OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Volvo S60 (2010–současnost)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Atraktivní design , Velmi dobrá výbava, Vysoká úroveň bezpečnosti , Široká nabídka motorů

O vozidle

Už modelem XC60 naznačila automobilka Volvo výraznou změnu v designu svých vozů. Nový trend výraznějších a dynamičtějších tvarů, které přesto neztrácejí velkou mohutnost, potvrdil v roce 2009 představený a v roce 2010 na trh uvedený model S60 a jeho později představená combi varianta V60. Svými dynamickými tvary Volvo S60 okamžitě nadchlo odbornou i laickou veřejnost. Auto je opravdu atraktivní a jde o jeden z nejcharismatičtějších vozů střední třídy. K tomu, aby se z V60 ovšem stal hit, mu přece jenom na prémiové soupeře něco chybí. Opět platí, že v opravdu komfortním a luxusním interiéru s velmi dobrou výbavou je místa tak akorát. Cestující na zadních sedadlech nemají prostoru na rozdávání a zavazadlový prostor sedanu s objemem pouhých 380 litrů je opravdu malý. Vždyť tolik mají mnohé hatchbacky o třídu níže. Jízdně se však Volvo S60 oproti předchozímu provedení hodně zlepšilo. Komfort je stále na velmi dobré úrovni a přitom se zlepšily jízdní vlastnosti. Je pravdou, že S60 je stále trochu těžší na předek a projevuje se spíše nedotáčivým chováním, ovšem vedení stopy je celkově mnohem lepší a chování auta celkově čitelnější. Do sportovního charakteru agilních prémiových sedanů střední třídy má ovšem S60 daleko především kvůli odtažitějšímu řízení s nevalnou reakcí okolo středové polohy a také řazením, které by si zasloužilo preciznější chod. Pro běžného řidiče ovšem půjde o kosmetické nedostatky. Naopak spíše ocení opravdu vysokou úroveň bezpečnosti. Už zvenku působí S60 mohutným a bezpečným dojmem, uvnitř je pak na menším prostoru jasně vidět, kolik místa si uzmuly různé výztuhy a další bezpečnostní konstrukce. I bezpečnostní výbava je naprosto špičková a čítá i prvky, které u konkurence jednoduše nenajdete. V nárazových testech Euro NCAP si auto v roce 2012 vysloužilo plné pětihvězdičkové skóre, které by mu patřilo i podle přísnějších pravidel pro rok 2013. Jde opravdu o jeden z nejbezpečnějších vozů střední třídy.
 
Motorová paleta z počátku spoléhala na silné benzinové motory 2,0 T s výkonem 149 kW a špičkové T6 s výkonem 224 kW a pohonem všech kol. Turbodiesely zastupoval pětiválcový dvoulitr s výkonem 120 kW a silnější provedení 2,4 D5 s výkonem 151 kW. Postupně však došlo k výraznějšímu rozšíření nabídky. Základem je tak přeplňovaná šestnáctistovka od Fordu s výkonem 110 kW, druhý stupeň nabídky tvoří stejný agregát vyladěný na 132 kW. Dvoulitr pak posílil na 177 kW a k provedení S60 T6 přibyla ještě verze vyladěná továrním úpravcem Polestar s výkonem 242 kW. U turbodieselů se základem stala šestnáctistovka s výkonem 84 kW, dvoulitrový D3 začíná na 100 kW a verze s označením D4 má již zmiňovaných 120 kW. Provedení  D5 posílilo na 158 kW. Od Polestar může být tento motor vyladěn na 169 kW. Řada modelů může být vybavena pohonem všech kol, převodovky jsou šestistupňové manuální nebo šestistupňové automatické. U dieselů (krom toho nejslabšího) jde o klasické automaty s měničem, nejslabší turbodiesel a benzinové motory krom nejsilnějších T6 mohou mít dvouspojkové převodovky Powershift. 

Výbava

Už od základních verzí má Volvo S60 opravdu dobrou výbavu, ovšem nad prvním stupněm stojí ještě složitý propletenec dalších stupňů výbav a balíčků, který může z S60 udělat opravdu skvěle vybavené auto s hodně vysokou cenovkou. 

Design

Design Volva S60 druhé generace je opravdu dynamický a hodně líbivý. Mohutné linky auta dobře maskují hromadu výztuh, které maximalizují bezpečnost. I interiér působí opravdu luxusním dojmem a je velmi povedený. 

Spotřeba

Volvo S60 dostalo zcela novou paletu motorů. Ty vznětové jsou výrazně přepracované z minulé generace a mohou se chlubit velmi dobrou spotřebou paliva. A to i přesto, že S60 je na poměry své třídy auto s nadváhou. Benzinové motory se tolik krotit nedovedou, nové downsizované agregáty jsou totiž citlivější na zacházení. Vzhledem k hmotnosti auta je u nich přitom nutné více šlapat na plyn, takže je spotřeba vyšší. 

Jízdní vlastnosti

Jízdní vlastnosti S60 se oproti předchozí generaci výrazně vylepšily, na samotnou špičku třídy přitom stále něco ztrácejí. Stále je tu cítit nedotáčivá tendence a zlepšení by si zasloužilo především řízení, které by mohlo být citlivější. 

Bezpečnost

V oblasti bezpečnosti patří Volvo S60 k absolutní špičce automobilové produkce. V nárazových testech Euro NCAP si auto v roce 2012 vysloužilo plné pětihvězdičkové skóre, které by mu patřilo i podle přísnějších pravidel pro rok 2013. Hromada airbagů je naprostou samozřejmostí (čelní, boční, hlavové), specialitou může být airbag pro chodce. Standardem je také systém City Safety se schopností automaticky vůz zastavit z rychlosti 50 km/h v případě hrozící kolize (i s chodcem). Příplatková výbava pak může obsahovat ještě další bezpečnostní vymoženosti. 

Praktičnost

Jestli něco Volvo S60 po předchozí generaci opravdu zdědilo, tak je to menší praktičnost. Místa vzadu je sice konečně trochu více a cestující s lehce nadprůměrnou výškou se sem vejdou. Ovšem zavazadlový prostor s pouhými 380 litry je opravdu malý. 

Komfort

Jízdní komfort je u Volva S60 druhé generace opět o kus dál než u první a je opravdu velmi dobrý. Filtrování nerovností je skvělé i přesto, že se vůz v zatáčkách moc nenaklání. Velmi komfortní je také interiér, kde si zvláštní pochvalu zaslouží sedadla. 

Provozní náklady

I pro S60 platí, že jde o vůz s vyššími provozními náklady, a to i přesto, že navzdory vysoké hmotnosti se podařilo u dieselových motorů zkrotit spotřebu paliva. Ta je však trochu vyšší než u některých soupeřů. Vyšší částky si vyžádá i pravidelný servis vozů nebo případné opravy. 



Nenechte si ujít 4.12. od 14 do 15 hodin Mikulášskou fotbalovou auto-gramiádu s hráči první ligy v Praze a Brně.

×
Vyhrajte tablet
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací