OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Volvo S80 (2006–současnost)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Vysoký cestovní komfort, Pohodlná sedadla, Elegantní, nadčasový design , Bohatá výbava, Prostorný interiér , Bezpečnost

O vozidle

Druhá generace Volva S80 nepůsobí na první pohled tak výjimečným dojmem jako ta první. Je to dáno tím, že je už jen dalším pokračovatelem moderní designové linie Volva, kterou právě původní typ S80 v roce 1998 načal. Design je elegantní a vyvážený, ovšem už jsme si na něj u Volva zvykli, a auto tak celkově působí opět spíše solidnějším dojmem. V podstatě je druhá generace pečlivým vylepšením předchozího vozu, od kterého přebírá prakticky všechny jeho silné stránky a snaží se eliminovat ty slabší.
 
Výsledkem je tedy opět majestátní velký sedan, který přece jenom dostal trochu sportovnější linie, ovšem to jen aby se neřeklo. V interiéru a všude jinde totiž jinak panuje maximální pohoda a ke sportování ani druhá generace Volva S80 nijak výrazně nevybízí. Podvozek je opět naladěn především komfortně a projevuje se to i většími náklony v zatáčkách, auto ovšem exceluje ve filtrování nerovností vozovky, přes které se nese opravdu plavně. Nejlépe se S80 pochopitelně cítí na dálnici, kde ani při vysokých rychlostech nijak zbytečně nestoupá hlučnost vozu. V interiéru je ve všech směrech opět snad až nadbytek místa, zachována zůstala i velmi nadstandardní šířka interiéru.  Kvalitní použité materiály a precizní zpracování jsou také pro velké Volvo typické, pocit luxusu si tu v ničem nezadá s oceňovanými německými prémiovými soupeři. Velkou pochvalu si opět zaslouží sedadla, která jsou velkoryse tvarovaná a velmi pohodlná, i hodně dlouhé cesty se díky nim nijak negativně neprojeví na únavě nebo stavu zad. Zvětšil se i zavazadlový prostor, a byť 480 litrů stále není kdovíjak rekordní hodnota, je to už vcelku solidní a akceptovatelný objem.
 
Ve výbavě S80 najdeme celou řadu bezpečnostních prvků. Jejich přítomnost sice často závisí na tom, jak byl původní majitel ochoten za některé připlácet, ale lze tu mít například adaptivní tempomat, systém pro varování před vyjetím z jízdního pruhu, systém varování před vozem v mrtvém úhlu a řadu dalších vychytávek. S80 by mělo patřit k nejbezpečnějším vozům segmentu, paradoxně to ovšem není potvrzeno z nárazových testů Euro NCAP, kterými auto neprošlo.
 
Pod kapotou najdeme poměrně širokou paletu motorů. Základem je dvoulitrový čtyřválec s výkonem 107 kW, který může spalovat i palivo E85. Pětiválec 2,5 T má výkon 147 kW, jeho silnější provedení pak 170 kW. Šestiválec 3,2 litru má výkon 175 kW a model T6 s přeplňovaným šestiválcem dává 210 kW výkonu a je rovnou k dispozici s pohonem všech kol. Vrcholem je provedení s vidlicovým osmiválcem o výkonu 232 kW. Překvapivě široká je i paleta vznětových motorů. Nabídka začíná na úsporném provedení 1,6 DRIVe s výkonem 80 kW, které je určené pro opravdu klidnou a úspornou jízdu. Čtyřválcový dvoulitr pak dává výkon 100 kW. Lepší volbou pro velký sedan jsou však pětiválcové turbodiesely. Motor 2,4 D je k mání s výkonem 120 nebo 129 kW, provedení D5 pak dává objemu 2,4 litru výkon 136 kW ve starších verzích nebo 151 v novějším provedení s dvojicí turbodmychadel. 

Výbava

Ojeté Volvo S80 také typicky získáte s velmi bohatou výbavou. Ta se sice může model od modelu výrazněji lišit, ovšem veškeré komfortní prvky jsou k dispozici už od základních verzí. Lépe vybavená auta mohou mít především špičkovou sadu různých bezpečnostních asistentů. 

Design

Vzhled Volva S80 druhé generace už není tak překvapivý jako u generace první. Ovšem i tak je to velice elegantní vůz s mírně sportovním nádechem. Líbí se vyvážené proporce i výrazná šířka vozu, celkově působí S80 majestátním a hodnotným dojmem. 

Spotřeba

Benzinové motory pod kapotou Volva S80 mají opět vcelku vysokou spotřebu paliva. Kdo chce ovšem šetřit, má spoustu možností výběru mezi vznětovými agregáty. Ani nejsilnější provedení nejsou nijak žíznivá, ba naopak, patří k úspornějším ve třídě. Vyloženě ekonomická provedení se čtyřválci jsou sice hodně úsporná, ovšem jen při velmi klidném jízdním stylu a celkově se k velkému sedanu moc nehodí. 

Jízdní vlastnosti

Jízdní vlastnosti Volva S80 druhé generace můžeme označit především za nezáludné. Nedotáčivost je tu dobře čitelná a typická, po sportovní jízdě auto rozhodně neprahne. Směrová stabilita je však příkladná a řidič má ovládání auta dobře v ruce. 

Bezpečnost

Ve výbavě S80 najdeme celou řadu bezpečnostních prvků. Jejich přítomnost sice často závisí na tom, jak byl původní majitel ochoten za některé připlácet, ale lze tu mít například adaptivní tempomat, systém pro varování před vyjetím z jízdního pruhu, systém varování před vozem v mrtvém úhlu a řadu dalších vychytávek. S80 by mělo patřit k nejbezpečnějším vozům segmentu, paradoxně to ovšem není potvrzeno z nárazových testů Euro NCAP, kterými auto neprošlo. 

Praktičnost

U S80 druhé generace došlo k výraznějšímu nárůstu objemu zavazadlového prostoru. Hodnota 480 litrů sice není stále kdovíjak rekordní, většině zájemců o velký reprezentativní sedan by však měla plně dostačovat. V interiéru je ve všech směrech místa dostatek. 

Komfort

Jízdní komfort Volva S80 se řadí ke špičce vyšší střední třídy. Auto se plavně nese přes nerovnosti a velmi dobře je tlumí. K perfektnímu komfortu na palubě také přispívá dobré odhlučnění a zvláštní pochvalu si vyslouží špičková sedadla, ze kterých ani po tisíci kilometrech nevystoupíte rozlámaní. 

Provozní náklady

Provozní náklady u S80 budou opět trochu vyšší, obzvláště u modelů s benzinovými motory. Spotřeba benzinových agregátů je totiž opravdu vyšší. Diesely palivo spoří, ovšem i tak je servis S80 náročnější záležitostí, a to navzdory opět vysoké trvanlivosti vozu. 

Volvo S80



Pozvánka na derby
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací