ANTHONY JAMES DENNY ONLINE - ONLINE CHAT

Anthony James Denny
Generální ředitel skupiny AAA AUTO

Skupina AAA AUTO působí na trhu již 16 let a ze svého původního sídla v České republice expandovala postupně do dalších zemí. Podle studie společnosti Ernst & Young se skupina AAA AUTO v roce 2007 dostala do první desítky největších distributorů automobilů v Evropě. V září 2007 vstoupila nizozemská mateřská společnost AAA Auto Group N.V. na burzy cenných papíru v Praze a Budapešti. V únoru společnost oznámila další fungování v Rumunsku prostřednictvím joint-venture s lokálním partnerem a koncem března informovala o dočasném zastavení obchodních aktivit v Maďarsku. V současné době koordinuje síť 30 poboček v České republice a na Slovensku. Podle předběžných finančních výsledků společnost AAA AUTO Group N.V. v roce 2008 dosáhla celkového obratu 364,3 milionu eur při 60.557 prodaných vozech v České republice, na Slovensku, v Maďarsku, Polsku a Rumunsku


1. Otázka od onyx
kdy se myslíte, že se vrátíte na trhy, které jste museli nyní opustit? 

Odpověď: V současnosti působíme nadále na trzích v České republice a na Slovensku, v Rumunsku držíme menšinový podíl ve společné firmě s lokálním partnerem (Sixt). Aktivity v Maďarsku jsou pozastaveny, nicméně pokud se hospodářská situace zlepší, mohli bychom se na maďarský trh vrátit během dvou až tří let. Další aktivity v Polsku v tuto chvíli neplánujeme.

2. Otázka od Karel VelikýPane Denny,nezávidím úspěchy kohokoliv,ale myslím si,že Vaše firma málokdy jedná fér, reklamace nepřijímáte, máte na to jakési bodyguardy a zákazník nemá šanci, z toho nemůžete mít ani radost, ale peníze ano.Akcie jste prodávali za 56, naštěstí je nedržím. 

Odpověď: Pokud chcete úspěšně podnikat na tak konkurenčním trhu jakým je trh ojetých automobilů ve střední Evropě, spokojenost zákazníka musí nevyhnutelně Vaší prioritou. Těžko bychom byli schopni prodávat ročně přes 60 tisíc aut, kdybychom s nimi nejednali férově. Proto nabízíme v našem odvětví revoluční služby typu: pojištění mechanických závad Carlife, možnost vrácení auta do 72 hodin a nejrůznější varianty financování nákupu auta. V nejbližších dnech také oznámíme poskytování záruky na prodané automobily srovnatelné s novými vozy. Pro mě osobně je řešení jakýchkoliv podnětů od zákazníků velmi důležité. Pokud máte jakoukoliv zkušenost s naší společností, budu rád, když mi ji sdělíte na adrese denny@aaaauto.cz.

3. Otázka od MarcusJak si vysvětlujete růst akcií vaší společnosti o 70% v minulém týdnu ? 

Odpověď: 
Toto je otázka spíše na brokerskou firmu, která má informace přímo z trhu. Může to být drobný investor spekulující na další vývoj akcií společnosti. Informace, které by toto potvrzovaly ale nemáme. Vzhledem k tomu, že naše emise je relativně malá, i nižší objemy obchodování se mohou promítnout v takto vysoké změny ceny našich akcií. Ale byl bych opatrný, jakýkoliv takto rychlý růst se může stejně rychle změnit v pokles.

4. Otázka od RudyDobrý den. Nechystá se vstup silného partnera, podobný jaký předvedlo nedávno CME?                                                                                                                                            

Odpověď: Tuto možnost jsme samozřejmě také diskutovali, zatím ale s žádným investorem nejednáme. AAA AUTO to nyní nepotřebuje, i když dlouhodobě by nám silný partner mohl pomoci. Než však budeme s někým takovým diskutovat, chceme být v první řadě ziskoví a tedy i v lepší vyjednávací pozici.

5. Otázka od jeronymPekny den, jak dlouho vydrzi akcie AAA Auto na prazske burze ? Pokud se nezvysi likvidita a tim i jejich cena, je mozne ze se z burzy vytrati ? Az dosud o akcie nebyl prilis velky zajem.                                                                                                                    

Odpověď: Nepředpokládáme odchod z pražské ani budapešťské burzy. Je pravda, že naše emise má relativně menší objem, takže není tak obchodovaná institucionárními investory jako některé další tituly. Na druhou stranu může být o to zajímavější pro drobné investory. Nicméně z pohledu vedení firmy je naší prioritou návrat k ziskovosti, což by se ve střednědobém horizontu mělo pozitivně odrazit i v hodnocení našich akcií trhem.

