OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Volkswagen Touran (2010–současnost)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Vynikající kvalita zpracování, Dostatečný vnitřní prostor, Variabilita interiéru, Úsporné turbodiesely, Komfort odpružení, Nestárnoucí design

O vozidle

Podobně jako šestý Volkswagen Golf je vlastně jen výraznějším faceliftem Golfu páté generace, je i druhý Volkswagen Touran auto, které je jen výraznější modernizací generace první. Původní Touran byl prvním vozem, který na trh přinesl platformu pátého Golfu, která pak posloužila prakticky beze změn i v generaci šesté. I u Touranu tedy technický základ zůstal shodný. Auto ale prošlo doslova estetickou revolucí, za facelift může designéry zcela kompletně přepracovanou karoserii považovat opravdu málokdo. Přitom základní proporce zůstaly nezměněny. I přesto se dovedl Touran zbavit velmi konzervativních a až příliš užitkově působících tvarů, verze vyráběná od roku 2010 naopak získala celkově velmi dynamický výraz. Je až s podivem, jak moc se dá ve shodných proporcích design výrazně proměnit.

Modernizací prošla i paleta motorů, benzinovou část spektra kompletně ovládly motory TSI, turbodiesely sázejí na vstřikování Common-rail namísto dosavadního PD (čerpadlo-tryska) a jejich zdvihový objem je 1,6 a 2,0 litru. Obě TSI motorizace, tedy jak 1,2 (77 kW), tak 1,4 (103 kW nebo 110 kW v provedení pro pohon na CNG) jsou pro automobil naprosto dostačující a jízdním projevem příjemné. Jejich spotřeba je ovšem trochu náchylnější na jízdní styl, s tím je ale obecně potřeba počítat u všech zážehových přeplňovaných motorů. Turbodiesely jsou velmi oblíbenou volbou, základní šestnáctistovka má 77 kW, dvoulitr pak opět 103 kW. Nejsilnějším provedením je 2,0 TDI s výkonem 125 kW, který byl dodáván výhradně s dvouspojkovou převodovkou DSG. Tu šlo objednat i pro oba levnější turbodiesely a pro motory 1,4 TSI.

Velmi málo se toho změnilo v interiéru Touranu. Přehledná palubní deska s jednoduchým designem a příkladnou ergonomií vlastně změny ani nepotřebovala, byť v současnosti už víme, že VW umí vytvořit i trochu nápaditější provedení. Pohodlná sedadla také změny nepotřebovala. Vzhledem k tomu, že základní tvary a proporce karoserie se neměnily, neměnilo se ani uspořádání interiéru. Ten těží z velmi jednoduchých tvarů karoserie a vnitřní prostornost i po letech od začátku výroby původního technického základu patří k nadprůměru v dané třídě. Zavazadlový prostor i ostatní parametry zůstaly zachovány prakticky beze zbytku, 695 litrů pro náklad je stále velmi nadprůměrná hodnota.

Výbava

Do inovovaného Touranu se daly pořídit opravdu zajímavé položky výbavy. Kromě převodovek DSG lze mít i specialitu v podobě automatického parkovacího systému, který zvládá podélné i příčné parkování. Taková výbava je ovšem vyhrazena jenom některým vozům, zákazníci si většinou za tento prvek nepřipláceli. Celkově vzato ovšem může být výbava bohatá.

Design

Druhá generace Touranu používá shodný technický i proporční základ jako generace první, ale také bývá občas nazývána faceliftem. Jenže změny, které provedli především designéři, jsou opravdu radikální, a byť jsou u aut zachovány původní základní tvary a rozměry, celkově je Touran vyráběný od roku 2010 úplně jiným autem. Karoserie je na rozdíl od té předchozí dynamická a moderní.

 

Spotřeba

Pod kapotou druhé generace Touranu najdeme pouze motory TSI a TDI. Úsporné jsou prakticky všechny jednotky, u motorů TSI je ovšem nutné počítat s větší náchylností na jízdní styl. Základní motory z každé řady se dají sehnat i v úsporných variantách BlueMotion, které už tak příjemně nízkou spotřebu dovedou ještě o něco srazit.

Jízdní vlastnosti

Na technice druhého Touranu se toho oproti prvnímu změnilo jen málo. Výrobce ale podvozek přece jenom trochu poladil, takže jízdní vlastnosti se udržely nad průměrem dané třídy, auto se přitom tentokrát už tolik nenaklání. Celkově je Touran z hlediska jízdních vlastností nezáludný a dobře čitelný vůz.

Bezpečnost

Druhá generace Touranu nárazovými testy Euro NCAP neprocházela, důvodem je zřejmě fakt, že strukturálně se vůz neliší od prvního provedení. Pro auto tak s největší pravděpodobností platí pětihvězdičkové hodnocení, platné už pro minulou verzi. Ochrana posádky je tedy na dobré úrovni.

Praktičnost

Volkswagen Touran se vyznačuje vysokou úrovní praktičnosti. Auto může mít i sedm sedadel, v této konfiguraci ovšem neodveze žádná zavazadla. V pětimístném uspořádání (sedačky lze vyjmout) pojme zavazadlový prostor ohromujících 695 litrů nákladu. I přes velkou přepravní kapacitu najdeme ve třídě i o něco praktičtější konkurenty, kteří umějí více kouzlit se sedadly, prostornost Touranu je ovšem velmi dobrá.

Komfort

U Touranu druhé generace se mírně změnilo naladění podvozku, to je tentokrát trochu tužší, přitom to celkově velmi dobrý komfort odpružení vlastně neovlivnilo. Menší jsou ovšem náklony vozu v zatáčkách, což je pro posádku daleko příjemnější. Prostorný a vzdušný interiér také působí hodnotně.

Provozní náklady

Novější Touran si polepšil s motory s nižší spotřebou, napraveny byly i některé další nedostatky auta. Úplně se ale problémů nezbavil, motory TSI stále mohou trápit potíže s rozvodovým řetězem. Celkové provozní náklady jsou ale díky úsporným motorům a spolehlivosti velmi dobré.

Volkswagen Touran

Další vozy


Nenechte si ujít 4.12. od 14 do 15 hodin Mikulášskou fotbalovou auto-gramiádu s hráči první ligy v Praze a Brně.

×
Vyhrajte tablet
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací