k viditelnému sezónnímu poklesu) zůstávala poptávka stabilní. V poslední době také vidíme, že část zákazníků volí právě díky hospodářské krizi namísto nových aut raději zánovní ojetý automobil, kdy za cenu o několik desítek procent nižší získají prakticky totožnou užitnou hodnotu. I to je důvodem, proč doposud výsledky v probíhajícím čtvrtém čtvrtletí navazují na pozitivní trend z předchozího období.
14:30 Pane Denny, mám jen technickou výtku. Žádal jsem po vyplnění formuláře o splátkový kalendář pro možnost úvěru. Sice se mi ozval ochotný pracovník Vašeho autobazaru, ale konkrétní čísla jsem nedostal. Žádal jsem tedy alespoň přibližné hodnoty, ale ani tady jsem neuspěl. Částky jsou (přibližné) prý u každého automobilu již uveřejněny. Nedozvěděl jsem se tedy toho, co jsem od Vás očekával. Že mi bude doručena odpověď, kdy budu znát přibližné měsíční splátky např. na 60 nebo 72 měsíců, tak jak jsem žádal. Nechápu tedy nabídku "kalkulačky", která nepracuje, tak jak by jsme si všichni představovali. Doufám, že formulář, který nabízíte neslouží jen ke sběru dat?
14:53 Takzvaná kalkulačka na našich webových stránkách poskytuje indikativní informace, nicméně přesná celková částka úvěru a úvěrových splátek je závislá na konkrétních podmínkách při nákupu zvoleného auta – cena auta, o jaký vůz se jedná, jaké je pojištění, jaké bude „ohodnocení“ zákazníka leasingovou společností apod. Nechceme Vám při neznalosti uvedených bodů dávat zavádějící informace.
14:45 Pekne odpoledne, rad bych pouze poznamenal, ze zatim mam s AAA Auto jenom ty nejlepsi zkusenosti. Nicmene chtel bych se zeptat, zda-li nezvazujete vstup strategickeho partnera do spolecnosti?
Dekuji
*Anthony Denny
14:56 Děkuji za milé hodnocení. Co se týče strategického partnera, v této chvíli je pro nás prioritou obnovení ziskovosti, a to aby společnost byla profitabilní i v dlouhodobém horizontu a mohla se dále rozvíjet.
21:30 Pomohlo by trhu s ojetinami šrotovné, které chce zavést ČSSD? Nebo by to naopak znamenalo další pro autobazary další problém?
14:14 Podle našich zkušeností ze Slovenska bylo šrotovné pozitivní v tom, že rozhýbalo celý automobilový trh. My jsme proto přišli se svojí vlastní nabídkou „šrotovného“ jak v Česku, tak i na Slovensku (bez státní podpory), díky které se nám podařilo navýšit prodeje v daném období na několikanásobnou úroveň. Na druhou stranu je však zřejmé, že efekt takovýchto opatření nebo podobných marketingových akcí je spíše krátkodobý. My bychom šrotovné stejně jako prodejci nových aut přivítali, avšak realisticky chápeme, že za současné situace proto vláda zřejmě nenajde dostatek prostředků.