6. Otázka od InvestůrekDobrý den, dovolte mi otázku: Máte představu, kdo v tuhle chvíli skupuje vaše akcie a tlačí tak jejich kurz vzhůru?                                                   

Odpověď: Viz. odpověď na otázku č. 3.

7. Otázka od oselTaké akcionář. Jak mi vysvětlíte takový pokles vašich akcií. Myslím , že Vás má dost Vašich akcionářů (upřimně) rádo. Bude to láska na celý život. Cena 56 českých a 9,2 je celkem veliký rozdíl. Bylo IPO v pořádku a ocenění Vaší společnosti před vstupem na burzu? 

Odpověď: Jak jsem již odpovídal na dřívější otázku, společnost má pouze omezenou možnost vývoj akcií na burze ovlivnit. Ani nás samozřejmě pokles netěší. Já sám vlastním 74 % akcií a pokles ceny akcií i pro mě znamenalo snížení hodnoty mého podílu . I proto se maximálně snažíme zavedenými opatřeními přivést společnost rychle zpět k zisku. Věříme, že to přiláká zájem investorů a zvýší cenu akcií v dlouhodobějším výhledu. Co se týče IPO a ocenění akcií, společnost prošla auditem a ocenění akcií bylo vypracováno nezávislou poradenskou společností, která má za sebou řadu jiných úspěšných transakcí. Načasování IPO na září 2007 současně s naší expanzí na jiné trhy dávalo smysl, ale málokdo mohl očekávat, co se stane na světových finančních trzích bezprostředně poté.

8. Otázka od 7777Pred rokom pri prvej strate ste sa vyhovárali na expanziu do zahraničia a dnes pri tejto obrovskej strate 750mil Kč sa vyhovárate na uzavretie zahraničných pobočiek. Je toto normálne? Kto vlastne riadi vašu firmu a je zodpovedný za tie super rozhodnutia o expanzii na trhy Polska, Maďarska a dokonca Rumunska, keď všetci vieme že predávať ojazdené autá napr. poliakom je vyslovená hlúposť ?                                                                                                                

Odpověď: Po bitvě je každý generál. Stále platí, že do červených čísel nás stáhly některé zahraniční pobočky, jejichž fungování jsme již ukončili nebo omezili. Těžko jsme v době, kdy byla nastartována expanze mohli počítat s tím, že přijde nejhorší ekonomický pokles za posledních 60 let. Co se týče Polska, v prvních šesti měsících po vstupu na trh jsme prodávali velmi dobře. Potom, ale začal silně posilovat zloty a s tím rostl i dovoz ojetých aut nízké kvality ze zahraničí. Další negativním vlivem byla následně hospodářská krize. Polský zákazník je velmi orientovaný na cenu, méně už na kvalitu, což samozřejmě ztěžovalo boj s lacinými a nekvalitními konkurenty.

9. Otázka od jirkaKdy půjde AAA Auto do kladných čísel? 

Odpověď: Děláme vše pro to, abychom dosáhli pozitivní výsledky hospodaření firmy již v tomto roce a pokud se výrazně nezmění podmínky na trhu, tak do konce ještě ve druhém čtvrtletí letošního roku.

10. Otázka od MikiDobrý den, prodáváte pobočky v Polsku, Maďarsku, a Rumunsku ( něco i na Slovensku a v Česku ), prostě co jste po IPU bezhlavě za peníze od investorů nakoupili tak teď zase zavíráte. Podle tvrzení z loňska ale i za vyšší ceny než jste je koupili. Prosím vysvětlete mi podrobně,kdy se peníze z prodeje poboček objeví v účetnictví jinak než třistamilionovou účetní ztrátou z uzavření poboček jako loni. Teprve letos je prodáte a zaúčtujete to jako zisk pokud bude prodejní cena vyšší než účetní ? O kolik to posílí vaši cash flow resp. sníží dluh ? Kolik odhadujete, že za všechny zavřené a ještě neprodané pobočky získáte hotovosti ? Jak s ní naložíte ? Děkuji předem za fundovanou odpověď, tato problematika se mi jeví jako nedostatečně osvětlená a přitom klíčová pro větší investici do AAA.                                                                                                        

Odpověď: Stejné otázky musí nyní odpovídat velká část manažerů firem po celém světě, které podobně jako my v letech 2007 a 2008 expandovaly. Náš majetek z uzavřených poboček v zahraničí je většinou v atraktivních lokalitách a nakoupený za zajímavé ceny. Rozhodnutí ho nakoupit, které jsme učinili ještě před hospodářskou krizí bylo podle našeho názoru správné. Předpokládáme, že ve většině případů budou dosažené ceny vyšší, než za které jsme nemovitosti nakoupili. Část prostředků bude použita na snížení zadlužení a zbytek pro další rozvoj společnosti. Případný zisk z těchto prodejů, které by měly proběhnout v nejbližších 24 měsících bude tedy zaúčtován ve výsledku letošního a příštího roku.

11. Otázka od Al ladinDobry den, pane majiteli,Slysel jsem, ze v ramci uspornych opatreni jse vyhodili az takove mnozstvi lidi, ze vam uz musi mzdy pocitat externi firma, protoze uz nema kdo jiny. To mi neprijde ekonomicke. A vam?                                                                                

 Odpověď: To není pravda, žádnou takovou externí firmu nepoužíváme. Mzdy počítá naše mzdová účtárna.

12. Otázka od LadaProč u Vás je tolik reklamací a málokterou vyřídíte ke spokojenosti zákazníka.Děkuji.

Odpověď: Naše reklamace jsou posuzovány externí společností s dlouholetou zkušeností na trzích v západní Evropě, která se jmenuje Carlife. A naopak právě kvůli nízkým počtu reklamací se nabídli prodloužit poskytovanou záruku ze současných 3 měsíců na mnohem delší dobu. Tuto novinku chceme oznámit v nejbližších dnech.

13. Otázka od Al ladinDobry den pane majiteli, reknete nam, Jak u vas vlastne funguje controlling? Umite delat analyzu profitability? Mam pochybnosti, ze ne, jinak by jste nemohli skoncit takhle. Reknete nam, treba, jak moc byla profitabilni akcie 'Vyhrajte ferrari', nebo pobocky 'AAA premium'? dekuji. 

Odpověď: 
Náš controlling nedokázal předpovídat hospodářskou krizi. Pokud se to povedlo Vám, gratuluji. Co se týče akce „Vyhrajte Ferrari“, velmi se nám díky ní navýšila návštěvnost na pobočkách a náklady se nám bohatě zaplatily. Výsledky AAA Premium Auto odpovídají stanovým cílům a s dosavadním fungováním této značky jsme spokojeni.

14. Otázka od DennyshejlPane Denny, věří ještě vaši příbuzní v Austrálii a manažeři AAA využívající váš opční program, že do dvou let budou akcie na ceně IPA respektive na 100 Kč/akcii ? A co vy, věříte ještě ve své schopnosti splnit a kdy, to co jste nasliboval investorům resp. nelitujete toho, že jste část své firmy nebo raději celou neprodal raději za miliardy investorům, kteří vám je před IPO nabízeli ? Nebo snad nenabízeli, jak to vlastně opravdu bylo, kdo byl ten zájemce a co nabízel ? 

Odpověď: 
Opční plán je určen pouze vrcholovým manažerům společnosti a nemá nic společného s Austrálií. Dvouletý výhled může být možná příliš optimistický, ale principem každého opčního plánu je možnost dosažení pozitivních výsledků v dlouhodobějším horizontu v závislosti na dlouhodobé výkonnosti firmy.

15. Otázka od matkaDobrý den pane Denny, mám ve Vaši společnosti zaměstnaného syna, který po nástupu do Vaši firmy byl přímo nadšený. Jak jednáním, přístupem a i prací, neboť auta byla vždy jeho koníčkem. Byl hrdý na skupinu AAA auto a pyšný, že je tam zaměstnán. Ale postupem času jak začíná poznávat praktiky jednání firmy se svými zaměstnanci začíná pomalu střízlivět. A proto se Vás ptám - víte vůbec jak Vaši manažeři na pobočkách pracují? Jak se chovají k zaměstnancům při propouštění? A co Zákoník práce v praxi - odstupné? Nemáte se opravdu čím chlubit a to je velmi jemně řečeno. Myslíte si, že jste dobrý zaměstnavatel?                                                                              

Odpověď: Pokud máte nějaké konkrétní informace, budu velmi rád, když mě o nich informujete na denny@aaaauto.cz. O takových věcech určitě neslyším rád a bude-li to v mých možnostech, vyřeším to. Pravidelně navštěvuji všechny naše pobočky, abych měl se zaměstnanci co nejčastější kontakt.

16. Otázka od RomanNemyslíte si,že současná situace AAA AUTO je výsledek vašeho přístupu k zákazníkům,kteří na to konečně přicházejí. Všichni asi znají vaše postupy při výkupu (co nejvíce naslibovat, dostat zákazníka na pobočku).Pamatuji si rozhovor s vámi, kde bylo foto auta bývaleho pezidenta Havla ve vašem bazaru s cenou 149000,- a vy jste v tomto rozhovoru uvedl, že se jedná o neprodejný exemplář. Taková je vaše obchodní politika? 

Odpověď: Jak jsem řekl již v jedné z dřívějších odpovědí, nemohli bychom prodávat desítky tisíc aut, pokud by naši zákazníci nebyli spokojeni.Co se týče výkupních cen, při telefonickém zhodnocení auta dostane zákazník vždy orientační cenu, ale skutečná hodnota může být přesně stanovena až při fyzické prohlídce našimi odborníky na pobočce. Vzhledem k tomu, že auta kupujeme do svého vlastnictví a následně na ně kupujícím poskytujeme záruky, musíme si být jejich stavem opravdu jisti. 

17. Otázka od knihovníkjak se na vašem byznysu podepisuje šrotovné: na slovensku asi můžete posoudit, co to dělá s vašimi prodeji? jak vnímáte podobné poptávkové "podpůrné impulsy"? 

Odpověď: 
Na Slovensku se šrotovnému podařilo rozhýbat tamější automobilový trh. My jsme přišli se svojí vlastní nabídkou šrotovného a výsledkem byl dvojnásobný nárůst týdenních prodejů bezprostředně po spuštění akce. V tuto chvíli máme podobnou nabídku i v České republice, zatím je ale příliš brzy na hodnocení výsledků. Obecně se však domnívám, že podobné impulsy mohou být pro oživení vybraných odvětví přínosná.

18. Otázka od SlovákV Prievidzi ste už pobočku zatvorili (kôli neplateniu nájomného tescu), ktoré ďalšie pobočky budú v najbližších dňoch nasledovať ?                                                  

Odpověď: Bohužel naše lokalita, kde jsme měli pobočku v Prievidze je určena pro další výstavbu. Není vyloučeno, že se v dohledné době do města vrátíme.

19. Otázka od SlovákPrečo ste vyhodili všetkých manažérov na Slovensku (Svoboda, Broškovič, Vrána...)? Budú nasledovať čistky už konečne aj v Prahe ?                                          

 Odpověď: Snižování počtu zaměstnanců se dotklo všech našich trhů a úrovní společnosti bez rozdílu. V tuto chvíli již další zásadní propouštění neplánujeme. Mám-li být konkrétní v případech, které uvádíte – Marian Broškovič byl naším dlouholetým zaměstnancem a prodělal operaci srdce a ze zdravotních důvodů odešel, Alen Svoboda (ne ten z ČEZu) působil na Slovensku pouze dočasně (na „výpomoc“ z Brna), poté se vrátil do České republiky a následně nastoupil u firmy působící v nemovitostech a Vláďa Vrána odjel na Havaj, kde si zlepšuje angličtinu a je možné, že se znovu vrátí do firmy.

20. Otázka od BanicekJaká je v současnosti tržní hodnota společnosti? ------- V případě, že byste vstoupili v současné době do likvidace, v jaké výši by se dal očekávat likvidační zůstatek? Bylo by to řadově v desítkách korun? -------- Při emisi akcii na burze, šly tyto peníze do vlastního kapitálu společnosti anebo jednalo se o Vaše akcie? ------- Jaká je struktura akcionářů? ------ Business plán počítá na příští roky s výplatou dividend? Případně v jaké výši? ------ Společnost na základě valné hromady může provést vykup vlastních akcii. Připravuje se odkupu vlastních akcii a kdy k němu dojde? 

Odpověď: 
Aktuální tržní cenu společnosti si zjistíte jednoduše – je to násobek počtu akcií (67 757 875) a jejich ceny na burze (v tuto chvíli zhruba 8 Kč). Otázkou likvidace se rozhodně nezabýváme, vzhledem k silnému cash flow a vysokému počtu prodaných aut a pozitivním výhledům na tento rok je to pro nás bezpředmětné. Další dotazy jsou velmi detailní, obraťte se s nimi prosím na Investor Relations oddělení (investor.relations@aaaauto.cz nebo investor.relations@aaaauto.nl)

21. Otázka od 0007
Dobry den.Zajmalo by mne,proc je ve firme vetsi pocet manazeru,nez rukama pracujicich lidi???Manazer nebude behat po bazaru a prodavat vozy.Myslim si ze propusteni par desitek manazeru by vasi firme prospelo.a misto deseti manazeru by mohlo byt prijato tricet manualne pracujicich lidi,vasi firme by to jiste prospelo.Firma je plna manazeru!!! 

Odpověď: Ano, souhlasím, máte-li nějaké konkrétní návrhy, prosím pošlete je.

22. Otázka od RežiserVážený pane, nepřijde Vám zpětně vstup na burzu Vaší společností jako fraška?                                                                                                      

Odpověď: Raději bych to přirovnal k filmu Rocky. Dostali jsme pár tvrdých úderů, museli jsme se zvednout, nasadit tvrdou dietu a trénovat. A teď máme našlápnuto k úspěšnému comebacku.

23. Otázka od SeanPreji hezky den, negativnich zrpav kolem spolecnosti AAA je od dob jejiho vzniku porad hodne, at uz to byly stiznosti klientu, kterou koupili vuz a behem okamziku se na voze porouchalo co se dalo, nebo v posledni dobe vstup spolecnosti na kapitalovy trh a s nim spojeny propad akcii na same dno. Cim si vysvetlujete dramaticky propad akcii ? Neni ve vasem okoli alespon male penzum pozitivnich zprav? Pral bych to vam, stejne jako akcionarum. Hodne stesti. 

Odpověď: 
Děkuji, také Vám přeji hezký den. Pokud působíte v tak složitém odvětví jako je trh s ojetými vozy ve střední Evropě, vždy bude kolem vás určité penzum fám a negativních zpráv. Nicméně letošní rok nám přináší konečně i pozitivní novinky. Velmi nám v posledních měsících rostou prodeje ať už v České republice, tak i na Slovensku. A pokud se zásadně nezmění podmínky na trhu, měli bychom být v zisku ještě ve druhém čtvrtletí.

24. Otázka od Robert HladilKrásný den, Tony,doufám, že mluvím přímo k tobě a ne k někomu z PR oddělení. Pře dvěma lety jsem pro tebe pracoval a chtěl jsem ti touto cestou jen popřát good luck in your business! Jako podnikatel a člověk máš moji úctu. Otázku bych měl také - co tě nejvíc drželo nad vodou v době neúspěchů na burze a při nízkých prodejích? Díky.                                      

Odpověď: Ahoj Roberte, samozřejmě jsem to já, Tony. V našem odvětví se vždycky dají vydělávat peníze. Musíš ovšem přizpůsobit náklady výnosům. V minulém roce jsme se museli soustředit na tvrdé šetření nákladů a zvyšování efektivity, abychom byli schopni fungovat i v období ekonomického poklesu. Hezký den. Tony

25. Otázka od BobZopakujte nám, prosím, kolik % akcií vlastníte vy a kolik ostatní akcionáři? Kolik ks akcií existuje celkem? Na kdy plánujete nějaké dividendy a v jaké výši?                             

Odpověď: Já jsem vlastníkem 73,8 % akcií, zbylých 26,2% je volně obchodovatelných. Celkem máme 67 757 875 kusů akcií. Otázka dividend zatím není na pořadu dne. V loňském roce jsme vykázali ztrátu, v letošním roce bychom chtěli být opět ziskoví a až pokud se nám to podaří, budeme řešit rozdělení hospodářského výsledku.

26. Otázka od František HKdy očekáváte výplatu první devindy,na kterou jste lákali akcionáře při vstupu. na burzu.                                                                                                  

Odpověď: Viz. předchozí odpověď.Děkuji všem za položené dotazy. Přeji Vám hezký den a někdy brzy nashledanou.




Vážíme si vašeho
soukromí

Aby pro vás bylo prohlížení našich stránek co nejpohodlnější, využíváme soubory cookies.Cookies nám slouží pro zlepšování našich služeb a zároveň vám díky nim dokážeme lépe nabídnout obsah, který pro vás může být zajímavý a užitečný.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.



Zrušit

Momentálně je online 0 odborníků Volejte denně 8:00 - 21:00 Zavolejte mi
Google hodnocení   4,5
Nejlépe hodnocený
prodejce ojetých vozů
v České republice.

S průměrným hodnocením
zákazníků všech našich
poboček 4,5 hvězdičky.